Gå til innhold

ny 42" maks 10k. hjelp til å finne!

Anbefalte innlegg

hei,

som nevnt er jeg på jakt etter en ny tv, mine krav er 42" og full hd, helst flere scart inntak.

det jeg skal bruke den til er film og spill. så slik jeg har forstått bør jeg da gå etter en plasma tv.

men jeg vet lite om hva jeg skal se etter når det gjelder responstid, kontrast osv.

så ville satt stor pris på om noen kunne enten gi tips til hva jeg skal se etter eller gi noen gode forslag til tver.

har sett på en:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=420736

og en til: http://www.elprice.no/tv-dvd/flat-tv/panas...opby=1066;1?1;1

hvis det er noen flere kriterier jeg bør sette opp så gi beskjed.

takker masse for hjelp og respons:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger da ikke så mange scart inntak...

Bortsett fra eventuelt dekoderen din så bør alt utstyr kobles til med HDMI. Hva skal du med full hd hvis du kun skal se analoge signaler?

Hvis du skal ha en nyere plasma så er ikke responstiden noe du trenger å bry deg så mye med siden plasma panelene er veldig raske.

En Panasonic plasma har rundt 0,001 ms responstid og da blir det ikke så mye slep eller hakking.

Den konstrasten du skal se etter er nativ. Dynamisk kontrast er bare noe tull og ikke noe som har en skikkelig måleform. Sort er det du skal se etter, men heller ikke her trenger du å streve så mye med en plasma siden de stort sett har meget godt sortnivå.

tv-ene du har sett deg ut er bra...

Endret av Bava
Lenke til kommentar

scarten er for å koble til wiien min.

men ellers så er det kun hdmi som jeg vil koble til.

det er mulig jeg vil bruke den som skjerm til dataen min også, men det er mest for å se film så jeg vil heller ha plasma enn lcd.

Lenke til kommentar

Utifra det jeg har lest selv i tråden om tv'en på avforum så er dette problemet borte? Dvs, det gjaldt de tidligere modellene?

Sitter selv på gjerdet og er usikker på hva jeg skal gå for, plasma eller lcd, 100hz eller ikke, hd-ready eller full-hd. Jeg blir gal.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...