Pilkern Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hallo Jeg har et spørsmål angående noe elevene ved bygg og anlegg har fått både mandag og tirsdag, de har blitt såkalt kuldepermitert. Det som har skjedd er at det har vært rundt 20 minusgrader disse to dagene, og elevene ved bygg og anlegg har da fått beskjed om at de kan gå hjem. Så det jeg lurer på, er det hjemmel for dette noe sted, eller er det rett og slett bare at læreren vil være "snill" eller at han/hun er slapp? Det er da slettes ikke noe problem for en person nå i dag og kle seg så han/hun ikke fryser i 20 minusgrader. Snekkere og andre som har arbeid utendørs om vinteren får da ikke fri hvis de synest det er kaldt ute? Jeg vet dette blir litt lage storm i et vannglass opplegg, men av en eller annen grunn irriterer dette meg noe grensesløst. Skal jeg gå til rektor med dette, eller er det ingenting man kan få gjort? Skal jeg bare la det ligge og la dem seile sin egen sjø, og håpe at det en dag backfirer på dem selv? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Grunnen til at de får fri er vel pga "jentene" i klassen som ikke tåler kulde og heller ikke greier å kle på seg.. Da er vel lærern redd for at de skal bare sitte i ro ett sted hvor det er varmt og ikke jobbe. Å gå videre med dette til rektor tviler jeg på at jeg går i "din" favør. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Vanskelig å vurdere men tviler på om du har no sak her. http://www.lovdata.no/all/tl-19980717-061-011.html Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Tror nok rektor vil være enig her, jeg. Det er et annet ansvar overfor skoleelever enn ansatte. Tviler på at noen gidder å blande seg opp i hvordan lærer og rektor driver utdanningen sin, når det kommer til slike småting. Det viktige her er at det gjøres på en trygg måte, og at elevene kommer ut med den kompetansen de skal. Det er ikke bare på byggfag elevene risikerer sjokk når de kommer ut i arbeid. Det sys mye puter under armene på norske elever. Endret 11. februar 2009 av fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå