Gå til innhold

Vurderer ny bærbar 15-18", 8000?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om jeg skal bytte inn både min stasjonære og bærbare i en enkelt bærbar. Jeg har noen enkle krav som ligger til grunn først og fremst:

 

- Ikke HP (ikke spør, da raser jeg offtopic)

- HDMI

- Skjerm med oppløsning på 1440x900 eller mer.

 

Utover kan jeg fortelle at PCn skal brukes til bilderedigering så minne er en fordel, men det er heller ingenting jeg har problemer med å sette inn mer av selv :) Blir litt enkel spilling (wow eller tilsvarende). Gjerne N-standard på nettverkskortet. Av størrelse har jeg nå 15.4", og syns det kan være nok, men samtidig hvis jeg skal bytte ut den stasjonære samtidig kunne jeg tenkt meg noe som hadde litt større skjerm. En annen grunn til at jeg kunne tenke meg dette er at jeg har lyst på numerisk tastatur, men dette er ikke noe must (og definitivt et stort no-no hvis de andre tastene betaler for det)

 

Tar imot alle tips med takk, som sagt holder jeg meg unna HP. Ettersom jeg ikke har så store krav vil jeg vektlegge design ganske mye. I dette regner jeg kvalitet på touchpad og tilkoblinger også.

 

Pris er vel alt opp til rundt 10 000. Bikker det noe over det tviler jeg på at jeg har bruk for det, og uansett klarer jeg meg med det jeg har nå :)

 

PS. Jeg kommer etter all sansynlighet til å handle på Elkjøp/Lefdal, hvis det skulle ha noe å si. Nok en gang, ikke spør pga offtopic ;)

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har denne og er storfornøyd. Tror du blir det samme, rask og grei maskin :)

 

Men du kan jo alltids spytte inn en 500 lapp - 1000 til for en Macbook.. Lite vits i dersom den skal kjøre litt spill da, siden PC er spillemaskina liksom.

 

http://www.fujitsu-siemens.com/home/produc...lo_xa_3530.html

 

Den er STOR, det er 17" men den veier bare 3kg så den er ikke for tung å dra med for å si det på den måten, derimot er størrelsen noe du ikke vil ha under armen for lenge.

Lenke til kommentar

Ja den klikket jeg meg innom igår, og må si den ser veldig lovende ut. FSC er også blant favorittmerkene :D At den har mulighet for 2 harddisker er et enormt pluss også ^^ Takk for tipset, jeg skal se litt etter den om den er utstilt et sted i nærheten slik at jeg kan føle litt på tastaturet :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det å føle det selv noe helt spesielt. Men det er et meget behagelig tastatur på maskinen og jeg har ingenting å klage på den, den er rask og pålitelig, dette er nok det merket du får mest for i denne prisklassen, ettersom den har gått ned litt i pris i det siste... Hatt min i en dag nå, og er storfornøyd ^^

Lenke til kommentar

jeg anbefaler ikke de hvite FS maskinene... de er så dårlige i byggkvalitet at det er skam... ytelsesmessig er det ingen ting å sette fingeren på, men hvitfargen vil fort bli gul-aktig, og det er kjent at tuchpaden og museknappene er helt horribelt dårlig, samt at dekslet rundt tuchpad og tastatur har lett for å løsne.. kjenner alt for mange som har kjøpt denne eller tilsvarende som sliter med disse problemene...

Lenke til kommentar
jeg anbefaler ikke de hvite FS maskinene... de er så dårlige i byggkvalitet at det er skam... ytelsesmessig er det ingen ting å sette fingeren på, men hvitfargen vil fort bli gul-aktig, og det er kjent at tuchpaden og museknappene er helt horribelt dårlig, samt at dekslet rundt tuchpad og tastatur har lett for å løsne.. kjenner alt for mange som har kjøpt denne eller tilsvarende som sliter med disse problemene...

 

Det var da fælt da?... Ingen problemer her, men stiller du ikke opp sensitiviteten på touchpaden kan du fort bli irritert, kjempe PC som klarer å gjøre alt jeg trenger raskt. JEg er storfornøyd, og jeg tviler på at den blir gulaktig ... Det er ganske mye lakk utenpå plastikken der den er hvit ;)

Lenke til kommentar

Erfaringer med FSC har jeg nok av, og de har alltid vært gode, så ingen bekymringer egentlig. Kvalitetsfølelsen er også mye bedre enn med f.eks de fleste PCene fra PB, som har både dårligere touchpad, keyboard og musetaster.

 

Ser nå også litt på Dell sin Studio 16, virker som et godt alternativ, har litt bedre prosessor enn FSC sin maskin. Får håpe jeg får kjent litt på den for å se taster, tilkoblinger og kvalitet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...