TTomas Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hei! Jeg har fått noe problemer med å koble til internett med ps3-en. For noen få dager siden kunne jeg spille fint over nettet, men seinast i går klikka i internett. Jeg får logga meg inn men så fort jeg går inn på nettlesern eller skal spille logger den seg av. Og en annen ting som skjer når jeg logger med på er at det dukker opp en beskjed om at jeg er logga av media serveren :S Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, har prøvd med å koble ps3-en direkte til rutern men samma driten skjer... En annen merkelig ting og er at hver gang jeg skal bruke noe som går på nettet så funker ikke internetten på pc-ene rundt om i huset i noen få sekunder... Noen som har noen anelse om hva det kan være? Endret 13. februar 2009 av Tomas09 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei! Jeg har fått noe problemer med å koble til internett med ps3-en. For noen få dager siden kunne jeg spille fint over nettet, men seinast i går klikka i internett. Jeg får logga meg inn men så fort jeg går inn på nettlesern eller skal spille logger den seg av. Og en annen ting som skjer når jeg logger med på er at det dukker opp en beskjed om at jeg er logga av media serveren :S Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, har prøvd med å koble ps3-en direkte til rutern men samma driten skjer... En annen merkelig ting og er at hver gang jeg skal bruke noe som går på nettet så funker ikke internetten på pc-ene rundt om i huset i noen få sekunder... Noen som har noen anelse om hva det kan være? Har du prøvd å legge inn internet innstillingene på PS3 på nytt? Du kan også prøve å resete routeren ved å holde inne den lille greia med en kulepenn eller noe, bare tenkt deg om før du gjør dette hvis du har drevet med noen innstillinger på routeren før som du ikke vil gjøre på nytt Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Har lagt inn innstillingene flere ganger ja, tviler på at det hjelper å resete routern, den trådeløse internetten er helt fin på den bærbare pcen. Må være et eller annet med PS3-en.. vurderer å reformatere... Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har lagt inn innstillingene flere ganger ja, tviler på at det hjelper å resete routern, den trådeløse internetten er helt fin på den bærbare pcen. Må være et eller annet med PS3-en.. vurderer å reformatere... Siden det er når du logger deg inn på ett spill og internet på PS3 så kan det hende det er noe tull med brukerkontoen din.. Prøv å lage en ny under bruker på hovedkontoen og prøv da. Kjedelig å reformatere også-- Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Ok, skal prøve Lenke til kommentar
Odals-kongen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 siden du mister kontakten med mediaserveren og at andre pcer trøbler med internett så ligger problemet et sted i routeren vil jeg tro Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 siden du mister kontakten med mediaserveren og at andre pcer trøbler med internett så ligger problemet et sted i routeren vil jeg tro Hvis problemet bare er på PS3 er det grunn til å tro at det har noe med Playstation Network og gjøre, Dette kan være ganske ustabilt til tider. Har du hatt problemet i flere dager? Hos meg mister jeg av og til kontakten med netverket på pc og ps3, har trådløs router fra Nextgentel. Men sjelden det skjer og det varer aldri lenge Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Hmm, jeg så på routeren imens jeg logga på, og da så jeg at routeren mista all kontakt og måtte logge seg på på nytt. Så problemet ligger nok i routeren ja... men hva kan jeg gjøre med det? Jeg har jo hatt internett på den siden sommern og fram til i går :S Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hmm, jeg så på routeren imens jeg logga på, og da så jeg at routeren mista all kontakt og måtte logge seg på på nytt. Så problemet ligger nok i routeren ja... men hva kan jeg gjøre med det? Jeg har jo hatt internett på den siden sommern og fram til i går :S De kan bli vanskelig å ha med å gjøre etter en stund. Men prøv å holde reset knappen inne i 5 sek, og slå den av og på. Kan hende det virker. Har du forresten lastet ned siste oppdatering på PS3? Siste løsningsforsøk før restart hehe Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Får PS3 og Router strøm fra samme switch? Isåfall, se om du kan få byttet på det. I tillegg vil jeg tatt en titt på ruterinnstillingene, og ps3 innstillingene Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Får ikke fra samme strømuttaket nei, har prøvd mange forskjellige innstillinger nå både på router og ps3, men nå prøver jeg meg på en full reformatering. Hvis ikke DET funker hiver jeg den rutern til milde! Lenke til kommentar
Tollis Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Har lagt inn innstillingene flere ganger ja, tviler på at det hjelper å resete routern, den trådeløse internetten er helt fin på den bærbare pcen. Må være et eller annet med PS3-en.. vurderer å reformatere... Er det rot med Nettet ditt om du kobler vekk konsollen? Tenker på om du får feil på andre pc'er om du kobler fra konsollen? Ville sjekket det, om det da er feil med nettet så er det ikke konsoll men router.. Da er refomatering no use, da må du få ny router, eller få isp til å trikse med den over linjene. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Skal prøve å forklare en gang til. Jeg får kobla til internettet med PS3-en, men så fort jeg begynner å bruke den f.eks. signer inn på Play Station Network, så kobler den seg av igjen, og det som skjer da er at routern av en eller annen grunn restarter seg sjøl... overbelastning? Trådløsen fungerer helt perfekt på den bærbare pc-en og det fungerer helt fint på alle de andre og.. er bare på PS3-en det ikke vil fungere ordentlig... :S Lenke til kommentar
Odals-kongen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Har du åpnet noen porter i routeren din, tenkte på konflikt mellom porter. Prøv å koble fra alt annet en ps3 på routeren å se om det virker. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 har reformatert den nå, samma driten skjer, men skal prøve det du (Odals-kongen) sa i morra og se om hva som skjer Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 niks.. sjøl om jeg kobla ut alt som var kobla i routern skjedde det samma. Routern restarter... er det noen endringer på routern jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 niks.. sjøl om jeg kobla ut alt som var kobla i routern skjedde det samma. Routern restarter... er det noen endringer på routern jeg kan prøve? Har du resetta routern da? Åssen router er det, standard fra leverandør eller en egen du har kjøpt ekstra? Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Ja har resetta og satt opp routern på nytt flere ganger... Routern er kjøpt ekstra ja... Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja har resetta og satt opp routern på nytt flere ganger... Routern er kjøpt ekstra ja... kan hende du må åpne noen porter der. Prøv å aktivere DMZ på den, det åpner alle portene du trenger. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) --- fort. neste side.. Endret 13. februar 2009 av Tomas09 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå