Rubyred Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Noen portretter av min datter. Fungerer dette! Kun brukt dagslys fra vindu. Forsøkte med utfyllingslys på venstre side, men syntes ikke det fungerte. D700, med 70-200 VR, ved 140mm, f.4, iso800. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Synes det siste bilde var bra, de andre to var så som så. I alle fall, bilde 3 var stemningsfullt. Man ser at hun kikker ut vinduet, med et fint mykt lys som kommer ut. Du kunne kanskje ha hatt en mindre innfallsvinkel på ansiktene hennes, slik at du hadde fått med en større del av ansiktet hennes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Selv likte jeg nr.1 best, nr.2 gadd jeg knapt å se på, da det blir for stort, og nr.3 kommer nesten på samme skala som nr.1 for min del. Nr.1: Veldig behagelig sh-konvertering, behagelig lys og veldig så flott og naturlig ansiktsutrykk på modellen, samt en passende positur/komposisjon. Noen få uskarpheter, så tror du trygt kunne ha gått opp til f/8, da det ikke er så alt for mange forstyrrende bakgrunnselementer. Uansett kunne de godt ha blitt trylla vekk litt i ettertid. Nr.2: Som sagt. Alt for stort, men samme som med sh-konverteringen til nr.1; flott. Falt ikke helt for utrykket sammen med posituren. Men men. Nå har ikke jeg alt for stor peiling på portretter, så skal prøve å begrense meg til noe jeg faktisk kan svare for. Nr.3: Savner litt mer luft på høyreside, eller ett eller annet som gjør at bildet ikke føles så statisk og midtstilt. Men det fungerer uansett greit. Samme behagelige ansiktsutrykket som i nr.1, men fine fargetoner og grei beskjæring. Men her igjen ser man at skarpheten falmer og at munnen blir mye mer uskarp i forhold til øynene. Pluss for å få fokus på øynene, men føler at det blir for uskarpt utover. Egil =) Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Mange gode råd å få her. Fordelen er jo at "modellen" går rundt i huset hver dag, så det blir flere forsøk. Er mitt første forsøk på s/h konvertering, så må si meg fornøyd med det. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Likte også #1 og #3, mens hun var litt uheldig med holdning og uttrykk i #2. #3 kunne kanskje også vært tatt i landskapsformat for å gi litt mer luft til "tankene" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå