Gå til innhold

Pc max 15000kr uten skjerm

Anbefalte innlegg

Hei eg skal endelig kjøpe ny pc. Eg skal bruke pc-byggeren til komplett. pcen skal eg bruke til spill!! :D

Eg har komt fram til følgende komponenter

Kabinett: Chieftec Matrix medium tower sort.

Hovedkort: Asus a7n8x/deluxe.

Prosessor: Amd athlon xp 2800 Barton.

Cpu vifte: Ekl Blade cpu vifte med kulellager til xp 3000.

Ram: Twinmos pc3200 ddr-dimm 512 mb *2

Floppy: Sony diskettstasjon sort.

Operativsystem: win xp

Hardisk: Westen Digital 160GB special edition 8 mb

Dvd: Samsung dvd spiller sort bulk

Cd brenner: Asus crw 5224a. 52/24/52

Grafikkkort: Msi geforce ti 4200 8x

Mus: Logitech Mx 300

Tastatur: Logitech oem deluxe aceess keybord

Har dere noen forslag til forandringer?? må ikke gå over 15000 kr.

er cpu vifta god?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når vil 9800 pro komme??

Er det stor forskjell på xp2500 barton og xp2800 barton og er xp 3000 verdt circka 1000 kroner mer enn xp 2800??

Når det gjelder valg av skjermkort er ati 9700 pro et mye bedre valg enn msi geforce ti 4200??

Noen som vet om cpu vifta er god nok?

Eg har tenkt å kjøpe pcen i mai måned, håper 9700 pro har gått ned i pris til da. :D

Håper på svar!

Lenke til kommentar

tror radeon9800 skulle komme i mai/juni :wink:

og da vi sansyneligvis 9700pro falle godt i pris

skulle du falle på gf4TI4200 så velg for GUD's skyld GAINWARD,

men vil fortsatt anbefale et deilig 9700pro :)

Det er ikke så stor forskjell på xp2500+ og xp2800+ bortsett fra i idiotiske tester hvor man liksom skal konkurere om å ha kasta mest penger ut av vinduet (etter min smak gjelder ikke dette for skjermkort, dvs. de skjermkorta som holder seg under ca 4000kr)

Hvis du (kun) skal bruke pcn til spill er det liten vits i å investere ekstremt mye penger i 1024Mb ram (selv driver jeg med video/bilde rodigering óg litt grafisk design, og 768Mb er i de fleste tilfeller nok i massevis)

cpukjølern er FEET nok den :D (hvis det var det du tengte på?)

og Nei (hvis du ikke leste det mellom linjene) det er ikke vits å kjøpe xp3000+ da den er ca 1000-2000kr billigere enn xp2500+ :wink:

Lenke til kommentar
maskinen ser bra ut men jeg hadde aldri kjøpt den hos komplett med tanke på service i ettertid  :grumpy:

Husk at komplett er nordens største og vil normalt ha flest klager, men det gjelder langt i fra alle kundene dem har. Jeg har ikke noe negative erfaringer med komplett, men vet bare at det forekommer og har selv hatt trøbbel med PSdata.

Da kan jeg skrive "maskinen ser bra ut men jeg hadde aldri kjøpt den hos pSdata med tanke på service i ettertid", noe som blir for dumt ettersom mange har dårlige erfaringer med de forskjellige webshoppene.

Lenke til kommentar
maskinen ser bra ut men jeg hadde aldri kjøpt den hos komplett med tanke på service i ettertid  :grumpy:

Husk at komplett er nordens største og vil normalt ha flest klager, men det gjelder langt i fra alle kundene dem har. Jeg har ikke noe negative erfaringer med komplett, men vet bare at det forekommer og har selv hatt trøbbel med PSdata.

Da kan jeg skrive "maskinen ser bra ut men jeg hadde aldri kjøpt den hos pSdata med tanke på service i ettertid", noe som blir for dumt ettersom mange har dårlige erfaringer med de forskjellige webshoppene.

Har dårlig erfaringer selv, men har gitt dem ny sjanse :D

Kjøpte 2 demo skjermkort, 2/2 virket ikke, tok oxo evighet før jeg fikk nytt, og da fikk jeg denne driten 4800Se, kunne heller ha venta og kjøpt meg 9500 da. 4400 var bra "da" :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...