South_Bridge Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hadde en 2.5 disk liggende og i dag fikk jeg en case til den som jeg hadde bestilt. Jeg hadde lasta ned "fedora Live USB Creator" men under "Target Device" får jeg ikke opp harddisken Putter jeg inn minnepennen min som jeg har på nøkkelknipet dukker den opp i Live USB programmet. Hva må til for å få fedora på hardisken (160gig sata)?? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Uten at jeg har noen spesielle kjennskaper til nevnte program, så kan det være fordi USB-pinnen din er FAT32 mens USB disken din er NTFS? Linux kan nemlig ikke boote helt og holdent fra NTFS på en grei måte. Hvis dette viser seg å stemme kan du forsøke å lage en liten FAT32 partisjon på disken i passende størrelse. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Uten at jeg har noen spesielle kjennskaper til nevnte program, så kan det være fordi USB-pinnen din er FAT32 mens USB disken din er NTFS? Linux kan nemlig ikke boote helt og holdent fra NTFS på en grei måte. Hvis dette viser seg å stemme kan du forsøke å lage en liten FAT32 partisjon på disken i passende størrelse. Det stemmer Greit program til oppgaven? Høyreklikke på den i vista så får jeg bar elov til å formatere i exfat og ntfs. tok en kjapp en med exfat men dukka ikke opp da heller... Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Lag deg en live installasjon på usb-pennen din og boot fra den, så finner du helt sikkert verktøy til oppgaven der. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Lag deg en live installasjon på usb-pennen din og boot fra den, så finner du helt sikkert verktøy til oppgaven der. Er ikke det litt slitsomt da? Er det ikke noe gratis software jeg kan laste ned til windows og formatere en bit av den 160g sata disken til fat32 og da installere linux? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Lasta ned EASEUS PArtition Manager Home Edition og lagde noen partisjoner i FAT32. Med ingen andre partisjoner en en FAT32 på 2GB skulle jeg jo ha fått noe opp i programmet(Live USB)?? Men ingenting... Minnepennen har jo FAT32. Hva må til for å kunne legge Fedora Live CD på den med fedora Live USB Creator? Eller er det andre måter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå