Gjest medlem-82119 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Trenger en allround skjerm som er bra til det meste. 22-24", med godt bilde. Prisen er ikke så viktig, så for meg 2500-5000,- men DENNE er for dyr synes jeg: http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:2334223;c:36167 Trenger ikke innebygde mikrofon, webcam, tv-tuner, sub, høyttalere osv. Skal kun brukes til pc, så trenger heller ikke nødvendigvis hdmi. Bør ha hdcp støtte. Ser forøvrig at endel skjermer støtter 1920x1200 isteden for det mer vanlige HD standarden 1920x1080....er dette en vanlig pc oppløsning? Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 1920x1200 er vanlig pc-oppløsning, ja. Den svarte stripa over og under på fullskjerms HD (og mange filmer er jo videre uansett) burde ikke ha noe å si. Men "til det meste" sier oss ikke så mye. Er du avhengig av ekstremt rask oppdatering for spill, eller ofrer du det i bytte mot bedre bildekvalitet? Holder det med srgb eller trenger du større fargerom? osv osv. Hvis du bare skal se på youtube og spille minesveiper kan du jo selvsagt bare plukke lavest på prislista Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Er ting som samme farge over hele skjermen, bra bilde og god innsynsvinkel viktig for deg, så må du gå bort fra TN. Og utvalget blir umiddelbart smått. LG w2600hp-bf, hp lp2475w eller lenovo l220x er tre utmerkte valg. Om du bare skal ha en skjerm så er det bare å plukke nederst, helst fra sus, samsung eller lg Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har sett på samsung sin syncmaster 245T (ikke TN-panel). Med til det meste tenkte jeg spilling, bruke av openoffice, surfe på nett, se filmer og filmklipp, se bilder, med tiden redigere litt video fra videokamera (hovedsakelig overføre og brenne på dvd), osv. Det jeg kort sagt ønsker er en skjerm som ikke er god KUN til spill ELLER openoffice, men takler det meste og ikke koster mer enn 5-7000. Generelt gode løsninger er også viktige, dvs grei og stabil fot som er lett å justere skjermen på. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 245T er et meget godt valg om man vil betale for den, da den har led-belysning og et S-PVA panel. Skulle gjerne sett S-IPS i denne også, men vet ikke om samsung produserer s-ips. Uansett så vil svartnivået og innsynsvinkelen være veldig mye bedre enn TN, som jo er de værste tingene med TN. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg likte svært godt den HP skjermen (LP2475). Så i en test av den samsung skjermen at den hadde ett ganske høyt input lag. HP skjermen skåret ganske så bra på det meste. Likte også at den kom med display-port, så da er det vel en liten mulighet for kompabilitet fremover også. Da blir HP`n satt på ønskelisten... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Du må gjerne legge igjen en tilbakemelding når du har fått den, det er alt for lite av sånt Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Skulle gjerne sett S-IPS i denne også, men vet ikke om samsung produserer s-ips. Alle IPS-paneler akkurat nå er LG-Phillips. (Utviklet og patentert av Hitachi som igjen eier vel mesteparten av Phillips, eller er det omvendt (?)) Samsung = TN og S-PVA LG-Phillips = TN og S-IPS/H-IPS AU Optronics = MVA/A-MVA og et par mer eksotiske IPS-varianter (som AS-IPS) Alle andre kjøper panelene av disse tre LG og Samsung bruker kun egne paneler. AU Optronics lager ingen ferdige produkter, men leverer en del mindre volum til spesielle formål. (NEC bruker AU paneler i 20WMGX2 (AS-IPS), 24WMGX3 (AMVA) og sine skjermer til medisinsk bruk) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Samsung har vel laget noen ips paneler i sin tid. LG lager/har laget Tn, MVA og s-ips, lurer på om de ikke har laget noen pvaer også? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Du skal nok lete lenge etter LG PVA / Samsung IPS. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Du skal nok lete lenge etter LG PVA / Samsung IPS. Ja nå husker jeg, PVA var samsung, og MVA var LG sitt svar. Jeg mente dog å huske at samsung har hatt ips-skjermer... KAnskje de brukte andre sine paneler, eller så hukser jeg bare feil. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Samsung har meg bekjent ikke levert noe annet enn TN/PVA. Dem leverer stort sett bare der der er store volum i konsumentmarkedet, og har vel ikke hatt noen typiske proffskjermer i det hele tatt. Tror ikke Hitachi/LG hadde lisensiert bort IPS til Samsung sånn helt uten videre heller. TFTCentral lister ikke noen kjente LG paneler som noe annet enn TN eller IPS. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1385417 bruker p-mva Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Da er det et AU panel i den. Lenke til kommentar
Yuri_Kenobi Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hadde samme problemstillinga for noen uker siden. Jeg ville ha en skjerm som er god til spilling men har bedre bildekvalitet og farger enn TN-rasket. Jeg vurderte HP LP2475, men var svært skeptisk til input lag på den da jeg spiller en del. Til slutt kjøpte jeg Dell 2209WA. Har hatt den noen uker nå, og har definitivt ikke angret på kjøpet. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 jeg har benq g2400w hjemme, funker overraskende nok utrolig bra. Kjøpte den når den kom og var klar for å game 24" en helg og levere tilbake, da de umulig kan levere en tilfredstillende 24" til 2600kr som jeg betalte den gangen. Jeg har den fortsatt - les erfaringstråden her på forumet, virker som de fleste likte den. 3 innganger vga dvi og hdmi og 1920*1200. funker gull til å spille xbox på for meg og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå