kelloggs007 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg har ett Canon EOS 400D der jeg skal kjøpe blitz. Er på ett veldig begynner nivå. Har funnet to alterantiver som ser grei ut. Hvilken vil dere anbefale? Metz 48 AF1 eller Canon Speedlite 430EX II ? Prisen er omtrent det samme så vidt jeg har funnet ut. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg ville valgt Canon 430EX. Den tar f.eks hensyn til sensor størrelse og er designet av canon for canon. Mets er også en bra blits, og sikkert bedre på en del områder. Kjøpte selv en sigma 500 super pga at Canons 430 ikke var å oppdrive da jeg skulle ha blits. Den fungerer greit, men noen ganger tror jeg en 430 ville fungert bedre. Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har ikke kjennskap til Metz blitsen, men ved å kjøpe orginal blits gjør du i hvertfall ikke noe galt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Metz gir den nok kraftigere lys for pengene,og skal fungere uten problemer med Canon sitt ETTL blitsstyringsprogrammer "jeg kan ikke bekrefte det".Men kjøp en blits som kan vries både vertikalt og horisontalt. Ved kjøp av orginalblits så kan du i etterkant bygge ut til flere blitser. Canon sine blitser kan brukes i et system som gir deg full automatikk ved bruk av flere blitser i et trådløs system,og da kan du bruke 430EX som slave. Personelig kjøpte jeg orginalblits,det for og kunne ha et forenklet blitsbruk og du får et system som prater sammen begge veier,i tillegg så har jeg en ST-E3 sender som gjør at jeg kan ta blitsen av kameraet og fordet ha full kontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå