surfer86 Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 har installert snort men når jeg skal starte det kommer can not find snortrc er det nmoen som har en slik sample fil å tilby meg?? Lenke til kommentar
burre Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 kan du paste hele feilmeldinga, fortelle hvordan du installerte snort og hvilken distro du bruker? Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 fiksa det nå, først brukte jeg apt-get install snort i debian, men så installerte jeg fra source. nå vil jeg at snort skal "beskytte" maskina mi og EI anna maskin på nettverket, er dette mulig?. hva som er lurt å ha med i snort i hele tatt? jeg vil ikke at nettverket skal gå noe tregere. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 what!!! det er oppdaget en sikkerhet feil på saken i går eller.no så håper at du har den nyeste.. men les litt om hva det er og ikke er.. det brukes til å skjekke nettverks trafikken ikke noe brannmur sak. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 what!!! det er oppdaget en sikkerhet feil på saken i går eller.no så håper at du har den nyeste.. men les litt om hva det er og ikke er.. det brukes til å skjekke nettverks trafikken ikke noe brannmur sak. ja,jeg vet det, og vet det og Lenke til kommentar
hda Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Først: Snort er ikke en firewall, men et IDS. fra snort.org: Snort is an open source network intrusion detection system, capable of performing real-time traffic analysis and packet logging on IP networks. It can perform protocol analysis, content searching/matching and can be used to detect a variety of attacks and probes, such as buffer overflows, stealth port scans, CGI attacks, SMB probes, OS fingerprinting attempts, and much more. Snort bør benyttes sammen med et pakke filter; brannmuren blokkerer uønsket trafikk, mens snort loggfører/analyserer/varsler trafikken. og simsalabim, du har både alarm og lås på ytterdøren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå