Gå til innhold

Kjøp av mixer...

kimsta

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg et lite hjemmestudio til opptak av hiphop.

Jeg har sett på denne mixeren: www.behringer.com/EN/Products/2222FX.aspx

mikk, popfilter og kabler er i orden. jeg ser at mixeren har usbtilkobling. hvor viktig er et bra lydkort da? har et 7,1 soundblaster.

jeg er en habil mc, men opptak er nytt for meg..vet åssen ting funker, men kan lite..gjør jeg et godt kjøp om jeg kjøper denne?

Mvh Kimsta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tør jeg spørre hva du trenger 22 innganger (8 mic preamps) samtidig til?

Personlig hadde jeg kjøpt et brukbart lydkort med kanskje 2/4 mikrofonkanaler og gjort miksing og effekter i software. Sannsynligvis billigere, mer fleksibelt og du kan ta opp alle råsignal, noe som gjør at du ikke mister informasjon i miksingen/effektene.

Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hva du trenger 22 innganger (8 mic preamps) samtidig til?

Personlig hadde jeg kjøpt et brukbart lydkort med kanskje 2/4 mikrofonkanaler og gjort miksing og effekter i software. Sannsynligvis billigere, mer fleksibelt og du kan ta opp alle råsignal, noe som gjør at du ikke mister informasjon i miksingen/effektene.

Jeg trenger ikke 22 innganger:) men mixeren så brukbar ut og jeg vil gjerne ha hardware jeg kan lære å bruke..et bra lydkort med god software som du sier hadde sikkert vært både enklere å billigere, men jeg vile gjerne ha mixeren fysisk:)

lydkort kommer etterhvert..

men er dette en grei mixer? noen som har innspill?

Lenke til kommentar

Ut i fra specs så ser Behringer ok ut, men jeg har en Behringer scratchmixer som jeg har brukt med mine to 1210 og jeg er ikke fornøyd. MYE lydlekkasje, og når jeg fikk produktet fysisk i hende virker det som dårlig kvalitet. Faderne var sloppy og hele greia virka som billig plast. Kjøpte meg en numark i stedet for som jeg er mye mer fornøyd med.

Hvis du er i Oslo kan jeg anbefale deg å ta en tur innom Filter musikk for en uformell prat med han som driver den. Har selv noe utstyr der og er kjempefornøyd med servicen og at han ikke prøver å selge deg det dyreste, men det du har bruk for.

Jeg støtter forslaget om å få deg bra lydkort og programvare. Jeg brukte tidligere Cool edit PRO musikkprogram til å gjøre opptak og mikse råsignal. Kjempelett å bruke og tonnevis av muligheter. Konsekvensen er selvfølgelig at du må gjøre det meste selv, men det gjør ikke noe. Det selges nå under navnet Adobe Audition. Anbefales.

Hvis du må ha hardware anbefaler jeg deg å finne en liten enkel 8-kanaler eller noe som ikke kobles vi usb, men som kan brukes som vanlig mixer ute tilkoblet vanlig PA-anlegg. Du kan fortsatt koble master ut til line-in på maskina di for å få lyden inn på maskinen til opptak. Eksempelvis 6-kanaleren eller 8-kanaleren fra Samson som du finner her: ljudia.no

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar
Ut i fra specs så ser Behringer ok ut, men jeg har en Behringer scratchmixer som jeg har brukt med mine to 1210 og jeg er ikke fornøyd. MYE lydlekkasje, og når jeg fikk produktet fysisk i hende virker det som dårlig kvalitet. Faderne var sloppy og hele greia virka som billig plast. Kjøpte meg en numark i stedet for som jeg er mye mer fornøyd med.

Hvis du er i Oslo kan jeg anbefale deg å ta en tur innom Filter musikk for en uformell prat med han som driver den. Har selv noe utstyr der og er kjempefornøyd med servicen og at han ikke prøver å selge deg det dyreste, men det du har bruk for.

Jeg støtter forslaget om å få deg bra lydkort og programvare. Jeg brukte tidligere Cool edit PRO musikkprogram til å gjøre opptak og mikse råsignal. Kjempelett å bruke og tonnevis av muligheter. Konsekvensen er selvfølgelig at du må gjøre det meste selv, men det gjør ikke noe. Det selges nå under navnet Adobe Audition. Anbefales.

Hvis du må ha hardware anbefaler jeg deg å finne en liten enkel 8-kanaler eller noe som ikke kobles vi usb, men som kan brukes som vanlig mixer ute tilkoblet vanlig PA-anlegg. Du kan fortsatt koble master ut til line-in på maskina di for å få lyden inn på maskinen til opptak. Eksempelvis 6-kanaleren eller 8-kanaleren fra Samson som du finner her: ljudia.no

Adobe Audition har jeg brukt masse! det er supert program! Nå kjøpte jeg denne behringeren:P tok en sjans..sammen med en samsom c01 studiocondenser..skjønner hva du mener med førsteinntrykk av behringer..veide ikke veldig mye:p hehe..jaja..det er uansett mitt første mixer kjøp..så jeg kan feile å prøve masse!

skal bygge box som er tett så lyden blir bedre! men ser nå i ettertid at denne mixeren var litt overkill..jeg trenger ikke alt dette. fulgte med "lydkort" åsså..som ikke skulle ha noe delay..virker til å funke bra. jeg ville gjerne ha dette på usb så er ganske fornøyd..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo.

Beheringer er vanligvis førstevalget når man skal begynne å kjøpe utstyr fordi det er billigst. Men det har ikke akkurat ord på seg for å være det beste. Jeg har hatt 4 behringer mixere og har igrunnen vært fornøyd med alle.

Nå bruker jeg en tapco-mixer som er hakket bedre på alle måter. Eneste måten jeg har klart å ødelegge en behringermixer på var å miste den rett ned i et sementgulv. Jeg vil anbefale deg å lese manualen nøye, slik at du lærer hvordan du router signalene dit du vil.

Aftenbjorn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...