Gå til innhold

hvilken film kunne blitt dataspill?

Anbefalte innlegg

etter min mening ville en BF1942 versjon av Mumitrollet blitt et overlegent spill. bare tenk deg å sitte i det høye huset å snipe snusmumrikken! kanskje kan man ha et mass-death scenario med hatti-fnatter? hva er din mening?

kanskje min syke humor,men den ideen støtter jeg :woot::yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og Zork, er det Zork som i "Zork - Grand Inquisitor"? Vet du om de samme folka har laga det? Var et ganske absurd adventurespill...

Infocom ble visstnok dannet på MIT, og overlevde ikke den første bølgen med grafiske eventyrspill. Synd, for spillene var langt mer dynamiske enn senere spill i sjangeren, kanskje til og med mer levende enn en del eventyrspill av i dag. I dag sitter Activision på rettighetene til Infocoms spill, og Zork: Grand Inquisitor fra 1997 ble utviklet in-house hos dem.

Og alle som ikke alt har gjort det, burde definitivt prøve Zork eller et av de andre spillene. De står seg fantastisk godt i forhold til sine 20 år.

Mer lesning: ;)

http://www.csd.uwo.ca/Infocom/

http://slashdot.org/articles/00/12/19/1313235.shtml

http://www.infocom-if.org/

Lenke til kommentar
Er det ingen flere enn meg som tror haikerens guide til galaksen ville slått an? Adventure som vel utført ville gått monkey island både en og to gode ganger...

edit: sorry, var jo BOK, dette... :-?

Den har jo vært TV-serie også...

edit: hva med Gangs of New York, inkludert brutale håndvåpen :D

Lenke til kommentar

trodde jeg gjorde det da jeg sa et MMORPG basert på Tolkien's Middle-earth verden (LOTR/TTT filmene)...vet det er laget to/tre spill på disse, men de var da vel bare hack'n slash og slikt?

Opps sorry, jeg har lest denne tråden litt sånn bak-frem noen ganger, og når du sa MMORPG tenkte jeg "hva mener han med det, vi snakker jo om filmer som kunne bli bra som spill!". Når det er sagt, mener jeg å ha hørt at et slikt MMORPG faktisk er på vei. Det blir nesten garantert en rask suksess p.g.a. alle Tolkien nerdene som vil kaste seg over det som en skokk villhunder over et ferskt kadaver :D Hvor det så går etter den første forutsigbare suksessen blir en annen historie. Jeg er skeptisk, men vi får se. MMORPG versjonen av FF har også fått en del skepsis. Er det rart da, hele universet sirkler rundt spilleren og noen få følgekamerater.

så er det min personlige mening at FF spillene SUUGER bigtime uansett, og er mer Hack'n slash/shoot'n bash whatever, enn diablo... så noe bra MMORPG forventa jeg ikke uansett :)

middle-earth derimot, er en utrolig kompleks og detaljert verden det, tror jeg, ville vært ganske lett å lage RPG av...

ellers kan jeg si...hmm...Ghost in the Shell, som en slaks tekno-action-thriller-puzzle game...litt mye blanding, hehe men men ;)

Lenke til kommentar

The rock hadde jo blitt et drit bra spill! :smile:

snike seg inn som et helt team men alle unntatt 2 blir slaktet, å de må overleve....

Med mulighet for LAN spilling... 2 spiller co-operative for å klare det...

muligens flere kunne vært de marine soldatene som tok over the rock!!

hadde vært kult :woot:

Lenke til kommentar
Det hadde vært utroli kult me et spill om hu dærre Lara Croft fra Tomb Raider filmen!  :yes:  

Det hadde vært konge!  :woot:

Lite spesiell du da. Filmen kom jo fra de fem++++ spillene om hun.... :roll::roll:

Takk da ! d var en spøk......

Lenke til kommentar
Det hadde vært utroli kult me et spill om hu dærre Lara Croft fra Tomb Raider filmen!   :yes:  

Det hadde vært konge!  :woot:

Lite spesiell du da. Filmen kom jo fra de fem++++ spillene om hun....

hvorfor gidder du å plukke på han og ikke på meg? :grumpy:

de skulle lagd spill av star wars og star trek og sånt...

DET hadde nok blitt bra spill, det... :yes:

Lenke til kommentar
IKKE IKKE IKKE!!

Ikke begynn på Sesong 3, du kommer til og rive hodet av deg selv i anger, start på sesong 1, og så se igjennom det, tjener godt på det:)

halve morro'a er og kunne Stargate historie: )

Sesong 7 kommer i Juni, i år  2004/2005 kommer Stargate 2 filmen

og deretter en ny serie "Stargate Atlantis" som er spinoff fra Stargate 2, slik Stargate SG-1 var spinoff av "Stargate".

Og foresten så er det en synd og ikke se mer en 3-4 episoder hver dag:P

Du misforstår. Har allerede sett Sesong 1 og Sesong 2. :D

Stargate er heftig. Har filmen også. Helt dilla har jeg. MER, MER! :D:D

Bra, trodde du var komplett pultost og ikke hadde sett de 2 første sesongene, hehe :))

Stargate 2 kommer i 2004/2005 som sagt, med etterfølgende serier..

vi venter på vår åpenbaring!

Lenke til kommentar
jeg har Independence Day på PS1... det suger, men likevel det finnes

Fan. det har gått rett forbi meg da. Men jeg mener da en ordetlig lagd version med skikkelig flyging. Ikke slik FPS eller slikt. ... og ordentlig grafikk

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

filmer som hadde dugd som spill:

lock stock and two smoking barrels <-- jessda!

a nightmare before christhmas <-- noe i Neverhood-stil.

edward schissorhands <-- kanskje en slags krysning mellom silent hill og the sims?:D

highlander-filmene <-- tror det kan ha kommet ut noe før. men sinnsyk swordfighting er ALLTID velkomment i et spill.

Pulp fiction <-- 90% dritkul svada-prat.. 10% action. og the gimp da.

Interview with a vampire <-- vet at vampire:the masquerade - redemption er utrolig likt den filmen, men ikke basert rett etter. gi oss flere sånne spill!

Final fantasy: the spirits within. <-- denne filmen tror jeg hadde passet å basere et spill på. den er jo laget på pc, så det er innenfor "verdenen".

Debbie does dallas. <-- kom igjen, inrøm det, dere hadde nok likt det :D

spill som passer som film:

metal gear solid 2. <-- skulle være en smal sak. hele spillet er jo omtrent en eneste stor cutscene. spill 5 min, 10 min cutscene.. 5 min, 10 min cutscene osv...

The neverhood. <-- utrolig kewlt konsept. litt lite dialog og karakterinteraksjon da men :p

monkey island. <-- kunne blitt bra. men kunne også floppet skikkelig. se for dere dicaprio som guybrush og stallone som lechuck... skjønner dere hva jeg mener med flopp?

Baldurs gate 2 <-- husker dere dungeons & dragons filmen? Et HÅN mot alle d&d fans. Gi oss noe med baldurs gate`s gode story, og dere får en oskar på kjøpet.

(hvis det finnes noen som ikke skjønte ff-spøken min, så skal jeg personlig spore de opp og banke vedkommende masse og lenge)

Lenke til kommentar

Exploder! :woot:

Sikkert nesten ingen som har hørt om... er ikke en ekte film engang. Men de reklamerer for den på VROCK radiostasjonen i gta vice city, og det er en reklameplakat et eller annet sted i byen der.

Ville nok blitt et actionspekket spill med masse eksplosjoner og sånt :woot:

Lenke til kommentar

The Rock! (så klart)

The Fast And The Furius (faktiskt er street legal det nærmeste...)

Bad Boys

Gone In 60 Seconds

Gladiator (for F***)

Amnesia(who am i?)

Payback

Rat Race (hihi :lol: )

Speed Serien :)

The Bourne identity

mye rart her ja, er usikker på om 1 eller 2 av disse har spill med samme tittel... :shrug:

Lenke til kommentar
Vil bare nevne Babylon 5.

De holdt på å lage det, lagte tilogmed en liten trailer for det.

Dumme Sierra (tror det var sierra..) kuttet det  :(

Dumme Sierra ja. Har hatet sierra etter at det kuttet det og tildligere "middle earth online" (tror det var sierra..) :roll:

hmm... bra film til bra spill..? d må nesten bli "Boondock Saints" d!!    :yes:  :yes:

:woot::yes::woot::yes:

:yes: Oh je. Må bare si meg enig. Kunne passet godt som spill også (i motseting til mange andre filmer foreslått her)

-Gaute

Lenke til kommentar
snatch

i kina spiser de hunder

We were soldiers, Enemy at the gates (=hitman?), Rush Hour tror jeg ville blitt noe... (må inrømme at jeg ikke har lest HELE tråden, fordi jeg måtte bare quote han her)

I Norge spiser man saue øyer, og sånne saue føtter(klov?).

Ikke kødd med Kina, ellers sender jeg dem alle på deg. (Gud velsigne de lettmanipulerte jævlene!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...