Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ønsker tips om gode fulltowere...

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Skal sette sammen helt ny pc, og vil ha et fulltower.

Det skal være:

-Lett å bygge i

-Ha god kvalitet

-God kjøling, med støvfilter til viftene

-Støysvakt

-Brukervennlig plassering av tilkoblinger (usb, mik inn, hodetelefoner ut, e-sata, firewire)

Har sett på coolermaster haf 932, men det mangler støvfiltre og noen påpeker at det støyer endel.

Har også sett på cosmos S.

annet som er verdt å se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Fant det, ja...armorsuit...he-he!

fikk endel trekk for å være støyende, men det hadde utrolig bra kjøling.

sikkert en sammenheng der...?

Lenke til kommentar
Fant det, ja...armorsuit...he-he!

fikk endel trekk for å være støyende, men det hadde utrolig bra kjøling.

sikkert en sammenheng der...?

jeg ville heller gått for det kabinettet som jeg har og det er thermaltake armor+ sinsykt stort men tungt men det gjør ikke noe for meg. utrolig lekkert å se på og god plass til vannkjøling vis du skal ha det. man kan trekke ut plata som hovedkortet sitter på og man kan legge kabler bak den plata så pcen din kan se veldig ryddig ut. KONGE kabinett ... på toppen er det en luke hvor man kan oppbevare ting men jeg har valgt å sette en 140mm vifte der til å suge luft ut. ta dette vis du har råd til det ass. KONGE!!!

post-125281-1234452977_thumb.jpg

post-125281-1234452983_thumb.jpg

post-125281-1234453000_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Thermaltak armor+ så bra ut (likte spesielt at man kan trekke ut hovedkortet).

Liker IKKE dørene, men de kan hektes av, og det følger heller ikke med så mange vifter at det kjøler optimalt.

Likte heller ikke måten filterløsningen var, der det var....så alt i alt var jeg ikke så imponert.

Antec 1200 derimot......visste ikke at det var kommet en etterfølger av 900.

Manglet firewire port, og kunne ikke dra ut hovedkortplata.

Støyet enormt mye hvis alle viftene gikk for fullt, så det er vel uaktuelt?

Hadde vært moro om viftene var termostatstyrte og justerte hastigheten etter tempen..men-men.

Skal se litt nærmere på det....var interressant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Thermaltak armor+ så bra ut (likte spesielt at man kan trekke ut hovedkortet).

Liker IKKE dørene, men de kan hektes av, og det følger heller ikke med så mange vifter at det kjøler optimalt.

Likte heller ikke måten filterløsningen var, der det var....så alt i alt var jeg ikke så imponert.

Antec 1200 derimot......visste ikke at det var kommet en etterfølger av 900.

Manglet firewire port, og kunne ikke dra ut hovedkortplata.

Støyet enormt mye hvis alle viftene gikk for fullt, så det er vel uaktuelt?

Hadde vært moro om viftene var termostatstyrte og justerte hastigheten etter tempen..men-men.

Skal se litt nærmere på det....var interressant.

Har antec 1200 selv, viftene støyer ingenting på laveste instilling og jeg skal love deg at det er god nok kjøling.

Fortrekker en E-sata port fremfor en firewire port selv. At det ikke er firewire port ser ikke jeg som et problem da jeg ikke har bruk for det, men det er kanskje annerledes for deg? Antec 1200 er et fulltower, ikke noe problem med å bygge inni det, men ser jo fordelen med en hovedkortplate. Uansett er ikke dette krise.

Kron

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Firewire er kjekt å ha når man skal overføre film fra et dv kamera.

Men det skjer ikke så ofte at jeg ikke klarer å strekke kabelen bak toweret.

Jeg likte også at antec ikke har noe flimsete quickmount av dippeduppene inni, foretrekker skikkelige skruer.

Så valget blir mellom antec 1200 og coolermaster atsc 840.

Antec kjøler bra og er enkelt og greit.

Coolermaster er renere i designen, og har noen gode løsninger (som uttrekkbar hovedkortplate).

Begge ser veldig gode ut.

Det som trekker litt ned på coolermaster sitt er 3 kjøleløsninger:

1 -Det er veldig lavt mot gulvet, noe som er dumt siden luft skal trekkes inn der.

2 -Flere reviewer kommenterer at det suges undertrykk i det, og da må vifta på skjermkortet jobbe mer for å pushe luft.

3 -Manglewr direkte kjøling på de kritiske komponentene, er basert helt og holdent på gjennomstrømmning.

Antec, på sin side, har følgende "mangler":

1 -Mangler uttrekkbar hovedkortplate (Kommer vel på antec 1500 eller noe)

2 -Mangler firewire utgang på kontaktsettet

3 -Støyer mer på høyt vifteturtall..men det kan justeres.

Hmmm....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Til dere som har Antec 1200:

-Bryterne rundt om, er de av ok kvalitet?

-Støyer det mye (det er jo relativt, men hva har dere bryterne på uten at det støyer for mye og kjøler det nok selv med innstillingene på low og medium?)

-Hvordan er kvaliteten..finnes det noen svake punkter som lett knekker/bøyer seg?

-Hva er det verste med det?

Til dere som har atsc 840:

-Har lest noen innlegg om at luka med kontaktene er knotete...?

-I endel reviewer påpekes det at det er liten avstand mellom gulv og bunnen, hvor luften skal suges inn...er dette noe reelt problem?

-Flere reviewer påpeker også at siden det er undertrykk i kabinettet sliter visstnok skjermkortviften mer....merkes dette noe?

-Hvordan er kvaliteten....Finnes det noen svake punkter som lett knekker/bøyer seg?

-Har ikke helt fått taket på den front plata nederst. Hvorfor den løsningen fremfor å ha en flush med kabinettet...og er det filter på den vifta foran, og stemmer det at lokket foran har svake pinner?

-Hva er det verste med det?

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Hele Antec 1200 oser av kvalitet, ingen unntak.

Jeg har alle fan control brytere på low. Full guffe kan dog være litt for mye støy. Men med low så kjøler det ned alt jeg har i kabinettet, specsa ser du i profilen min. Det er jo en fantastisk luftgjennomstrømning i det.

Det verste med det, hmmm det at man ikke har mulighet til å skru av lyset i viftene foran og bak(som lyser blått). Man har denne muligheten med toppvifta though.

Kron

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Teknisk sett så burde det vært mulig å koble inn en bryter på de andre lysene også.

Antar det for vil komme noen som bygge inn et bryterpanel som samler alle vifte og lys bryterne på ett sted sammen med en temp måler osv.

Det hadde vært moro med tempmålinger med bryterne i de ulike stillingene slik at man kunne sett hvor stor påvirkning det hadde på tempen i low-med-high innstillinger.

Teknisk sett så burde det vært termostatstyringer, med innstilling av temperaturer og så skulle hastighet og av/på blitt justert etter de innstillingene.

Får vel være glad for at de ikke har fyllt opp kabinettet med tusenmetere.... :-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har bestemt meg for å gå for........Antec 1200!

Hovedsakelig fordi det alt i alt har en bedre kjøleløsning (ikke undertrykk og bedre kjøling hvor det trengs mest).

Regner også med at jeg kan starte med alle vifter på low og ha det relativt stille, og hvis tempen øker så har jeg MYE å gå på for å øke kjølingen.

Jeg har lest endel brukererfaringer om folk som mottar skadede towere, men det er vel posten sitt problem og man får uansett nytt om det er skadet.

Leste også endel om at folk irriterte seg over at viftelysene ikke hadde helt samme blåfarge, men det er ikke så farlig så lenge de virker.

Personlig kunne jeg tenkt meg et viftekontrollpanel på toppen med trinnløse vribryere og lys av/på for hver enkelt vifte samlet i ett mer tilgjengelig panel.

Jeg synes også at man kunne hatt ferdig ordentlig opplagte ledninger frem til en felles kontakt i bunn, men men, det kommer vel en 1500, 1800, 2100 osv modell fremover som gradvis forbedrer ting enda mer.

kanskje også satt i skikkelig stillegående vifter, og støydempet mer slik at man kunne kjørt alle viftene på max uten at man hørte støy.

Lenke til kommentar
Har bestemt meg for å gå for........Antec 1200!

Hovedsakelig fordi det alt i alt har en bedre kjøleløsning (ikke undertrykk og bedre kjøling hvor det trengs mest).

Regner også med at jeg kan starte med alle vifter på low og ha det relativt stille, og hvis tempen øker så har jeg MYE å gå på for å øke kjølingen.

Jeg har lest endel brukererfaringer om folk som mottar skadede towere, men det er vel posten sitt problem og man får uansett nytt om det er skadet.

Leste også endel om at folk irriterte seg over at viftelysene ikke hadde helt samme blåfarge, men det er ikke så farlig så lenge de virker.

Personlig kunne jeg tenkt meg et viftekontrollpanel på toppen med trinnløse vribryere og lys av/på for hver enkelt vifte samlet i ett mer tilgjengelig panel.

Jeg synes også at man kunne hatt ferdig ordentlig opplagte ledninger frem til en felles kontakt i bunn, men men, det kommer vel en 1500, 1800, 2100 osv modell fremover som gradvis forbedrer ting enda mer.

kanskje også satt i skikkelig stillegående vifter, og støydempet mer slik at man kunne kjørt alle viftene på max uten at man hørte støy.

Er ikke så vanskelig å bygge viftestyring sev ved hjelp av potmetere. Ellers så kan du se på AeroCool GateWatch2 vifte styring. Jeg bruker denne pr dags dato og må si meg fornøyd med denne. Eneste minus er festene for sensorene. Tapen som fulgte med var ubrukelig. Løste dette med thermisk lim. Anbefaler heller ikke å bruke cpu kanalen til cpu. Er tryggere å la hk ta seg av dette om du ikke har dobbel cpu vifte løsning. Bruker selv cpu kanalen til styring av eksosvifte ved cpu. Om du vurderer støy demping av kabinettet så vær klar over at en del produkter øker tempraturen i kabinettet. (Dempe plater, vifte filter osv) Har bygget en del kontor pc`r med støydemping... Lykke til.

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...