Lindsay Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg har hostname xeon.dreambox-norway.com og server hoster noen domener men bind9 som er vesentlig kjører ikke slik att domenene som jeg hoster blir redirectet til min side.Hvilke filer må jeg endre for att bind9 skal starte. Kjører forøvrig debian 4.0 etch Lenke til kommentar
comicz Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 ...har du konfigurert opp sonefilene, da, eller? Etter det er det jo bare å starte tjenesten... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Tjenesten/daemonen heter forresten somoftest named Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Kjør (som root) : /etc/init.d/bind9 start Om det skjer noe feil ser du det sannsynligvis i /var/log/syslog Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Tjenesten/daemonen heter forresten somoftest named Har ingen tjeneste deamon som heter named i /etc/init.d/ men bind fungerte da jeg innstalerte PLESK da den ikke innstaleres uten bind9 og jeg har ikke slettet named Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har hostname xeon.dreambox-norway.com og server hoster noen domener men bind9 som er vesentlig kjører ikke slik att domenene som jeg hoster blir redirectet til min side.Hvilke filer må jeg endre for att bind9 skal starte. Kjører forøvrig debian 4.0 etch BIND starter automatisk i oppstarten hvis du har lagt den inn via pakkesystemet (som du skal gjøre). Du må sette opp sonefiler for domenene DNS-serveren skal ta seg av. Les mer her: https://help.ubuntu.com/8.10/serverguide/C/...figuration.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå