Gå til innhold

FY Drillokampen bare på betal TV!

hans A

Anbefalte innlegg

Litt bortkastet å måtte bestille en hel TV-kanal hvis jeg bare vil se Norges landskamper.

Web-TV streaming er ikke noe særlig heller. Enten vil jeg se det på TV eller så vil jeg laste ned en hel fil slik at jeg kan se det når jeg vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så og si alle har tilgang til TV2 Sport eller Sumo. Sumo krever kun en internettlinje, mens TV2 Sport krever at man har digital-tv, så du kan få den på parabol, kabel-tv, rikstv og fiber. For de som har Viasat har TV2 Sport også blitt tilgjengelig der nå.

Det er latterlig og ikke vise landslaget på en kanal alle har. Jeg har allerede Viasat sport og Canal+. Hvor mye skal man egentlig måtte betale for å se fotball? Jeg har ikke noe problem med at La Liga/TL går på tv2 sport, hadde jeg hatt lyst til å se det der hadde jeg betalt for det men å tvinge det norske folk til å betale flere hundre kroner i måneden for å se landskamper eller se det på nett for 99 kr er en skandale.

Lenke til kommentar
Jo, men hva med å vise kampene på kanaler som alle har?

Uansett vises Norge - Finland på TV2 neste onsdag og ikke noen jalla betal-kanal. Det er jo kampen som betyr noe.

Joda, men det er hjemmekamp. TV2 har ikke lov å vise den på betal-TV.

og til de som forstår at TV2 gjør dette: TV2 tar da betalt på vanlig TV også, men da i form av reklamevisning. Burde da holde med reklameinntektene :/

Lenke til kommentar
Jo, men hva med å vise kampene på kanaler som alle har?

Uansett vises Norge - Finland på TV2 neste onsdag og ikke noen jalla betal-kanal. Det er jo kampen som betyr noe.

Joda, men det er hjemmekamp. TV2 har ikke lov å vise den på betal-TV.

og til de som forstår at TV2 gjør dette: TV2 tar da betalt på vanlig TV også, men da i form av reklamevisning. Burde da holde med reklameinntektene :/

Mener å ha lest at det er slik at hjemmelandets fotballforbund selger TV rettighetene. Norske myndigheter eller

fotballforbund kan derfor ikke gjøre noe med dette. "Problemet" (dersom det er et problem) må tas opp med Sørafrikanske myndigheter og sør Afrikas fotballforbund ;-)

Derfor ser man som regel at hjemmekampene går på riksdekkende kanaler med stor dekning (TV2 osv.)

mens bortekampene har gått på betaltv kanaler (TV3, TV2 Sport). Reklameinntektene til TV kanalene stuper nå så en må regne med de vil legge mer over til betaltv i et forsøk på å kompensere for tapte reklameinntekter.

Å betale for fotball er forsåvidt ikke noe nytt. Det er ikke mange kampene man skal gå på i måneden før det koster like mye som TV2 Sport. Man har jo alltid måtte betalt for å se fotball. Har til og med opplevd å måtte betale minst 20kr for å komme inn på en kamp i 6 divisjon ;-)

Det er bare på TV det ikke aksepteres at man skal betale men kampen kunne godt ha vært sendt på TV2 Zebra for min del. TV2 Zebra er riksdekkende sammen med et dusin andre TV kanaler. TV2 Sport er forsåvidt også riksdekkene i og med at mellom 95-100% av Norges befolkning har muligeten for å abbonere på kanalen.

Nå får man jo absolutt alle kampene i tippeligaen også direkte på TV2 Sport så for mange av oss fotballidioter så er TV2 sport et veldig bra tilbud i forhold til den tiden når man ikke kunne se alle tippeligakampene live og landskampene ble sendt i opptak på NRK kl. 23 .....

Lenke til kommentar
Det er latterlig at man må betale for å se landskamper og store deler av Tippeligaen. De som har kjøpt rettighetene til norsk fotball er noen griske, egoistiske jævler som ikke tenker på annet enn penger.

Griske? Er vel fotballklubbene som er griske at de tar så mye betalt at reklameinntektene ikke strekker til for utgiftene det er å kunne kjøpe rettighetene til fotballkampene. Men de som er ekte supportere drar faktisk på kampene og ser kampen derifra og ikke fra en tilfeldig tv-skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...