Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nok en maskin som ikke starter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Problemet mitt ligner det Trikrin beskriver i en annen tråd, men jeg fyrer likevel løs denne hodepinen:

 

Nettopp bygd ny PC. I går starter jeg den opp for første gang uten problem og fikk lagt inn WIN-XP og skjermkortdriver.

 

Da jeg skulle slå den på i dag kom det imidlertid ikke signal til skjermen overhodet. (Har testet mot en annen skjerm også - både DVI og VGA). Det kommer heller ikke lys i tastaturdiodene, og det er heller ikke liv (lys under) i musa. Når jeg plugger musa inn USB-utgangen kommer det riktignok et kort rødt glimt under den, men det forsvinner med en gang.

 

Komponentene i PCen går likevel som de skal. Viftene snurrer og diskene/DVD er aktive. Den grønne lysdioden på HK (Asus P5Q PRO) lyser hele tiden. Det kommer ikke noe pip når jeg slår pcen på.

 

Jeg brukte ikke antistatisk armbånd, men tok stadig på metallkabinettet under byggingen..

 

Noen tips.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ouch...!

 

Er det i så fall mest sannsynlig at det skyldes statisk elektrisitet mens jeg monterte?

 

Passe nedslående å måtte kjøpe nytt en ting som har vært brukt ca 25 minutter... I tillegg til å måtte gjøre hele jobben om igjen.

Lenke til kommentar
Ouch...!

 

Er det i så fall mest sannsynlig at det skyldes statisk elektrisitet mens jeg monterte?

 

Passe nedslående å måtte kjøpe nytt en ting som har vært brukt ca 25 minutter... I tillegg til å måtte gjøre hele jobben om igjen.

Har du prøvd med tastatur og mus med vanlig gammel kontakt i stede for usb! Har vært ute for det noen ganger at det ikke funker med usb før du har innstalert driver tii usb!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...