Khaffner Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Heldigvis er jeg død innen dét inntreffer. Språk skifter ikke *knips* slik, du vil nok oppleve utviklingen, det gjør du nå alt forsåvidt Jeg håper at kj-lyden overlever, nynorsk forsvinner, men ellers har jeg ikke noe imot at norsk blir mer engelsk. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Trur det blir fleire engelske ord, norsk som språk kommer desverre til å forsvinne før eller siden. Eg høyrer meir og meir folk som bytter ut norske ord med engelske. Synd siden norsk er eit ganske flott språk. Norsk vil ikke forsvinne. Lånord kommer og går, kanskje dt blir flere engelske ord som henger igjen, men norsk vil likevel overleve. Av 6000 språk i verden er norsk blant de 100 mest brukte. Det er språkene på stillehavsøyene som er utrydningstruet. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Akkurat, det er også verdt å merke seg at på internasjonaliserte Wikipedia er Bokmål det 13. største språket. Og Nynorsk det 40. Kanskje et eksempel på at ny teknologi ikke nødvendigvis gir nasjonale (små) språk trangere kår. Lenke til kommentar
Jonnvoll Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Typisk Norsk The Språkterminator Prøvde å finne ut hvem episode ho klarsynte var med på. Der ho prøvde å se frem i tid og vise hvordan de snakket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå