Gå til innhold

hvilken film kunne blitt dataspill?

Anbefalte innlegg

Selvsagt er det bok ja, men det blir visstnok snart film utav det. Men den kommer nok aldri til å bli i nærheten av det bøkene var.

Uansett, leste for vel en to år siden om et 3d spill basert på Haikeren ble laget, men har ikke hørt noe mer om det siden det.

Mener det var noen svensker som stod bak det da i samarbeid med Douglas Adams, men er ikke sikker.

Blir det FILM? Neeeeeeeeeeeeeei...?! :o Det kommer jo til å ødelegge hele greia...:cry: Skal de lage sju filmer av den, da eller? :grumpy:

Og det samarbeidet slutta vel kanskje når mr. Adams døde... De har vel såpass respekt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt er det bok ja, men det blir visstnok snart film utav det. Men den kommer nok aldri til å bli i nærheten av det bøkene var.

Uansett, leste for vel en to år siden om et 3d spill basert på Haikeren ble laget, men har ikke hørt noe mer om det siden det.

Mener det var noen svensker som stod bak det da i samarbeid med Douglas Adams, men er ikke sikker.

Blir det FILM? Neeeeeeeeeeeeeei...?! :o Det kommer jo til å ødelegge hele greia...:cry: Skal de lage sju filmer av den, da eller? :grumpy:

Og det samarbeidet slutta vel kanskje når mr. Adams døde... De har vel såpass respekt...

Hvis jeg husker rett var det siste Adams holdt på med et film-manuskript for Haikeren. Om de faktisk kommer til å lage den nå eller ikke vet jeg ikke, men det har vært en del snakk om det. Mener å ha hørt noe om en som stod bak siste Austin Powers filmen å være involvert. Men de kan likegjerne ha kutta det ut.

Det ville ha vært det beste.

Lenke til kommentar
Masse vedr. bruk av "Haikerens guide til galaksen" som grunnlag for spill

Det blir jo uansett litt rart å diskutere hvorvidt "Haikerens..." bør gjøres til spill, da det forlengst er kommet ut. Tror det var i 1984, som et teksteventyr fra Infocom (firmaet bak blant annet Zork-serien).

Lenke til kommentar
Masse vedr. bruk av "Haikerens guide til galaksen" som grunnlag for spill

Det blir jo uansett litt rart å diskutere hvorvidt "Haikerens..." bør gjøres til spill, da det forlengst er kommet ut. Tror det var i 1984, som et teksteventyr fra Infocom (firmaet bak blant annet Zork-serien).

Hmm, sorry... Er litt dårlig oppdatert på det som skjedde på spillmarkedet da undertegnede ennå ikke fantes i fast form... :-?

Lenke til kommentar
Stargate finnes til SNES, og det er faktisk ganske brukbart også ;)

De fleste filmene jeg liker klarer jeg ikke se for meg som vellykka spill...

hehe, ser du Stargate serien?

ser faktisk alle sesongene nå, er på siste episode av Sesong 2 nå :)

*skal starte opp når'n har våkna*

Lenke til kommentar
Hmm, sorry... Er litt dårlig oppdatert på det som skjedde på spillmarkedet da undertegnede ennå ikke fantes i fast form... :-?

Var ikke store karen jeg heller, men synes det er artig å vite litt om spillhistorien likevel. :)

Spillet kan du lese mer om her:

http://www.mobygames.com/game/sheet/gameId,88/

Og det uforglemmelig coveret:

http://www.mobygames.com/game/covers/gameC...d,25/gameId,88/

Og Infocom? Selv har jeg bare spilt et Infocom-spill i større grad, det originale teksteventyret Zork (http://www.mobygames.com/game/sheet/gameId,50/), men det overbeviste meg helt om spillfirmaets kvaliteter. Morsomt, overraskende og underholdende. Og med hele to farger på skjermen samtidig. ;)

Lenke til kommentar

Du også? :lol::lol:

Har alle sesongene av Stargate SG-1 nå. Komplett fra 1-6.

Startet på sesong 3 jeg. Blir vel en 12-16 episoder i løpet av helga. :D

Lenke til kommentar

Var ikke store karen jeg heller, men synes det er artig å vite litt om spillhistorien likevel. :)

Spillet kan du lese mer om her:

http://www.mobygames.com/game/sheet/gameId,88/

Og det uforglemmelig coveret:

http://www.mobygames.com/game/covers/gameC...d,25/gameId,88/

Hehe, genialt cover...:D Og Zork, er det Zork som i "Zork - Grand Inquisitor"? Vet du om de samme folka har laga det? Var et ganske absurd adventurespill...

Lenke til kommentar

Tror Enter The Matrix blir dritbra, har dritbra grafikk og slossinga i det ser dritbra ut. og det er Keanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne Moss, Hugo Weaving og co som har stemmer. og brødrene Wachowski har laget manuskriptet for spillet skal gå hånd i hånd med Matrix 2.

Lenke til kommentar

Du også? :lol::lol:

Har alle sesongene av Stargate SG-1 nå. Komplett fra 1-6.

Startet på sesong 3 jeg. Blir vel en 12-16 episoder i løpet av helga. :D

IKKE IKKE IKKE!!

Ikke begynn på Sesong 3, du kommer til og rive hodet av deg selv i anger, start på sesong 1, og så se igjennom det, tjener godt på det:)

halve morro'a er og kunne Stargate historie: )

Sesong 7 kommer i Juni, i år 2004/2005 kommer Stargate 2 filmen

og deretter en ny serie "Stargate Atlantis" som er spinoff fra Stargate 2, slik Stargate SG-1 var spinoff av "Stargate".

Og foresten så er det en synd og ikke se mer en 3-4 episoder hver dag:P

Lenke til kommentar
IKKE IKKE IKKE!!

Ikke begynn på Sesong 3, du kommer til og rive hodet av deg selv i anger, start på sesong 1, og så se igjennom det, tjener godt på det:)

halve morro'a er og kunne Stargate historie: )

Sesong 7 kommer i Juni, i år  2004/2005 kommer Stargate 2 filmen

og deretter en ny serie "Stargate Atlantis" som er spinoff fra Stargate 2, slik Stargate SG-1 var spinoff av "Stargate".

Og foresten så er det en synd og ikke se mer en 3-4 episoder hver dag:P

Du misforstår. Har allerede sett Sesong 1 og Sesong 2. :D

Stargate er heftig. Har filmen også. Helt dilla har jeg. MER, MER! :D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...