Gå til innhold

jobb for late mennesker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

telefon support for et datafirma. du får mye telefoner fra sure knder osv. men når ingen ringer så er det ikke mye å gjøre.

Sørg for at du jobber for en produsent og ikke et leie firma som gjør support for andre, da blir det mye jobbing og mye tlf XD

 

samtale mellom meg og en kolega etter 1 time uten noen som helst ringer:

 

meg: hvorfor ringer ingen?

kolega: jeg vet ikke, kanskje vi kan ringe og spørre

begge: lol

Endret av Game-master
Lenke til kommentar
telefon support for et datafirma. du får mye telefoner fra sure knder osv. men når ingen ringer så er det ikke mye å gjøre.

 

samtale mellom meg og en kolega etter 1 time uten noen som helst ringer:

 

meg: hvorfor ringer ingen?

kolega: jeg vet ikke, kanskje vi kan ringe og spørre

 

begge: lol

 

Noe sier meg at du jobber på feil sted. Ved å jobbe i en bedrift som du beskriver vil man få null tekniske utfordringer, ei heller vil man utvikle seg som person og profesjonell it-tekniker.

 

Jeg jobber som leder for Servicedesk i en bedrift med ca 7000 brukere.

Vi får inn mellom 80 og 120 telefoner hver dag, og vi har 4 personer på telefonmottaket. Disse sitter stort sett i telefonen kontinuerlig. Da samtlige i telefonmottaket er opptatte vil køen gå videre til incident-teamet som består av 6 personer, slik at telefonmottaket avlastes. Incident-teamet får i gjennomsnittet 6 telefoner i timen.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

for meg så er det du som jobber feil sted med så mye innkommede telefonsamtaler. for service yrket suger uansett hvor/hva man jobber, og jo høyere du kommer opp i stilling jo mer jobbing blir det.

 

derfor er det lurt og finne en service support jobb med lite å gjøre :op

 

når det gjelder tekniske utfordringer så pleier jeg å delta i hardware diskusjon her på hardware.no og diverse forumer på nettet. det er utfordring det og.

 

+++ jeg leser mye aviser, leser om gærne ting og folk rundt omkring i verden, leser også om ting som jeg er interessert i, ting som jeg har lurt på osv. det utvikler min personlighet også

Endret av Game-master
Lenke til kommentar
for meg så er det du som jobber feil sted med så mye innkommede telefonsamtaler. for service yrket suger uansett hvor/hva man jobber, og jo høyere du kommer opp i stilling jo mer jobbing blir det.

 

derfor er det lurt og finne en service support jobb med lite å gjøre :op

 

når det gjelder tekniske utfordringer så pleier jeg å delta i hardware diskusjon her på hardware.no og diverse forumer på nettet. det er utfordring det og.

 

+++ jeg leser mye aviser, leser om gærne ting og folk rundt omkring i verden, leser også om ting som jeg er interessert i, ting som jeg har lurt på osv. det utvikler min personlighet også

 

Jeg håper du aldri søker jobb hos meg ;)

Lenke til kommentar
for meg så er det du som jobber feil sted med så mye innkommede telefonsamtaler. for service yrket suger uansett hvor/hva man jobber, og jo høyere du kommer opp i stilling jo mer jobbing blir det.

 

derfor er det lurt og finne en service support jobb med lite å gjøre :op

 

når det gjelder tekniske utfordringer så pleier jeg å delta i hardware diskusjon her på hardware.no og diverse forumer på nettet. det er utfordring det og.

 

+++ jeg leser mye aviser, leser om gærne ting og folk rundt omkring i verden, leser også om ting som jeg er interessert i, ting som jeg har lurt på osv. det utvikler min personlighet også

 

Jeg håper du aldri søker jobb hos meg ;)

 

faktisk så er jeg den som jobber mest på team med 13 stykker. sjefen pleier å si jeg gjør bra jobb og må fortsette sånn som jeg gjør, han gir meg mye komplementer at jeg er litt lei av å høre igjen og igjen hehe.

 

de andre kollegaene mine er mye verre, de sitter og spiller 2-3 stykker når ingen ringer. det verste er at de spiller på lan også XD

mens jeg spiller aldri i arbeidstiden, selvom det er ikke noe å gjøre, da jobber jeg for megselv og leser aviser og sjekker om det er strøm i telefonen og summetone engang i blant

Lenke til kommentar
kaffe og kaker! hva slags jobb har du? :)

 

hjelpemann på distribusjonsbil (lastebil)...

 

 

Men som en annen nevnte over her, jobber du i det offentlige har du "arbeidstid" i 7.5 timer, men 80% går bort i kaffepauser og evt røykepauser... Og du trenger aldri å jobbe overtid, og det er ingen fokus på effektivitet og/eller resultater..

Lenke til kommentar
for meg så er det du som jobber feil sted med så mye innkommede telefonsamtaler. for service yrket suger uansett hvor/hva man jobber, og jo høyere du kommer opp i stilling jo mer jobbing blir det.

 

derfor er det lurt og finne en service support jobb med lite å gjøre :op

 

når det gjelder tekniske utfordringer så pleier jeg å delta i hardware diskusjon her på hardware.no og diverse forumer på nettet. det er utfordring det og.

 

+++ jeg leser mye aviser, leser om gærne ting og folk rundt omkring i verden, leser også om ting som jeg er interessert i, ting som jeg har lurt på osv. det utvikler min personlighet også

 

Jeg håper du aldri søker jobb hos meg ;)

 

faktisk så er jeg den som jobber mest på team med 13 stykker. sjefen pleier å si jeg gjør bra jobb og må fortsette sånn som jeg gjør, han gir meg mye komplementer at jeg er litt lei av å høre igjen og igjen hehe.

 

de andre kollegaene mine er mye verre, de sitter og spiller 2-3 stykker når ingen ringer. det verste er at de spiller på lan også XD

mens jeg spiller aldri i arbeidstiden, selvom det er ikke noe å gjøre, da jobber jeg for megselv og leser aviser og sjekker om det er strøm i telefonen og summetone engang i blant

 

 

Dere er 13 stykker, og det går 1 time mellom hver gang det ringer? Det er vel ikke spesielt optimalt med tanke på budjettet?

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
kaffe og kaker! hva slags jobb har du? :)

 

hjelpemann på distribusjonsbil (lastebil)...

 

 

Men som en annen nevnte over her, jobber du i det offentlige har du "arbeidstid" i 7.5 timer, men 80% går bort i kaffepauser og evt røykepauser... Og du trenger aldri å jobbe overtid, og det er ingen fokus på effektivitet og/eller resultater..

 

Dette er en ganske stor myte. Det er mange ansatte i det offentlige som jobber veldig mye, har få pauser, hvis noen, og som har resultater å gå etter og forventinger som skal innfris.

 

Den kaffedrikkende, kakespisende, litt late, inkompetente og ineffektive stereotypien av en offentlig ansatt papirpusher er nok i beste fall nettopp det; en stereotypi. Selvsagt finnes det noen slike i offentlig sektor, men man må huske på at offentlig sektor er veldig mye forskjellig og strekker seg over mange forskjellige typer bransjer og ikke minst stillinger.

 

Og før du lurer; Jeg jobber i privat sektor selv. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...