Morrizzzon Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Hei Folkens! Jeg har hatt en litt selsom opplevelse med et kombinert rør & elektrikerfirma og funderer litt på OM eller HVA jeg skal gjøre med saken... Den er som følger: Vi bor i et bratt område, tidligere hytteområde og på grunn av veldig ulent terreng, så har 4 husstander gått sammen og laget ett felles vann og kloakkanlegg.....Dette ligger delvis oppå fjell, mens noe er i jord..Vannanlegget har varmekabel rundt ledningen og hele anlegget her er nå snart 15 år gammelt... Onsdag en uke før julaften fant jeg og en nabo ut, etter at en sjenerende lukt hadde dukket opp, at kloakkanlegget vårt hadde glidd fra hverandre og at hjelp måtte tilkalles. Samme kvelden fant han og ut at varmekabelen, som er koblet over hans el.anlegg var avslått. Neste morgen ringer jeg til firma (heretter bare kalt XX) og ba om bistand. De svarte positivt at dette skulle de komme og hjelpe oss med fredag morgen. Det gjorde de, og begynte arbeide. Elektriker hentet ny varmekabel, tredde denne inni vannledningen, mens rørlegger kom og ordnet opp i kloakksølet.... Så viste det seg desverre at koblingen mellom varmekabel og strømkabel ikke var å oppdrive og at denne måtte fås tak i. Denne skulle bestilles prompte og de skulle komme lille julaften og ordne dette. Jeg presiserte hele tiden om det lot seg gjøre å få dette i orden før jul så vi slapp å ha vannet rennende hele jul og nyttårsferien, og det skulle vi slippe. L Lille Julaften kom og intet skjedde. Jeg ringte rett før stengetid og fikk da beskjed om at den type kobling måtte komme fra lager i Tyskland, MEN at en lærling skulle komme en av romjulsdagene og fikse dette midlertidig, for at det såå skulle ordnes permanent rett over nyttår. Intet skjedde i romjulsdagene, så jeg ringte flere ganger og la igjen beskjed, men ingen ringte meg opp igjen. Det var også liten bemanning på hos firmaet disse dagene.... Intet mere skjedde før mandag etter nyttår. Da ringte jeg rett før stengetid og ba om å få snakke med Sjefen. Jeg spurte så om det ikke var vanlig at deres ansatte svarte på gjenlagte beskjeder eller fulgte opp sine jobber? "Joda, det er jo vanlig det da" Hvorpå jeg fortalte hele historien og om at anlegget fortsatt ikke var ferdigstilt. Han skulle sjekke opp og ringe tilbake...... Jeg hørte ikke noe mere, men neste morgen kl. 0700 stod 2 menn på døra mi og skulle ordne kabelen... Flott tenkte jeg. Denne ble fikset og alt var i skjønneste orden. Vannet hadde da stått og rent hos 4 husstander i 14 dager i strekk for at det ikke skulle fryse...Det var minus 10-15 grader det meste av disse juledagene.... Så dukker ikke regningen opp, før jeg får en sint melding fra firmaet om at brevet hadde kommet i retur. Firmaet hadde da klart å skrive en helt annen adresse.... men, sååå, endelig til poenget....Regningen kom omsider til meg, men da ser jeg på regningen at den er skrevet ut og sendt 23 Desember, altså FØR i det hele tatt jobben var fullført......I tillegg var det heller ikke gitt noen form for reduksjon på regningen som bot på tort og svie.... Så, bør jeg gjøre noe? Jeg har lyst å klage og be om reduksjon, jeg har lyst å klage på måten jobben i det hele tatt ble fullført på. Jeg synes det er slett service og rett og slett frekt av dem å sende regningen FØR jobben var ferdigstilt... Er jeg på vidda eller er dere enige med meg? (Og ja, beklager at historien ble lang, men jeg er så irritert så irritert ) Endret 11. februar 2009 av Nezheim Lenke til kommentar
Panter Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Kan ikke helt se at du har noe å fly i taket for. At de vil ha betaling for jobben som er gjort frem til 23. er vel ikke noe spesielt. Kan være de vil ha det i regnskapsåret 08. Reduksjon for tort og svie.. For hva? At de ikke sto på hue for dere midt i julen? Er ikke sikkert det er så lett for de ansatte å gjøre om på ferieplaner mm. At ansatte også nærmest kutter ut f.eks mobilen i ferier er vel dessverre vanlig, men også forståelig. Ja, de kunne vært enda raskere og mere strømlinjeformet, men jobben ble da gjort i et greit tempo midt i den mest hellige perioden i Norge uten at større skader ble påført noen. Lenke til kommentar
Morrizzzon Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 He he, nei, kanskje ikke? Takk uansett for innspillet Panter.... Kan ikke helt se at du har noe å fly i taket for.At de vil ha betaling for jobben som er gjort frem til 23. er vel ikke noe spesielt. Kan være de vil ha det i regnskapsåret 08. Reduksjon for tort og svie.. For hva? At de ikke sto på hue for dere midt i julen? Er ikke sikkert det er så lett for de ansatte å gjøre om på ferieplaner mm. At ansatte også nærmest kutter ut f.eks mobilen i ferier er vel dessverre vanlig, men også forståelig. Ja, de kunne vært enda raskere og mere strømlinjeformet, men jobben ble da gjort i et greit tempo midt i den mest hellige perioden i Norge uten at større skader ble påført noen. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Kan ikke helt se at du skal ha noe avslag for tort og svie. Om man skal begynne med "tort og svie", hva med at du venter til rett før stengetid lille juleaften med å høre om noen kommer denne dagen? Hvorfor ikke ringe litt før? Og hvorfor legge igjen gjentatte beskjeder i romjulsdagene? Man får ikke svar raskere ved å legge igjen 10 beskjeder istedet for 1. De vil uansett ikke svare før de har tid til å svare på den første. Du kan dessverre ikke forvente at alle står på hodet for deg i de travleste periodene. Alle mener at de er den viktigste, og alle skal ha alt i orden før juleaften, noe som dessverre blir fysisk umulig Ja, de burde sagt fra at det ble forsinkelser. Men bortsett fra det ser jeg ikke helt hva det er å bli så sint over. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, det er som Tee sier: Du har ikke noe annet å klage på enn at de IKKE informerte deg om forsinkelsene. Litt kjipt, men fordelen du har som forbruker, er at du slipper å bruke dette firmaet igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå