Altobelli Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei, holder for tiden på med å analysere Rødstrupe. Klarer ikke helt å finne noe fast tema i boken, men har jo funnet ut at mye bygger på hat (er en stund siden jeg leste boken). mtp virkemidler vil jeg spesielt få med symbol/biledbruk, gjentagelse, kontrast - spesiell bruk av språket osv. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Alcoh0l_2 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei, holder for tiden på med å analysere Rødstrupe. Klarer ikke helt å finne noe fast tema i boken, men har jo funnet ut at mye bygger på hat (er en stund siden jeg leste boken). mtp virkemidler vil jeg spesielt få med symbol/biledbruk, gjentagelse, kontrast - spesiell bruk av språket osv. Noen som kan hjelpe? www.wikipedia.org www.daria.no Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Kan ikke si dette var til så veldig stor hjelp...noen andre? Lenke til kommentar
Ibsensripsbusker Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei, holder for tiden på med å analysere Rødstrupe. Klarer ikke helt å finne noe fast tema i boken, men har jo funnet ut at mye bygger på hat (er en stund siden jeg leste boken). mtp virkemidler vil jeg spesielt få med symbol/biledbruk, gjentagelse, kontrast - spesiell bruk av språket osv. Noen som kan hjelpe? Hei Her er ihvertfall noen stikkord: Fortellermåte - autoral, allvitende Komposisjon - ikke alltid kronologisk, -retrospektiv Frampek? - attentatmann kaller seg Urias ----lua som Daniel Gudeson fant i krigen - Urias Virkemidler - Navn: Harry Hole - lett for leseren å huske Daniel Gudeson - Navnet gir et bilde av personen.. GUDeson.. - at han er en som blir sett veldig opp til... Gudbrand Johansen - Erkenorsk navn ---gir bilde av arisk rase?? Tema: -Bitterhet -Hvordan frontkjempere opplevde krigen -Om vi har et for voldsomt "heltebilde" av motstandskjemperene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå