Gå til innhold

Er Final Fantasy 12 fortsatt gøy?

herzeleid

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har aldri før prøvd noen av Final Fantasyspillene men etter at en kompis skrøt sånn av ett av de gamle spillene i serien han hadde spilt ble jeg litt smånysgjerrig og har sett litt på gametrailers sin retrospective: http://www.gametrailers.com/player/22650.html

Det jeg lurer på er om Final Fantasy 12 er ett spill som fortsatt har noe å by på? Eller er det såppas gammelt at underholdningsverdien er liten? På forrhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill blir jo ikke dårligere ved at de blir eldre. Det er bare vi som blir mer bortskjemte og kravstore. FF 12 er dessuten bare 2 år gammelt (her i Europa), så SÅ mye har nå ikke skjedd. Om du vil syns det er gøy, er derimot en smakssak som bare du selv kan svare på ved å prøve det. :)

Lenke til kommentar

Utrolig morsomt at du skulle spørre... akkurat i skrivende øyeblikk sitter jeg i godstolen min med laptop på fanget og skriver dette innlegget.. hvorfor sitter jeg her ? jo fordi dama sitter og spiller FF12 på ps3en :D hun storkoser seg med spillet, nærmer seg 60timer played, faktisk gått forbi meg.

Blir nok til at jeg og spiller litt FF12 i helgen.. absolutt en spill og anbefale, underholdningsverdien er fortsatt høy :) målet våres er å spille det litt innimellom de nyere spillene og være ferdig når FF13 kommer ut, noe som ser ut til å gå bra med tanke på utsatt release.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Heisann. Jeg har aldri før prøvd noen av Final Fantasyspillene men etter at en kompis skrøt sånn av ett av de gamle spillene i serien han hadde spilt ble jeg litt smånysgjerrig og har sett litt på gametrailers sin retrospective: http://www.gametrailers.com/player/22650.html

Det jeg lurer på er om Final Fantasy 12 er ett spill som fortsatt har noe å by på? Eller er det såppas gammelt at underholdningsverdien er liten? På forrhånd takk :)

For å svare på spm ditt: ja. Men hvis jeg var deg og hadde lyst å sette meg inn i Final Fantasy serien så ville jeg begynt med et annet spill. Hvis ikke du er en grafikk-hore burde du begynne med VII, så VIII, så IX, så X, så XII. Hvis grafikk er viktig for deg ville jeg begynt med X, så XII. Grunnen til dette er at jeg syntes Final Fantasy X gir et bedre inntrykk av Final Fantasy serien generelt, og at det ikke er fullt så langt. Jeg brukte hvertfall mange flere timer på XII enn på X. Hvis du liker tv-spill med gode historier og lang spillbarhet kommer du til å forelske deg i hele FF-serien :) Kos deg
Lenke til kommentar

@thesinner: Jepp, men det er billigere her: http://video-games.shop.ebay.co.uk/items/S...286Q2ec0Q2em282

Hvis du ikke vil stresse med budkriger, trykk "Buy It Now Only". Fortsatt noen billigere enn på amazon.

@Libra1988: Jeg bestilte FF VII i går selv og skal spille gjennom det for første gang. Morsomt at du også skal det (ser ihvertfall sånn ut). :)

On topic: FF XII har et helt annet kampsystem enn resten av serien, bare sånn at trådstarter vet det. Det første innlegget til thesinner er jeg enig i etter hva jeg har hørt og sett. Men noen av 2D-spillene kan kanskje også vurderes?

Det eneste jeg har spilt i serien så langt er FF IX, så jeg snakker ikke av erfaring her ...

Lenke til kommentar
On topic: FF XII har et helt annet kampsystem enn resten av serien, bare sånn at trådstarter vet det. Det første innlegget til thesinner er jeg enig i etter hva jeg har hørt og sett. Men noen av 2D-spillene kan kanskje også vurderes?

Det eneste jeg har spilt i serien så langt er FF IX, så jeg snakker ikke av erfaring her ...

Det stemmer at FF XII sitt kampsystem skiller seg veldig fra de gamlere FF-spillene, så hvis du vil ha et intrykk av FF-serien generelt ville jeg begynt med et annet spill, som sagt enten FFVII eller FFX, alt ettersom hvor viktig grafikken er for deg. Det går veldig fint an å spille 2D spillene også, hvertfall FFIV, FFV og FFVI, men mye av ungdommen nå til dags syntes 2-3 år gamle spill har for dårlig grafikk virker det som, så da er de kanskje litt utelukket :p

Lenke til kommentar

Nå er det ikke bare bare å spille FF7 heller lengre, da. Med mindre man har en PS2, PS1 eller en eldre PS3 som tar PS1-spill.

PC-versjonen er så hinsides bugget at det er nesten uspillbart. Der snakker vi elendig port. Kræsjer hele tiden.

Vanskelig er det å få tak i også, ingen butikker som har det inne siden det er så populært. Spaceworld Megastore i Oslo er den eneste plassen jeg har sett det, de har mange FF7-bokser i et glasskabinett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

De fleste har jo en PS2 stående regner jeg med og hvis ikke er det ikke noe stress å kjøpe brukt det heller om man virkelig har lyst å få med seg de gamle FF-spilla, noe som absolutt er verdt strevet...

Her er forresten noen ingame screenshots fra de FF-spilla jeg mener man burde få med seg.

Final Fantasy IV

4.jpg

Final Fantasy V

5.jpg

Final Fantasy VI

6.jpg

Final Fantasy VII

7.jpg

Final Fantasy VIII

8.jpg

Final Fantasy IX

9.jpg

Final Fantasy X

10-2.jpg

Final Fantasy XII

12-1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...