Gå til innhold

Hva spiser du eller stapper i deg naar du ser film ?


spetwols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Skjeldent noe planlegging angående filmmat her heller. Man taver vad man haver, så derfor har jeg alltid en pose med popcorn liggende. Olje i rollen, salt og pepper, så har man snacks for en stund og masse små kornskall å pelle ut av tennene atpåtill. Som Jokke ville ha sagt, så passer det med en øl i tillegg. Dersom jeg ikke skal kjøre i løpet av kvelden, så blir det en boks eller to med Hansa Fatøl... men det forutsetter på et vis at jeg har planlagt å se film. Hvis ikke blir det vann eller solbærsaft.

Alternativ snacks er jo nøtter eller potetgull. =)

Lenke til kommentar

Jeg kan aldri spise "ordentlig" mat samtidig som jeg ser film. F.eks. en biffmiddag eller lignende ville aldri gått, fordi jeg må titte ned på tallerkenen hele tiden og det irriterer meg. Jeg bruker å spise først, gjerne sammen med et TV-program, men når jeg ser film så ser jeg film, og da kaster jeg ikke bort et snev av oppmerksomhet på mat.

 

Men jeg ordner meg ofte en kopp te eller gløgg (året rundt), og popcorn / annet snacks kan spises uten å ta øynene fra TV-skjermen. Men jeg er ikke blant de som "må ha noe" for å kunne se film.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Når jeg ser film, pleier jeg og ta meg en kald pils + noe salt tilbehør. Det kan være Peanøtter ol. Hender jeg lager meg nystekte rundstykker med kryddersmør på, er knallgodt sammen med kald pils!

 

I helga blir det ofte litt godteri til. Biler, seigmenn, bamsemums ol. Spiser sjelden potetgull med mindre jeg har dipp til.

Lenke til kommentar

Jeg spiser ikke alltid når jeg ser film, men jeg ser alltid film når jeg spiser. Maten smaker så mye bedre når man har en god film foran seg. Det skal sies at du sjeldent gidder å lage særlig avansert mat når du bor alene på hybel, så jeg har ikke problemer med å konsentrere meg om begge deler. Slenger gjerne på popcorn/potetgull og brus til visninga, men det er ikke noe must. Har man joggebukse og en snusboks er man langt på vei.

Lenke til kommentar

Da jeg var mindre måtte jeg alltid lese noe mens jeg spiste, nå må jeg så og si alltid se på et eller annet når jeg skal ta meg noe mat. Bakdelen er at jeg ofte bruker litt lang tid på å finne noe jeg har lyst til å se på mens jeg spiser. TV-serier passer utmerket, men begynner å gå litt tom der i gården.

 

Anyway... Ser jeg film, er det alltid godt å ha noe å stappe i trynet. Potetgull, ostepop, peanøtter, POPCORN!!, eller annet jeg har liggende. Kjører gjerne middag også, avhengig av om det er en film jeg har sett før eller ikke. På en fredagskveld kan det være vel så godt med en kald pils eller et glass konjakk / whiskey.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...