laks1 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei! Er for tiden i besittelse av et Sony hc9 hd-kamera og tar, selvfølgelig, opp film i 1080i.. Det er for det meste ski og snørelaterte ting som filmes, og seinere redigeres i Vegas 9 Platinum. Ferdig resultat legges ut på nettsteder som Youtube eller Vimeo. Lurer derfor på hvilke renderingsinnstillinger jeg bør bruke for å få best mulig resultat i passelig størrelse for verdsveven.? Vil ofc at folka som skal se filmen kan velge feks "watch in HD" på youtube Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei!Er for tiden i besittelse av et Sony hc9 hd-kamera og tar, selvfølgelig, opp film i 1080i.. Det er for det meste ski og snørelaterte ting som filmes, og seinere redigeres i Vegas 9 Platinum. Ferdig resultat legges ut på nettsteder som Youtube eller Vimeo. Lurer derfor på hvilke renderingsinnstillinger jeg bør bruke for å få best mulig resultat i passelig størrelse for verdsveven.? Vil ofc at folka som skal se filmen kan velge feks "watch in HD" på youtube mp4, 1270 x 720, prøv med max 1800000 - average 1200000. Progressive frame. Spilles av i f.eks. VCL eller Quicktime. Lenke til kommentar
laks1 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 ok, men hva tror dere om deinterlace method? er ikke det sånn at bildet liksom skurrer fram og tilbake viss du ikke deinterlacer riktig? eller er jeg på villspor nå? Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 ok, men hva tror dere om deinterlace method? er ikke det sånn at bildet liksom skurrer fram og tilbake viss du ikke deinterlacer riktig? eller er jeg på villspor nå? Vegas tar seg av det som behøves, eneste å tenke på er "progressiv" om video skal sees på PC-monitor, "Upper field" ellers. Denne er mp4 180000 max, 120000 middel Tilsvarer ISDN-linje fra fortidens internett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå