[dR]MiljO Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Heisann. Tenkte vi skulle kjøpe to stereohøytalere til å koble til tven/dvd. I tillegg trenger vi en forsterker. Skal kobles til en 32" flatskjerm, dvd-opptaker og dekoder. Budsjettrammen er ca 5000. Noen som har noen tips til høytalere og forsterker? Har forholdsvis stor stue, der det er høyt under taket. Blir bare til å bruke høytalerene til tven, i stedet for de sure tv-høytalerene. Vil det være behov for ekstra sub, eller er det grei nok bass fra før? Vil ikke ha sånn dundrende bass, men litt er jo ok. Vil heltst ha sånne høye høytalere, og helst svarte. Dette blir tross alt et møbel Som sagt, tar gjerne imot forslag =) Endret 10. februar 2009 av [dR]MiljO Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hva med NAD C325BEE og Dynavoice F-6. Begge deler fås i svart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Vil det være behov for ekstra sub, eller er det grei nok bass fra før? Vil ikke ha sånn dundrende bass, men litt er jo ok. Jeg mener du vil trenge en subwoofer for å gjengi de laveste frekvensene troverdig. Du skal nemlig høyt opp i pris på både høyttalere og forsterker før disse greier denne gjengivelsen. Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Vil det være behov for ekstra sub, eller er det grei nok bass fra før? Vil ikke ha sånn dundrende bass, men litt er jo ok. Jeg mener du vil trenge en subwoofer for å gjengi de laveste frekvensene troverdig. Du skal nemlig høyt opp i pris på både høyttalere og forsterker før disse greier denne gjengivelsen. Har du noe forslag til forsterker, høytalere og sub til 5000 da? Som sagt, trenger ikke dvd-spiller.. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Vil det være behov for ekstra sub, eller er det grei nok bass fra før? Vil ikke ha sånn dundrende bass, men litt er jo ok. Jeg mener du vil trenge en subwoofer for å gjengi de laveste frekvensene troverdig. Du skal nemlig høyt opp i pris på både høyttalere og forsterker før disse greier denne gjengivelsen. Har du noe forslag til forsterker, høytalere og sub til 5000 da? Som sagt, trenger ikke dvd-spiller.. Hva med dette?. Har hørt mye positivt om disse kompakte anleggene fra Hi-Fi klubben i budsjettklassen. Sammen med en slik tror jeg du dekker behovet for klar fyldig lyd. Endret 16. februar 2009 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 ultimatedeskjet sitt forslag er ikke dumt. Her får du 2 høyttalere, forsterker og subwoofer for under 5000,- som faktisk ikke trenger å høre dårlig ut. Men du må muligens ut med litt mer til stativer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå