Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama "snoker" i privatlivet mitt

Gjest ParanoidMann

Anbefalte innlegg

Og det irriterer meg at ikke jeg kan få ha mobilen min og lignende i fred.

Jo, det kan du, men dette er den rent teknologiske angrepsvinkelen:

* Få deg en mobil med passordlås. Skru denne alltid på når du legger mobilen fra deg og sett også på en automatisk sperre (låsen skrus på etter X minutter inaktivitet). SIM-kortet har allerede et passord på seg.

* Skjer tilsvarende rundt e-postkonti, skaff deg en maskin der kun du har administratortilgang, krypter maskinen (truecrypt er veldig fin sånn sett) og bytt alle passordene.

Nyt teknologiske tiltak. Det løser dog neppe årsaken til problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* Få deg en mobil med passordlås. Skru denne alltid på når du legger mobilen fra deg og sett også på en automatisk sperre (låsen skrus på etter X minutter inaktivitet). SIM-kortet har allerede et passord på seg.

* Skjer tilsvarende rundt e-postkonti, skaff deg en maskin der kun du har administratortilgang, krypter maskinen (truecrypt er veldig fin sånn sett) og bytt alle passordene.

Den lilte jeg! :!: +1

Lenke til kommentar

Den lilte jeg! :!: +1

Hun blir jo ikke mistenksom i det hele tatt! Kjør på denne planen, den er jo idiotsikker!

Lenke til kommentar
Gjest ParanoidMann

Det ville nok ikke løst problemet, men det har gått til det punktet at jeg nesten kunne vurdert det... Blir seriøst paranoid av det her. Hver gang jeg får en melding så blir jeg redd for at det står noe der som kan misforstås og hun skal bli sur og begynne å krangle.

En annen ting er at hun påstår at jeg flørter med så og si alle jenter jeg snakker med, noe jeg ikke gjør. Ikke bevisst i hvertfall. Jeg snakker ikke med venninner på noen annen måte enn med kamerater :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg begynner nesten å lure på hvor mye erfaring folk her inne faktisk har med forhold når trådstarter får de svarene han får.

For å finne ut av dette går det ikke an å begynne å se problemene i "enden", du må ta det med rota. Hva er grunnen til at hun er sjalu? Hvorfor har hun en grunn til å være sjalu? Og ikke minst, hva kan DU gjøre for at hun ikke skal være sjalu?

Jeg mistenker, slik som i de fleste forhold, ihvertfall etter så mange år som dere har vært sammen. At kjæresten din rett og slett savner å føle at hun er begjært. Rett og slett. Dette er utrolig vanlig og kan føre til mye merkelig oppførsel.

Kanskje hun tror at du føler at hun er "gammel og utdatert"? At du vil ha noe fresht?

Derfor er det din oppgave å få henne til å føle seg begjært. Dette er det viktigste en mann kan gjøre i et forhold til en kvinne, believe me! :) Faktisk så løser det svært mange andre problemer som også har en tendens til å oppstå.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

At hun er sjalu, er et problem som ligger hos henne. Det er ikke hans oppgave å forandre seg selv for at hun ikke skal ha noen grunn til å føle det hun gjør.

Det han kan gjøre derimot, som du også nevner Kenny, er å ta det ved roten og hjelpe henne til å bli en mer selvsikker person som ikke føler seg truet og dermed ikke blir sjalu.

Og selvsagt, Passion is always Glorious :)

Trådstarter, siden du ikke liker at hun går gjennom tingene dine, hvorfor lar du henne gjøre det?

Hvordan reagerer du og hva sier du når hun beskylder deg for å flørte med alle?

Lenke til kommentar
Jeg og typen min leser hverandres meldinger. Ikke for å snoke, men ingen av oss har noe å skjule for hverandre.

Dersom du ikke har noe å skjule,ser jeg ikke helt hva som er så farlig med det?:)

Hva er grunnen til at dere leser meldingene til den andre? Leser dere meldingen så fort den tikker inn?

Lenke til kommentar

Kanskje vi kjeder oss en gang iblant. Det skjer dessuten helt åpenlyst, mens den andre er tilstede :)

Hvis typen min er i nærheten av mobilen min når jeg får melding, hender det jeg spør han om han kan se hvem det er fra og hva de skriver. Ikke noe problem. Er jeg i nærheten av typens mobil ber han meg om det samme.

Lenke til kommentar

Dette faller meg like unaturlig som at jeg skulle ta mobilen til kompisen min eller faren min når han får melding. Kall meg gjerne gammaldags, men det er da fryktelig dårlig skikk å strekke seg etter andres mobil og lese det som kommer inn.

Eksen min leste meldinger på data/epost/facebook/mobil hver gang hun hadde sjangsen. Og hun snek rundt med det, så det var sykt irriterende. Min nåværende spør som regel og da sier jeg alltid ja (eller nei, for å irritere). Har aldri lest hverken min eks eller min nåværende sine meldinger på dataen eller mobil. Kanskje mest fordi jeg finner andres liv uhyre uinterresant så jeg får ikke så mye ut av å lese om de. :!:

Lenke til kommentar

Jeg ser problemet, men er det virkelig nødvendig å "innlede" et gammel vennskapsforhold igjen? Hvis det skaper problemer bør du respektere kjæresten din og enten gjøre noe med deg selv, eller avslutte forholdet dersom du ikke kan gjøre dette.

Det virker som mange mener at man ikke skal forandre seg i et forhold. Hvor får man dette fra? Tingen er at du har en kjæreste som DU ØNSKER Å HA. (Hvis ikke så bør du gjøre det slutt) Tingen er at da må man gi og ta litt for at ting skal passe. Du kan ikke ture frem og forvente at dere utvikler dere likt etter fem år sammen. Disse forskjellene må snakkes om og man må finne et kompromiss. Hvis det er så viktig for deg å ha kontakt med denne gamle venninnen din så MÅ det være helt ok for dama de. Hvis hun føler at noe er unaturlig så har hun all rett til det. Bli enige og ta tiltak deretter.

Lenke til kommentar
Det skjønner jeg at kan være problematisk ja :)

Ja, det er vel en slags "avtale" vi har. Jeg gjør det ikke for å lete etter mysiske meldinger fra fremmede jenter:P

Da er det jo klin umulig å sende meldinger om f.eks. overraskelser til deg. Burde i det minste holde dere til å lese meldinger som har ligget litt i innboksen.

Man må nesten informere andre om at de må ringe, hvis det er noe harmløst som du ikke skal vite om.

Jeg ser på det som en slags form for snoking og kontrollering som forsvares med at "begge gjør det" og "vi har ikke noe å skjule".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...