Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama "snoker" i privatlivet mitt

Gjest ParanoidMann

Anbefalte innlegg

Gjest ParanoidMann

I det siste har dama mi blitt veldig sjalu og "snokete". Hun leser meldingene på telefonen min når jeg sover (Hun inrømmer det ikke, men jeg har merket det), når jeg får en ny melding så bare leser hun den uten å spørre om det er greit først, og hun er utrolig bekreftelses-syk og "masete".

Det begynte får et par mnd. siden. Da begynte jeg å få tilbake kontakten med ei veldig god venninne og vi har vært mye sammen og prata mye den siste tiden. Det har aldri vært noe mer enn vennskap med oss, og jeg har aldri vært utro eller gitt dama mi grunn til å tvile på at jeg er trofast, og hun sier hun stoler på meg, men hun gir jo ikke akkurat inntrykk av tillit til meg da.

Her om dagen vekket hun meg og var dritsur pga. en melding jeg hadde skrevet til denne venninna mi, men hun påsto at noen andre (som hun selvfølgelig ikke ville si navnet på til meg) hadde fortalt henne om den. Og det irriterer meg at ikke jeg kan få ha mobilen min og lignende i fred.

Jeg har prøvd å snakke med henne og forklare at jeg og venninna mi ikke er mer enn veldig gode venner, og hun virker som hun skjønner det, men dagen etter er det tilbake på det samma gamle :no:

Jeg er forresten 22, dama er 20 og vi har vært sammen i snart 5 år. Har bodd sammen i 2 og et halvt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner jo at hun blir mistenksom, men det forsvarer ikke at hun leser alle meldingene dine og trolig lyver om at andre har fortalt om meldingene.

Når det gjelder denne andre jenta så kunne du jo prøvd å være litt mer forståelsesfull i forhold til hvordan kjæresten din opplever det.

Lenke til kommentar

Tja, jeg klarer ikke å se hvordan hun skal kunne bli misteksom bare fordi jeg har en venn som tilfeldigvis er jente.

Jeg prøver også å være forståelsesfull. Jeg legger aldri skjul på at jeg skal til henne en tur hvis jeg har planer om det, og jeg nekter ikke dama å være med hvis hun vil.

Lenke til kommentar
Hey, se det fra den positive siden. Det er bedre enn om hun hadde gitt totalt F. :roll:

Hmmm, er det jeg gjør hvis hun har besøk av sine guttevenner mens jeg er på jobb f.eks...

Gir F... altså

Lenke til kommentar

Vel, er vel ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å prate mer ordentlig med henne.. hun har tydeligvis problemer med sjalusi, noe som ikke er så uvanlig.. en god ide er å hjelp henne med å jobbe med disse problemene og det kan også hjelpe å få henne og venninna de til å bli bedre kjent.. har litt sjalusiproblemer selv men er betydlige mye mindre sjalusi mot noen jeg kjenner :)

Lenke til kommentar
Dump her. Uten tillitt er forholdet null verd.

Har vært på vei ned den gata med full hjulspinn og masse blårøyk et par ganger, men det er ikke bare å gå når man har vært sammen så lenge og har barn sammen.

Kanskje jeg bare må begynne å snike meg rundt som en liten :ninja:

Lenke til kommentar
Vel, er vel ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å prate mer ordentlig med henne.. hun har tydeligvis problemer med sjalusi, noe som ikke er så uvanlig.. en god ide er å hjelp henne med å jobbe med disse problemene og det kan også hjelpe å få henne og venninna de til å bli bedre kjent.. har litt sjalusiproblemer selv men er betydlige mye mindre sjalusi mot noen jeg kjenner :)

De kjenner hverandre allerede de, men jeg har kjent hun venninna lenger siden før jeg traff dama. Vi hadde bare ikke så mye kontakt en periode...

Lenke til kommentar
Dump her. Uten tillitt er forholdet null verd.

Har vært på vei ned den gata med full hjulspinn og masse blårøyk et par ganger, men det er ikke bare å gå når man har vært sammen så lenge og har barn sammen.

Kanskje jeg bare må begynne å snike meg rundt som en liten :ninja:

Du sier dere har barn sammen, men vær ærlig med deg selv. Hva er best for ungen? At dere lever sammen i et dårlig forhold eller at dere lever fra hverandre, men klarer å sammarbeide om de viktige tingene. Jeg har sett flere unger som har tatt skade av at foreldrene BURDE ha skilt seg/flyttet fra hverandre enn jeg har sett de som har tatt skade av at de har gjort det.

Lenke til kommentar

At det er et barn der er ikke uten videre nok til at forholdet burde vare. Men dere burde begge to jobbe med slike problemer og ta ordentlig fatt i det. Søk samlivisterapi om dere ikke klarer å ordne opp i det dere imellom. Slike problemer blir værre om man ignorerer dem og tilitt er viktig i alle forhold.

Lenke til kommentar

Nei, vet at barn ikke har godt av dårlige forhold mellom foreldrene, men vi har det egentlig veldig greit. Er bare dette som har dukket opp i det siste....

Lenke til kommentar
Gjest ParanoidMann

Kan vel forresten nevne at den i meldingen hun ble så sur for så ba jeg venninna mi (La oss kalle hun X) ikke nevne at vi hadde tenkt til å røyke en liten "luring" (Det er ikke noe jeg gjør ofte, og dama vet godt at jeg gjør det) Jeg hadde allerede sagt at jeg skulle ut til X å drikke, men oreket ikke eventuelt mas om røykinga den dagen...

Lenke til kommentar

Lars er smart :yes:

Kan se ut som det er løsningen her ja... Ser det ann en ukes tid. Skal drikke med dama og X til helga, så ser hvordan dama oppfører seg etter det.

Takk for tips

Prepost-edit: Pivotal er også smart... :thumbup:

Lenke til kommentar

Er ikke litt drastisk å gå til terapi fordi dama di er sjalu? Jeg sier ikke at det er greit, men det er jo rimelig normalt å bli sjalu i en sånn her sammenheng. Du hadde sikkert reagert litt du også hadde dama di plutselig fått kontakt med en ny mannlig "bestevenn".

Du kan jo gjøre de mest åpenlyse tingene først. Snakke med dama di, fortelle henne at du vet at hun snoker og du synes ikke det er greit. Forklare henne at hun ikke har grunn til å være sjalu og kanskje finne på noen ting sammen med både venninna og dama.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Selv synes jeg litt sjalusi ofte kan bidra til å piffe opp et forhold. Da med stort trykk på "litt".

Misunnelse kan være en effektiv drivkraft til selvforbedring.

Jeg ser hvor du vil, men snoking er ikke noe som piffer opp noe som helst. Det sprer bare en atmosfære av mistillit. De har klart noe å jobbe med da tillitt er det et forhold brister og bærer på IMHO.

Forøvrig er jeg fundamentalt uenig i ditt standpunkt om sjalusi. Jeg mener sjalusi er bare bortkastet energi.

Lenke til kommentar
Er ikke litt drastisk å gå til terapi fordi dama di er sjalu? Jeg sier ikke at det er greit, men det er jo rimelig normalt å bli sjalu i en sånn her sammenheng. Du hadde sikkert reagert litt du også hadde dama di plutselig fått kontakt med en ny mannlig "bestevenn".

Du kan jo gjøre de mest åpenlyse tingene først. Snakke med dama di, fortelle henne at du vet at hun snoker og du synes ikke det er greit. Forklare henne at hun ikke har grunn til å være sjalu og kanskje finne på noen ting sammen med både venninna og dama.

Nå har jeg ikke plutselig får en ny "bestevenn" da. Har jo kjent henne lenge men vi har ikke hatt så mye kontakt.

Og det du sier jeg bør gjøre er gode tips. Problemet er bare at jeg har gjort det allerede ;)

*Snakke: Check

*Forklare: Check

*Finne på noe sammen: Check, og check igjen til helga :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...