Gå til innhold

Tips til enkel og billig komponering

oyvindardal

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg får ofte gode musikkidéer, og setter meg gjerne foran pianoet for å teste dem. En del ganger har jeg tenkt på om det finnes en enkel og grei måte og få idéene notert og gjerne utvikle de videre. Jeg har sett på en del slike midikeyboard, men de er relativt dyre.

Jeg lurer på om noen her kan tipse meg evt. avkrefte om det finnes HELT enkle midikeyboard til et par hundre kroner, med usb tilkobling (slik at jeg slipper å bruke tastatur og mus for å skrive musikken inn på pcn) Stiller ingen krav til gode tangenter eller heftige funksjoner, trenger bare å få det enkelt og greit inn på pcn.

Trenger også tips om gratis programvare for notasjon, til helt simpel kompnering på idéstadiet.

Altså: Billig og enkelt midikeyboard, og gratis notasjonprogramvare :)

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Jeg får ofte gode musikkidéer, og setter meg gjerne foran pianoet for å teste dem. En del ganger har jeg tenkt på om det finnes en enkel og grei måte og få idéene notert og gjerne utvikle de videre. Jeg har sett på en del slike midikeyboard, men de er relativt dyre.

Jeg lurer på om noen her kan tipse meg evt. avkrefte om det finnes HELT enkle midikeyboard til et par hundre kroner, med usb tilkobling (slik at jeg slipper å bruke tastatur og mus for å skrive musikken inn på pcn) Stiller ingen krav til gode tangenter eller heftige funksjoner, trenger bare å få det enkelt og greit inn på pcn.

Trenger også tips om gratis programvare for notasjon, til helt simpel kompnering på idéstadiet.

Altså: Billig og enkelt midikeyboard, og gratis notasjonprogramvare :)

Takker for alle svar

Billigste MIDI-keyboardet jeg vet om: http://www.procom.no/index.php?target=http...p/details/24372

Lenke til kommentar
Takker. Var noe sånt jeg tenkte på, helt enkelt og greit til sitt bruk. Krever det der noe spesielt lydkort eller noe sånt, eller er det bare å plugge til pcn i vanlig usb port så funker det glatt?

Den er bare å plugge inn i en USB-port ja, trengs ikke noe eget lydkort :yes: Det trenger ikke en gang egen strømkabel, da strømmen forsynes via USB-porten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...