MasterOfColours Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 I vennegjengen min deles vi opp nesten hvert friminutt. To og to går vi hver vår veg og snakker om alt mulig. Før syntes jeg det var helt greit, det. At de som er nærmest i vennegjengen får snakke privat med den de stoler mest på, liksom. Men nå har det begynt å virkelig splitte oss! Det er to personer i vennegjengen jeg snakker mye mindre med nå enn før, og jeg er redd for vennskapet vårt. Det kan virke som om jeg bare kan gå bort til dem å si hvordan jeg føler, men så lett er det ikke Jeg har sagt at jeg vil at jeg og de to kanskje kunne være sammen mer i friminuttene og på fritiden, men de har alltid planer. Jeg har spurt uker på forhånd, og de forandrer planene slik at jeg likevel ikke kan være med dem. Jeg har spurt hvorfor de endrer planer selv om de hadde lagd planer med meg, og deres svar er - og jeg siterer: "Jeg har jo lov å endre planer, og jeg er jo ikke den eneste vennen din". Er det et dårlig tegn? Burde jeg ta det som et "hold deg på avstand"? Jeg og de jeg siterte pleide å være utrolig mye sammen før, og de har aldri baksnakket meg (som jeg vet om - i gjengen vår er vi såpass ærlige). Jeg skjønner ingenting! Plutselig får jeg en sviende følelse av at jeg mister dem, og at jeg har gjort noe fryktelig galt! Det er like mange hull i "historien" i virkeligheten også. Jeg vet ikke hvordan vi begynte å splitte i friminuttene, og jeg vet ikke om jeg har gjort noe galt. Jeg vet ikke om det er et falskt rykte, eller om de rett og slett ikke vil være venner med meg mer. Kan noen kanskje gi meg et tips om hvordan jeg kan fikse dette? Eller i alle fall et forslag til hva som kan ha skjedd? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Venner kommer og går, og noen drifter fra hverandre, mens andre blir enda bedre kjent. Selv opplevde jeg venner som kom og gikk, og noen som ble. (og som fortsatt er veldig gode venner av meg) Spesielt under skoletiden hvor det er mye forandring i hver enkelt person hopper folk frem og tilbake mellom venner. Husk at under skoletiden hopper hormonene i de fleste gjennom taket, og herjer med følelser og tanker. Og akkurat det skaper usikkerhet, etter som følelsene forandrer seg hele tiden, og da klarer man ikke være 100% ærlig, og si det akkurat sånn det er. Det jeg vil råde deg til, er bare å "ride off the storm". Bare fortsett å være den du er, og ta det som det kommer. Venner kommer og går i løpet av hele livet, og det er ikke så mye man kan gjøre med det. Det aller viktigste er at du ikke prøver å endre deg for å beholde dem som venner. Hvis de driver vekk, så er det dems tap. Du kommer til å få deg andre venner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå