Gavekort Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Støtter dataansvarlig på skole. Dem på min skole gjør ikke noe annet en å sitte på ræva å spille WOW, en skjelden gang må de kanskje løpe rundt med en minnepinne for å installere LOGO på laptopene vårs. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 søke opp pcene fysisk :facepalm: Lenke til kommentar
ace855 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nattevakt på et hjem for psykisk utvikligshemmede, se på tv og passe på diverse raringer, easy mode Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Butikk yrket er ikke så latmanns jobb som du tror. Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) telefon support for et datafirma. du får mye telefoner fra sure knder osv. men når ingen ringer så er det ikke mye å gjøre. Sørg for at du jobber for en produsent og ikke et leie firma som gjør support for andre, da blir det mye jobbing og mye tlf XD samtale mellom meg og en kolega etter 1 time uten noen som helst ringer: meg: hvorfor ringer ingen? kolega: jeg vet ikke, kanskje vi kan ringe og spørre begge: lol Endret 19. februar 2009 av Game-master Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) telefon support for et datafirma. du får mye telefoner fra sure knder osv. men når ingen ringer så er det ikke mye å gjøre. samtale mellom meg og en kolega etter 1 time uten noen som helst ringer: meg: hvorfor ringer ingen? kolega: jeg vet ikke, kanskje vi kan ringe og spørre begge: lol Noe sier meg at du jobber på feil sted. Ved å jobbe i en bedrift som du beskriver vil man få null tekniske utfordringer, ei heller vil man utvikle seg som person og profesjonell it-tekniker. Jeg jobber som leder for Servicedesk i en bedrift med ca 7000 brukere. Vi får inn mellom 80 og 120 telefoner hver dag, og vi har 4 personer på telefonmottaket. Disse sitter stort sett i telefonen kontinuerlig. Da samtlige i telefonmottaket er opptatte vil køen gå videre til incident-teamet som består av 6 personer, slik at telefonmottaket avlastes. Incident-teamet får i gjennomsnittet 6 telefoner i timen. Endret 19. februar 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) for meg så er det du som jobber feil sted med så mye innkommede telefonsamtaler. for service yrket suger uansett hvor/hva man jobber, og jo høyere du kommer opp i stilling jo mer jobbing blir det. derfor er det lurt og finne en service support jobb med lite å gjøre :op når det gjelder tekniske utfordringer så pleier jeg å delta i hardware diskusjon her på hardware.no og diverse forumer på nettet. det er utfordring det og. +++ jeg leser mye aviser, leser om gærne ting og folk rundt omkring i verden, leser også om ting som jeg er interessert i, ting som jeg har lurt på osv. det utvikler min personlighet også Endret 19. februar 2009 av Game-master Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 lol det er jo dette man har 1.linje til - jeg snakker aldri i telefonen, og svarer bare mail til folk med høyere stilling enn meg selv, gud altså Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 for meg så er det du som jobber feil sted med så mye innkommede telefonsamtaler. for service yrket suger uansett hvor/hva man jobber, og jo høyere du kommer opp i stilling jo mer jobbing blir det. derfor er det lurt og finne en service support jobb med lite å gjøre :op når det gjelder tekniske utfordringer så pleier jeg å delta i hardware diskusjon her på hardware.no og diverse forumer på nettet. det er utfordring det og. +++ jeg leser mye aviser, leser om gærne ting og folk rundt omkring i verden, leser også om ting som jeg er interessert i, ting som jeg har lurt på osv. det utvikler min personlighet også Jeg håper du aldri søker jobb hos meg Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 lol det er jo dette man har 1.linje til - jeg snakker aldri i telefonen, og svarer bare mail til folk med høyere stilling enn meg selv, gud altså Vanskelig å få noe annet enn 1. linje når man ikke har noe som helst relevant utdanning... Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 da er det bare å begynne å lese da Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 for meg så er det du som jobber feil sted med så mye innkommede telefonsamtaler. for service yrket suger uansett hvor/hva man jobber, og jo høyere du kommer opp i stilling jo mer jobbing blir det. derfor er det lurt og finne en service support jobb med lite å gjøre :op når det gjelder tekniske utfordringer så pleier jeg å delta i hardware diskusjon her på hardware.no og diverse forumer på nettet. det er utfordring det og. +++ jeg leser mye aviser, leser om gærne ting og folk rundt omkring i verden, leser også om ting som jeg er interessert i, ting som jeg har lurt på osv. det utvikler min personlighet også Jeg håper du aldri søker jobb hos meg faktisk så er jeg den som jobber mest på team med 13 stykker. sjefen pleier å si jeg gjør bra jobb og må fortsette sånn som jeg gjør, han gir meg mye komplementer at jeg er litt lei av å høre igjen og igjen hehe. de andre kollegaene mine er mye verre, de sitter og spiller 2-3 stykker når ingen ringer. det verste er at de spiller på lan også XD mens jeg spiller aldri i arbeidstiden, selvom det er ikke noe å gjøre, da jobber jeg for megselv og leser aviser og sjekker om det er strøm i telefonen og summetone engang i blant Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 mmm, dette er en tråd for meg. er det vanskelig å bli nattevakt? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Sier bare en ting: OFFENTLIG arbeidsplass! nb du må være glad i kaffe og kaker. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 kaffe og kaker! hva slags jobb har du? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 kaffe og kaker! hva slags jobb har du? hjelpemann på distribusjonsbil (lastebil)... Men som en annen nevnte over her, jobber du i det offentlige har du "arbeidstid" i 7.5 timer, men 80% går bort i kaffepauser og evt røykepauser... Og du trenger aldri å jobbe overtid, og det er ingen fokus på effektivitet og/eller resultater.. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) for meg så er det du som jobber feil sted med så mye innkommede telefonsamtaler. for service yrket suger uansett hvor/hva man jobber, og jo høyere du kommer opp i stilling jo mer jobbing blir det. derfor er det lurt og finne en service support jobb med lite å gjøre :op når det gjelder tekniske utfordringer så pleier jeg å delta i hardware diskusjon her på hardware.no og diverse forumer på nettet. det er utfordring det og. +++ jeg leser mye aviser, leser om gærne ting og folk rundt omkring i verden, leser også om ting som jeg er interessert i, ting som jeg har lurt på osv. det utvikler min personlighet også Jeg håper du aldri søker jobb hos meg faktisk så er jeg den som jobber mest på team med 13 stykker. sjefen pleier å si jeg gjør bra jobb og må fortsette sånn som jeg gjør, han gir meg mye komplementer at jeg er litt lei av å høre igjen og igjen hehe. de andre kollegaene mine er mye verre, de sitter og spiller 2-3 stykker når ingen ringer. det verste er at de spiller på lan også XD mens jeg spiller aldri i arbeidstiden, selvom det er ikke noe å gjøre, da jobber jeg for megselv og leser aviser og sjekker om det er strøm i telefonen og summetone engang i blant Dere er 13 stykker, og det går 1 time mellom hver gang det ringer? Det er vel ikke spesielt optimalt med tanke på budjettet? Endret 20. februar 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) ja vi er 13 stkker i team, men ikke alle som tar tlf. XD Endret 20. februar 2009 av Game-master Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) kaffe og kaker! hva slags jobb har du? hjelpemann på distribusjonsbil (lastebil)... Men som en annen nevnte over her, jobber du i det offentlige har du "arbeidstid" i 7.5 timer, men 80% går bort i kaffepauser og evt røykepauser... Og du trenger aldri å jobbe overtid, og det er ingen fokus på effektivitet og/eller resultater.. Dette er en ganske stor myte. Det er mange ansatte i det offentlige som jobber veldig mye, har få pauser, hvis noen, og som har resultater å gå etter og forventinger som skal innfris. Den kaffedrikkende, kakespisende, litt late, inkompetente og ineffektive stereotypien av en offentlig ansatt papirpusher er nok i beste fall nettopp det; en stereotypi. Selvsagt finnes det noen slike i offentlig sektor, men man må huske på at offentlig sektor er veldig mye forskjellig og strekker seg over mange forskjellige typer bransjer og ikke minst stillinger. Og før du lurer; Jeg jobber i privat sektor selv. Endret 20. februar 2009 av LioKaiser Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Truckfører på tollpost? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå