Eirik2 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei Jeg har fra før en SB600 og en SB800 med en Chimera mini softbox og en shoot-through paraply. Nå ønsker jeg imidlertid en CLS-kompatibel blits for utblending av bakgrunn. En kan kanskje spørre seg om jeg burde bruke SB800 til dette og heller bruke SB600 + nummer tre til komposisjon. Er det noen som har noen gode tips til valg av tredjeblits? Trenger ikke å være Nikon, og den trenger ikke være dyr/ekstremt billig. Bare CLS-kompatibel som nevnt. Har søkt litt rundt på forumet uten å finne noe superrelevant. Supert om noen kan hjelpe! Mvh, Eirik Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 TROR det er kun Nikon som har CLS kompatible blitser, så valget er igrunn enkelt, den feteste av Nikons som du har penger til. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Både Sigma og Metz har (mer eller mindre) CLS-kompatible blitser. En SIgma EF-530DG Super kan sikkert få jobben gjort. I efekt ligger den mellom SB-600 og SB-800. Endret 10. februar 2009 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå