Gå til innhold

Harmony 555 - standard knapper fungerer ikke med DVD spiller - Hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem med min Harmony 555. Jeg får den ikke helt til og fungere med bla. DVD spilleren min Clas Ohlson - DV-P5340SL

I følge nettsiden til Logitech så skal den være kompatibel.

343643.jpeg

Jeg har kjørt setup, og har kjørt "Customize buttons" hvor de fleste knappene er satt opp.

Problemet mitt er at kun ett par knapper fungerer som de skal.

Standard knapper som pause, fwd, skip osv fungerer over hode ikke.

Noen av disse knappene har en helt annen funksjon når jeg trykker på dem (Stemmer ikke over ens med det som er satt i oppsettet - som er oppdatert)

De få knappene som fungerer er [Play], [stop] og de valgene som er i skjerm-menyen.

Noen som har denne og har hatt lignende problemer og vet hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar men den orginale fjernkontroller får jeg ikke til og funke :(

Jeg har prøvd troubleshoot og valgene at en eller noen knapper ikke fungerer slik som de skal, men det eneste jeg da blir satt til og gjøre er å lære 555'en komandoene fra den gamle fjernkontrollen. Den gamle fjernkontrollen funker ikke, det var derfor jeg gikk til innkjøp av 555'en...

Jeg forsto det slik på noen innlegg jeg leste en eller annen plassen at greia var at hvis noen andre hadde gjort dette før så vile det bli lastet opp på nettet til Logitech og så kunne andre da oppdatere sin kontroll uten at man trengte den gamle intakt.

Håper noe kan hjelpe, irriterer meg grenseløst at [Fwd] skifter på audio språk, [skip] trogler gjennom: Chapter, Title, Disk, Off

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd troubleshoot og valgene at en eller noen knapper ikke fungerer slik som de skal, men det eneste jeg da blir satt til og gjøre er å lære 555'en komandoene fra den gamle fjernkontrollen. Den gamle fjernkontrollen funker ikke, det var derfor jeg gikk til innkjøp av 555'en...

Jeg forsto det slik på noen innlegg jeg leste en eller annen plassen at greia var at hvis noen andre hadde gjort dette før så vile det bli lastet opp på nettet til Logitech og så kunne andre da oppdatere sin kontroll uten at man trengte den gamle intakt.

Håper noe kan hjelpe, irriterer meg grenseløst at [Fwd] skifter på audio språk, [skip] trogler gjennom: Chapter, Title, Disk, Off

Stemmer dette, hvis du spør veldig pent kanskje du kan låne en kontroll på clas en gang og bare lære den opp i butikken ?

Lenke til kommentar

Stemmer dette, hvis du spør veldig pent kanskje du kan låne en kontroll på clas en gang og bare lære den opp i butikken ?

Mine anntagelser om at det funksjonene lagres i en database er korrekt? (Var det det du mente med "Stemmer dette"?

I så fall, hvis det er slik at det blir lagret i en data base så skal jeg ikke være nødt til og "Lære" fjernkontrollen, men det skal gå ann og laste disse funksjonene rett ned i fjernkontrollen? Forstår jeg konseptet korrekt da?

Og siden jeg må "lære" min fjernkontroll så er det slik at det er ingen med en Logitech som har brukt den på en slik DVD spiller og lært opp Logitech kontrollen sin med en orginal kontroll?

Tror dette er en utgått modell, men jeg kan jo skrive en e-post til Clas Ohlson og høre om denne modellen fortsatt er tilgjengelig, eller hvis ikke om de har en fjernkontroll liggende.

Men jeg synes fortsatt at det er litt pussig og ikke minst irriterende at jeg ikke har muligheten til og manuelt sette opp fjernkontrollen min. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...