baBuShKa Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hadde det vært "honnør"-funksjon her, så hadde du fått det. Tusen takk Kommer sikkert med flere spørsmål senere. men vi har lov å bruke mobil på kveldstid, eller skal vi være uten mobil gjennom hele rekrutten? Virker som de er litt strenge på mobilbruk. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Mobil er som regel greit på fritiden, dessuten i mindre pauser på dagtid som f.eks. lunch. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hadde det vært "honnør"-funksjon her, så hadde du fått det. Tusen takk Kommer sikkert med flere spørsmål senere. men vi har lov å bruke mobil på kveldstid, eller skal vi være uten mobil gjennom hele rekrutten? Virker som de er litt strenge på mobilbruk. Alt avhenger av befalet men det pleier å være slik at du får bruke mobilen etter endt tjeneste på dagene - eller i pauser hvis du må ta en viktig tlf. Ellers ligger den innelåst og av i skapet... Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 hehe, det er ikke så viktig. Men greit å kunne utveksle et noen meldinger om kveldene. Blant annet med damen. Ikke hver dag, men av og til. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvor er folket plassert da? Er selv plassert på tropp 2.1 (215.03) Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Har du fått endelig innkalling? har bare fått varsling. Og da jeg ringte sa hun at jeg 100% sikkert skal inn og får beskjed før 1 mai. trodde desuten man fikk vite slikt når man møtte opp på Madla Hvordan pleier folk å reise ned der? De dekker jo de "billigeste" reisemåtene. Så det hjelper altså ikke ta cruisebåt fra Bergen. Blir vell tog da? vet ikke om de dekker flybilletter. Endret 31. mars 2009 av baBuShKa Lenke til kommentar
dos-gringos Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 2.3 Den beste troppen seff! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Vil anbefale deg å lese tråden om livet på Madla. Min rekruttperiode på Madla varte 6 1/2 uke. Hvor ender man etter de 6-7 ukene med "rekrutt"? Vil man fortsatt være på Madla? Er innkalt til sjøforsvars-delen om det har noe å si. Blir vel stasjonert i Stavanger også etter rekrutten? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 kommer vell an på hvor du bor og hvor godt du gjør det på rakrutten? Jeg håper ihvertfall at jeg blir videreført til Haakonsvern i Bergen etter rekrutten, da de har den største basen til Sjøforsvaret. Men de har jo selvsagt mindre baser andre steder her i landet og. Nå husker jeg ikke om Haakonsvern er den største basen til Sjøforsvaret eller største militære basen i Norge.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Ååååå. Skal ALLE ta rekrutten på Madla da eller? Siden du snakker om å bli flyttet til Bergen i ettertid? Edit: nei, det blir vel litt mange? Endret 1. april 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Sjøforsvaret og Luftforsvaret har rekrutten der. Anbefaler deg å lese mye på sidene til forsvaret. Begynn med http://mil.no Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1067492 Mye spennendes og nyttig stoff Jeg har ihvertfall hørt at de fleste som har lyst blir overført til Bergen viss de er i Sjøforsvaret Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 De fleste i sjø blir overført til HOS ja. De har nemlig lagt ned så godt som alt annet... Og hvor i landet du bor har ingen innvirkning på tjenestested og -stilling. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 I brevet sto det ikke noe om Bergen, men det er altså sannsynlig at jeg blir overført dit etter 6-7 uker med rekrutt? Hadde nsten gledet meg til å bli kjent i Stavanger. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 De fleste i sjø blir overført til HOS ja. De har nemlig lagt ned så godt som alt annet... Og hvor i landet du bor har ingen innvirkning på tjenestested og -stilling. hehe, da så. De sa bare på sesjon at siden jeg bor i bergen, så kunne jeg spørre på rekrutten om jeg kan bli overført hit. 6-8 uker er jo lenge nok til å få en oversikt over en by det.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Var det ikke sånn at vi har tilnærmet null fritid mens vi er i rekrutten? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Du blir ikke kjent med stavanger som by under rekrutten nei. Du kommer deg ut et par lørdagskvelder, men ikke noe mer. Og ja, du kan selvfølgelig velge å søke deg til Bergen, men de tar ikke hensyn til hvor du bor når de finner ut hvem som vil hvor. Du kan også søke deg til videre tjeneste på madla etter rekrutten, noen må jo drifte leiren. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Forsvarets behov overgår dine ønsker... Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Takket være blodprøve-n00bs er halve armen min gul og blå, hmpf! Jeje "gleder" meg til 3000m-test etter påske ... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Du blir ikke kjent med stavanger som by under rekrutten nei. Du kommer deg ut et par lørdagskvelder, men ikke noe mer. Og ja, du kan selvfølgelig velge å søke deg til Bergen, men de tar ikke hensyn til hvor du bor når de finner ut hvem som vil hvor. Du kan også søke deg til videre tjeneste på madla etter rekrutten, noen må jo drifte leiren. du kan fint bli godt kjent med stavanger i rekrutten, bare første uken man har portforbud... etter det er det bare å henge rundt i stavanger i helgene og eet... Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jepp, da er det klart. Madla 28.juli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå