WheelMan Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Intel kommer nå med to nye Core i7-prosessorer som skal erstatte i7 940 og i7 965. Les mer Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg er fornøyd med min i7 920 som klarer 4.0GHz uten noe problem, ville D0-utgavene komme seg enda lengre? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg er fornøyd med min i7 920 som klarer 4.0GHz uten noe problem, ville D0-utgavene komme seg enda lengre? Mest sannsynlig vil potensialet for overklokking økes ganske drastisk, ikke som når Q6600 gikk fra B3 til G0, men slett ikke ille. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ikke verst at dem vet det på forhånd, er jo engeneersamples de tester på nå, kan egentlig ikke sammenlignes. Minimale forskjeller på Core i7 Extreme 975/965 940/950. Håper det blir samme pris. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det er jo lov å håpe på at den "nye" D0 i920 har bedre IMC. Greit at man kan klokke C0 til 4Ghz men den sliter med minnehastighet vs f.eks "gamle" 965. Følg linken til XS som "Fluesopp" har lagt inn vedr nye corsair 2000 GT , så skjønner man hva jeg sikter til. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;s=hardware.no Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg tror Intel har endelig innsett "tabben" sin med for bra i920. Når Intel la frem sine planer for i7, det var ingen i7 920 med, men i siste biten (2 måneder før lanseringen) bestemte de seg for å lansere 920 (jeg tror at Deneb-truselen var grunnen for det). Deneb-frykten viste seg til å være ubegrunnet, men i 920 som ble utviklet i hastverk i siste biten ble for bra. 920 overklokker så bra at ingen gidder å kjøpe 940, for å ikke snakke om den rådyre 956. jeg tror Intel har innsett tabben med "for bra 920" og prøver å rette opp den nå. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 kansje litt offtopic men hva er egentlig Batch for noe Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Batch indikerer flere ting, men det som er hovedsaklig interessant og påvirker OCing egenskapene er produksjons uke, og A eller B. Som hovedregel, jo lavere produksjons uke, jo bedre, og B-batch er bedre. F.eks. i min #3837B017 , 37 er produksjons uke. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 The primary characteristic of batch production is that all components are completed at a workstation before they move to the next one. Wikipedia Som sam_oslo nevner endres overklokkingsegenskaper og temperatur bl.a. ved forskjellig batch - det kan sammenliknes med såkalte "mandagsvarer", bare at ved CPUer varer mandagen en hel uke, og ingen uke er identisk med en annen. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) For å belyse Batch-forskjellen, og litt skrytt om min B-batch-babe, som har primet stabilt over 1 time @4GHZ på BCLK 211, med 1.34/1.34/1.63 (Vcore/VVT/Vdimm, Load): @4GHZ HT:on (19x211), 1.34v(load), 1 time primestablt Resultatet er ikke endelig, og jeg jobber fremdels for bedre ... EDIT: satt in mindre bilde, det ble litt for voldsomt. Endret 10. februar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) aha wikipedia hva skulle man gjort uten det ? Endret 10. februar 2009 av Submit Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Er det noe vits i å vente på den nye 920'en om man ikke har planer om å overklokke? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Er det noe vits i å vente på den nye 920'en om man ikke har planer om å overklokke?De kan være noe kjøligere, utenom det - nei.. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Eneste grunnen til at jeg kjøpte 940 var ved håpet at den skulle være litt kjøligere VS 920 på samme klokk. Kom gjerne med 4.0 temps på over 24t load. Har den på 3,3 nå på luft 100% load ikke sett 50 tallet enda. Endret 10. februar 2009 av War Lenke til kommentar
icc Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei alle dere selvutnevnte eksperter og alle dere andre som tror dere vet alt. Nå virker det snart som om Intel begynner og ta igjen AMD, men de har enda et stykke å gå ettersom at i7 ble slik en flopp. Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn. Nesten som å tappe vann på flasker og prøve å selge det. For det andre, settningen "For en i7 Extreme 975 må nettbutikkene ut med 999 dollar ved kjøp av 1000 stk." er så dårlig formulert at selv Ivar Aasen snur seg i graven. For det tredje, kan dere intel-fanboys(ja, Sam_Oslo og resten av gjengen) slutte å rakke ned på AMD ved en hver anledning her på forumet? Selv om dere ikke har andre ting å bruke penger på enn pc, så finnes der folk som setter pris på billigere produsenter som AMD. Når det er sagt så er forskjellene på AM3 og I7 så marginale at det ikke er verdt det. Kritisere teknologi kan dere, men hadde dere i det heletatt bare prøvd å kopiert noe av det som finnes på markedet i dag hadde dere brukt hele livet deres og bare baisa på leggen. Ha litt respekt for teknologien og de som har utvikla den og ikke bare oppfør dere som en gjeng tenåringer. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) "Nå virker det snart som om Intel begynner og ta igjen AMD, men de har enda et stykke å gå ettersom at i7 ble slik en flopp. Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn. Nesten som å tappe vann på flasker og prøve å selge det." nå er ikke jeg den som hvet så jævlig mye om CPU men AMD har vel aldri laget kraftigere CPUer enn intel sine? "Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn." jaha? prove it Endret 10. februar 2009 av Submit Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 "Nå virker det snart som om Intel begynner og ta igjen AMD, men de har enda et stykke å gå ettersom at i7 ble slik en flopp. Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn. Nesten som å tappe vann på flasker og prøve å selge det." nå er ikke jeg den som hvet så jævlig mye om CPU men AMD har vel aldri laget kraftigere CPUer enn intel sine? "Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn." jaha? prove it AMD regjerte ganske heftig med sine AMD64 CPU'er, og gruset Intel sammenlignet med deres P4 modeller. Men det AMD sleit med den gangen var å få folk som ikke hadde så mye peil å fatte dette, tydligvis feilet de med dette. Frem til Core2 så dagens lys, så var AMD enerådene mtp ytelse i en veldig lang periode.... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Per idag, AMD ligger 2 år bak Intel på desktop CPU ytelse. AMD kan idag i det beste fall konkurrere med Intel's "utgåtte" og forrige generasjons CPU. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Nå virker det snart som om Intel begynner og ta igjen AMD, men de har enda et stykke å gå ettersom at i7 ble slik en flopp. Syns det blir litt for lugubert å bare komme med oppgraderinger av allerede gamle cpu-er og gi de nye navn. Nesten som å tappe vann på flasker og prøve å selge det.Imsdal lever enda, selv i disse nedgangstider - så noe må de jo gjøre riktig, for det fungerer tydeligvis for begge to. AMD regjerte ganske heftig med sine AMD64 CPU'er, og gruset Intel sammenlignet med deres P4 modeller. Men det AMD sleit med den gangen var å få folk som ikke hadde så mye peil å fatte dette, tydligvis feilet de med dette. Frem til Core2 så dagens lys, så var AMD enerådene mtp ytelse i en veldig lang periode....Det jeg innbiller meg AMD har problemer med er markedsføringen, tanken om at "Intel er best" som Intel da innførte med P4 sitter igjen enda, desverre. Dette tar Intel nytte av, og selger nye prosessorer til en farlig høy pris - og det, som nevnt, fungerer. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 AMD regjerte ganske heftig med sine AMD64 CPU'er, og gruset Intel sammenlignet med deres P4 modeller. Men det AMD sleit med den gangen var å få folk som ikke hadde så mye peil å fatte dette, tydligvis feilet de med dette. Frem til Core2 så dagens lys, så var AMD enerådene mtp ytelse i en veldig lang periode....Det jeg innbiller meg AMD har problemer med er markedsføringen, tanken om at "Intel er best" som Intel da innførte med P4 sitter igjen enda, desverre. Dette tar Intel nytte av, og selger nye prosessorer til en farlig høy pris - og det, som nevnt, fungerer. Det faktum at så og si ALLE leverandører som f.eks. Dell etc. nektet å ta AMD inn i varmen, selv med en overlegen CPU, er vel ikke bare AMD's skyld, Intel gjorde det de kunne for å sabotere for AMD den gangen, med høyst tvilsomme metoder. Men at AMD allikevel burde ha tatt et enormt jafs av markedsandelene, er helt sikkert, så de var nok ikke helt patente her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå