Majin Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 hei, som nevnt er jeg på jakt etter en ny tv, mine krav er 42" og full hd, helst flere scart inntak. det jeg skal bruke den til er film og spill. så slik jeg har forstått bør jeg da gå etter en plasma tv. men jeg vet lite om hva jeg skal se etter når det gjelder responstid, kontrast osv. så ville satt stor pris på om noen kunne enten gi tips til hva jeg skal se etter eller gi noen gode forslag til tver. har sett på en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=420736 og en til: http://www.elprice.no/tv-dvd/flat-tv/panas...opby=1066;1?1;1 hvis det er noen flere kriterier jeg bør sette opp så gi beskjed. takker masse for hjelp og respons:) Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Du trenger da ikke så mange scart inntak... Bortsett fra eventuelt dekoderen din så bør alt utstyr kobles til med HDMI. Hva skal du med full hd hvis du kun skal se analoge signaler? Hvis du skal ha en nyere plasma så er ikke responstiden noe du trenger å bry deg så mye med siden plasma panelene er veldig raske. En Panasonic plasma har rundt 0,001 ms responstid og da blir det ikke så mye slep eller hakking. Den konstrasten du skal se etter er nativ. Dynamisk kontrast er bare noe tull og ikke noe som har en skikkelig måleform. Sort er det du skal se etter, men heller ikke her trenger du å streve så mye med en plasma siden de stort sett har meget godt sortnivå. tv-ene du har sett deg ut er bra... Endret 10. februar 2009 av Bava Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 En av de beste LCD-tv'ene i forhold til pris/kvalitet er Sony sin 40" w4500. Elnor selger den for 9.999,- nå. Det er veldig billig, har ikke sett den for under 12.000,- før. (hvis du bor i Oslo så holder de til på andre siden av gaten for Colosseum kino) Les test i Lyd og Bilde her. Lenke til kommentar
Majin Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 scarten er for å koble til wiien min. men ellers så er det kun hdmi som jeg vil koble til. det er mulig jeg vil bruke den som skjerm til dataen min også, men det er mest for å se film så jeg vil heller ha plasma enn lcd. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Burde kjøpe deg component-kabel til Wii, blir betydelig bedre bildekvalitet da Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Er jo litt artig at du anbefaler Sony W4500 og linker til en test der Philips 42PFL7403H er vinneren... Joda Sony W4500 er en god LCD skjerm men sliter/har slitt med både cloding og etterslep. Nei trådstarter har skjønt poenget og ønsker seg plasma da gir man råd der etter... Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Utifra det jeg har lest selv i tråden om tv'en på avforum så er dette problemet borte? Dvs, det gjaldt de tidligere modellene? Sitter selv på gjerdet og er usikker på hva jeg skal gå for, plasma eller lcd, 100hz eller ikke, hd-ready eller full-hd. Jeg blir gal. Endret 11. februar 2009 av Solaar Lenke til kommentar
Majin Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg har bestemt meg for hvilken tv jeg skal ha. men er det noe mer man skal kjøpe som er nødvendig sammen med tven, en slik brann sikker ting(husker ikke hva den het) men er det noe mer? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Galvanisk skille om du skal bruke noe som kommer inn via antenneinngangen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå