Eltviken Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Canon eos 40D, Tamron 17-50 f/2,8 Lukker: 1/500 Blender: f/5,0 ISO: 200 Focal lenght: 46mm Vedlegg 2, exif: Blender: f/5,0 Lukker: 1/800 sek ISO: 250 Var dette en bedre versjon i forhold til fokuspunkt? Endret 11. februar 2009 av Eltviken Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Flott dybdeskarphet, men fokuspunktet blir liksom feil. Klarer ikke helt å finne ut hvor det hadde passet bedre heller. Men dersom du kanskje hadde fått litt mer "luft", altså vegg på høyresia, så tror jeg at fokuspunktet hadde blitt lettere å svelge der som det er nå. Komposisjonsmessig er det et greit bilde, men personlig er jeg fan av mye rust på denne slags motiver. Men det blir selvfølgelig en smakssak =) Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Utrolig hvordan et kjedelig objekt kan bli et spennende bilde Det er langt på vei den begrensede dybdeskarpheten som gjør bildet, men jeg synes du har litt for lite skarphetsområde. Jeg ville gjerne hatt den nærmeste delen av låsen skarp også. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 av en eller annen grunn faller fokuset mitt på det mørke partiet mellom plankene og ikke på område som er i fokus. Så det er noe som ikke stemmer for meg. Hadde nok gjort seg med en omkomponering, for objektet i seg selv er det ikke noe gale med. Lenke til kommentar
boos Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Egentlig et bra bilde. Nesten så jeg fornemmer lukten og smaken av metall. Men også jeg er litt usikker på om valgt fokuspunkt her er det beste. boos Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Takk for konstruktiv kritikk folkens! Er enig i at fokuspunktet sitter "feil" men ville prøve noe nytt. Legger ut et annet bilde i første post der fokuspunktet sitter mot høgre i bildet. Endret 11. februar 2009 av Eltviken Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Legger ut et annet bilde i første post der fokuspunktet sitter mot høgre i bildet. Bedre, men jeg tror fremdeles litt større skarphetsområdet ville hjelpe. Men ikke gjør det for stort - hvis hele låsen er skarp blir nok bildet langt mindre interessant. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Legger ut et annet bilde i første post der fokuspunktet sitter mot høgre i bildet. Bedre, men jeg tror fremdeles litt større skarphetsområdet ville hjelpe. Men ikke gjør det for stort - hvis hele låsen er skarp blir nok bildet langt mindre interessant. Okei, vil du da ønske en blanding av skarpheten fra begge bildene? Takker for svar Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Ingen som har noe å si om den nye versjonen ? Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 Okei, vil du da ønske en blanding av skarpheten fra begge bildene? Ja, det var noe slikt jeg tenkte. Forøvrig liker jeg den andre versjonen bedre enn den første; i hvert fall med tanke på hvor fokus ligger. Men jeg tror jeg liker fargene bedre i den første versjonen. Trygve Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2009 SKjønner, takker Trygve! Andre som vil dele noe? Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 12. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2009 forsåvidt enig med trygve.. nå får du fokus på at døra er låst, som blir bedre + at oppmerksomheten nå blir dratt til fokuspunktet Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2009 forsåvidt enig med trygve.. nå får du fokus på at døra er låst, som blir bedre + at oppmerksomheten nå blir dratt til fokuspunktet Ja er enig i det, men synest også at mans er noe på en annen måte med fokuspunktet i midten litt annerledes! Takk for kommerntarer og kritikk! Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 12. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2009 jo, kanskje det, men se på begge bildene. I det første vandrer blikket rundt, hvet ikke helt hvor skal stoppe(kan være positivt i enkelte typer bilder, men ikke her synes jeg). Mens på det andre er det nesten som en magnet som tviholder på blikket på fokuspunktet. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2009 jo, kanskje det, men se på begge bildene. I det første vandrer blikket rundt, hvet ikke helt hvor skal stoppe(kan være positivt i enkelte typer bilder, men ikke her synes jeg). Mens på det andre er det nesten som en magnet som tviholder på blikket på fokuspunktet. joda enig i det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå