Gå til innhold

Problemer med å få internett til å fungere!

TTomas

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått noe problemer med å koble til internett med ps3-en. For noen få dager siden kunne jeg spille fint over nettet, men seinast i går klikka i internett. Jeg får logga meg inn men så fort jeg går inn på nettlesern eller skal spille logger den seg av.

Og en annen ting som skjer når jeg logger med på er at det dukker opp en beskjed om at jeg er logga av media serveren :S

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, har prøvd med å koble ps3-en direkte til rutern men samma driten skjer...

En annen merkelig ting og er at hver gang jeg skal bruke noe som går på nettet så funker ikke internetten på pc-ene rundt om i huset i noen få sekunder...

Noen som har noen anelse om hva det kan være?

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har fått noe problemer med å koble til internett med ps3-en. For noen få dager siden kunne jeg spille fint over nettet, men seinast i går klikka i internett. Jeg får logga meg inn men så fort jeg går inn på nettlesern eller skal spille logger den seg av.

Og en annen ting som skjer når jeg logger med på er at det dukker opp en beskjed om at jeg er logga av media serveren :S

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, har prøvd med å koble ps3-en direkte til rutern men samma driten skjer...

En annen merkelig ting og er at hver gang jeg skal bruke noe som går på nettet så funker ikke internetten på pc-ene rundt om i huset i noen få sekunder...

Noen som har noen anelse om hva det kan være?

Har du prøvd å legge inn internet innstillingene på PS3 på nytt?

Du kan også prøve å resete routeren ved å holde inne den lille greia med en kulepenn eller noe, bare tenkt deg om før du gjør dette hvis du har drevet med noen innstillinger på routeren før som du ikke vil gjøre på nytt

Lenke til kommentar
Har lagt inn innstillingene flere ganger ja, tviler på at det hjelper å resete routern, den trådeløse internetten er helt fin på den bærbare pcen. Må være et eller annet med PS3-en.. vurderer å reformatere...

Siden det er når du logger deg inn på ett spill og internet på PS3 så kan det hende det er noe tull med brukerkontoen din.. Prøv å lage en ny under bruker på hovedkontoen og prøv da. Kjedelig å reformatere også--

Lenke til kommentar
siden du mister kontakten med mediaserveren og at andre pcer trøbler med internett så ligger problemet et sted i routeren vil jeg tro

Hvis problemet bare er på PS3 er det grunn til å tro at det har noe med Playstation Network og gjøre, Dette kan være ganske ustabilt til tider. Har du hatt problemet i flere dager?

Hos meg mister jeg av og til kontakten med netverket på pc og ps3, har trådløs router fra Nextgentel. Men sjelden det skjer og det varer aldri lenge

Lenke til kommentar

Hmm, jeg så på routeren imens jeg logga på, og da så jeg at routeren mista all kontakt og måtte logge seg på på nytt. Så problemet ligger nok i routeren ja... men hva kan jeg gjøre med det? Jeg har jo hatt internett på den siden sommern og fram til i går :S

Lenke til kommentar
Hmm, jeg så på routeren imens jeg logga på, og da så jeg at routeren mista all kontakt og måtte logge seg på på nytt. Så problemet ligger nok i routeren ja... men hva kan jeg gjøre med det? Jeg har jo hatt internett på den siden sommern og fram til i går :S

De kan bli vanskelig å ha med å gjøre etter en stund. Men prøv å holde reset knappen inne i 5 sek, og slå den av og på. Kan hende det virker.

Har du forresten lastet ned siste oppdatering på PS3? Siste løsningsforsøk før restart hehe

Lenke til kommentar
Har lagt inn innstillingene flere ganger ja, tviler på at det hjelper å resete routern, den trådeløse internetten er helt fin på den bærbare pcen. Må være et eller annet med PS3-en.. vurderer å reformatere...

Er det rot med Nettet ditt om du kobler vekk konsollen? Tenker på om du får feil på andre pc'er om du kobler fra konsollen?

Ville sjekket det, om det da er feil med nettet så er det ikke konsoll men router..

Da er refomatering no use, da må du få ny router, eller få isp til å trikse med den over linjene.

Lenke til kommentar

Skal prøve å forklare en gang til.

Jeg får kobla til internettet med PS3-en, men så fort jeg begynner å bruke den f.eks. signer inn på Play Station Network, så kobler den seg av igjen, og det som skjer da er at routern av en eller annen grunn restarter seg sjøl... overbelastning?

Trådløsen fungerer helt perfekt på den bærbare pc-en og det fungerer helt fint på alle de andre og.. er bare på PS3-en det ikke vil fungere ordentlig... :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...