tomscott3 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hei Er det noen som vet hvordan man kan tjene penger uten å jobbe for noen som 13 år? Tenkte på å lage hjemmesider for firmaer, er dette mulig å gjøre lovlig? Gjelder fripass for folk som vil tjene penger selv? Takk på forrhånd :!: (Er ikke sikker på om dette er i riktig del av forumet :eek:) Endret 10. februar 2009 av tomscott3 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Er du kjent med php, css, ikke minst sql-databaser? Kan du programmere javaskript? Og er du god på webdesign? Jeg er redd du ikke aner hva dette går ut på, og hvike forventninger det stilles til en webside for bedrifter i dag.. Tror du skal legge ideen på hylla ei stund jeg.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Tvilsomt at du vil bli tatt seriøst. Du har hvertfall riktig innstilling. Lenke til kommentar
tomscott3 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Har lagd hjemmeside for 2 firmaer. Begge er interessert problemet er at det vil jo ikke bli lovlig. De ville at det helst skulle være det. Hva gjør jeg da? Endret 10. februar 2009 av tomscott3 Lenke til kommentar
Blekk. Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Få se på sidene du har lagd, da. : Lenke til kommentar
tomscott3 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Viser når den er ferdig. Glem siden, jeg vil vite hva jeg skal gjøre nå. Lenke til kommentar
tomscott3 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 ???????? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Du burde lese retningslinjene for forumet. Spesiellt delen som handler om bumping av tråder. Lenke til kommentar
tomscott3 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Unskyld Men vet ingen hva jeg skal gjøre? Endret 10. februar 2009 av tomscott3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Du må registrere et enmannsforetak i Brønnøysundsregistrene. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) For å starte et firma må du være 18 år. Kan du ikke ta det som en "sommerjobb" Vet ikke aldersgrensen på dette. Et enmannsforetak, eller enkeltpersonsforetak som det heter må du være 18 år eller over. Endret 10. februar 2009 av riroil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hmm, ok. Leste litt, og fant dette: "Enkeltpersonforetak har registreringsplikt i Foretaksregisteret bare hvis de driver varesalg («handel med innkjøpte varer») eller har mer enn fem ansatte" og "Skattemessig liknes virksomhet i enkeltpersonforetak sammen med eieren personlig. Dette betyr at nettooverskuddet er skattepliktig (eller nettotapet fradragsberettiget) sammen med eierens andre inntekter, for eksempel lønnsinntekter." Ergo, du slipper å registere deg, og det går under frikortet ditt. Endret 10. februar 2009 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
tomscott3 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg lurer egentlig på hvordan jeg kan selge hjemmesider lovlig. Vet noen hvordan? Lenke til kommentar
Joakimmo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Lage hjemmesider lovlig? Les innleggene over, hvis et firma ringer deg og vil at du skal gjøre et oppdrag for dem så kan du få lønn skattefritt inntil 39 998,- Det ditt "firma" tilbyr er jo en tjeneste, du selger ikke noen innkjøpt vare, så jeg tror du slipper å registrere deg. Det er ikke så godt å si hva du mener? Hei Er det noen som vet hvordan man kan tjene penger uten å jobbe for noen som 13 år? (egen utheving) Tjene penger uten å jobbe, tjaaa... jeg vet ikke helt. Endret 10. februar 2009 av Joakimmo Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Trådstarter: Minner om at det i flg retningslinjene (https://www.diskusjon.no/guidelines) må gå MINIMUM 24-timer før en tråd kan bumpes. Ved gjentagelse bil tråden bli stengt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå