Gå til innhold

Hjelp til prisantydning på brukt dSLR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neppe mer enn 1500 for noen av dem (muligens litt mer for D70), forutsatt at kitobjektiv og batterier/lader følger med, samt evt. minnekort. Vær forberedt på at det finnes folk som er drøyt griske (jeg har sett gamle Pentax *ist DL ligge ute til det dobbelte før).

Føler for å si litt om kameraene også:

Det er viktig å merke seg at K100D er ca. to år nyere enn det D70 er, men at K100D er et utpreget nybegynnerkamera, mens D70 er ment for entusiastmarkedet.

Den største forskjellen er kanskje at D70 er et mye raskere kamera når det gjelder maks. antall bilder i et strekk. Det trenger ikke være noe problem om du ikke er sportsfotograf, men kan være verdt å merke seg.

I tillegg har D70 også mindre menybetjening. K100D stiller med stabilisering i kameraet, samt at selve huset er en del mindre.

Selv om jeg er Pentax-bruker selv, vil jeg nok holde en knapp på D70 dersom de har samme pris. Kanskje ikke personlig, men å ha et kamera i entusiastklassen er godt "ekstrautstyr".

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør har jo litt bakgrunn i det du nevner, Aiki. Folk priser brukt utstyr temmelig høyt. Ser både d70, *ist og samsung gx-1l (for å nevne noe) til 3K +. Det er klart, bruksverdi er en ting, hva du kan selge 2-3 år gammelt utstyr for når markedet er "fullt" av nytt for rundt 3K er vel en annen sak...?

Dersom noen har K100d/super el. d70/s i det prisleie som nevnes ovenfor er det absolutt mulig å sende en PM :thumbup:

I utgangspunktet mest interessert i Pentax pga stabilisering i kamera.

Endret av Roadmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...