spetwols Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Har den premiere på fredag i Norge og? Jøss, vi som pleier å være så sent ute med kinofilmer... For og vere helt konkret saa har faktsik Norge premiere paa filmen fQr usa. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 kinoen her i byn har den ikkje oppført på hjemmesiden sin om at den skal vises i morgen :S er ikkje noe om den på siden i hele tatt. kvifor? er snakk om edda kino i Haugesund Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 kinoen her i byn har den ikkje oppført på hjemmesiden sin om at den skal vises i morgen :Ser ikkje noe om den på siden i hele tatt. kvifor? er snakk om edda kino i Haugesund Hmm. saann var det paa ski kino en gang og. Naar Transporter 3 kom ut. Da kom den ikke fQr om 2 eller 3 uker senere her en andre kinoer. Men akuratt naa gleder jeg meg saa sykt til i morgen Kommer ikke til og sove i natt ! Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 3er i Vg og 2er i Dagbladet. Vg-anmeldelsen har i det minste noen argumenter, og anmeldelsen rettferdiggjør karakteren. Det virker derimot som om Dagbladet-dama har bestemt seg på forhånd, for makan til standarisert anmeldelse skal man lete lenge etter. Kanskje det var ho dama som satt foran meg på pressevisninga som anmeldte. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Yeh, virker ofte som at kritikere setter fokus på karakterskalaen, ikke selve anmeldelsen. Altså, at de skriver anmeldelsen utifra karakteren de har satt, og da har anmeldelsene en tendens til å bli utrolig usaklige. Det er jo forståelig nok. Anmeldelsen blir ofte lettere å skrive, og det blir lettere å fylle tomrom (altså, bare snakke om hvor elendig den er osv.). Et godt eksempel er denne anmeldelsen til DB ja. Ga meg egentlig ingenting. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 'Tomgang' er en anmelderfavoritt. Intetsigende, men høres flott og proft ut. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Skikkelig kjip anmeldelse. Det var omtrent ordrett slik jeg forventet en anmeldelse fra en person som ikke likte en slasher-film. Vg-anmeldelsen var godkjent, der har i det minste anmelderen tatt seg bryet med å engasjere seg litt for å gjøre det forståelig for leseren hva man får. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Ey ! Naa har jeg vert og sett den ! Fy flate fikk meg en overaskele ! Jeg trudde det kom til og bli en re-make version. Men nei. Denne filmen er topp ! At db har gitt denne en toer er en skamm. Og om ikke Jason ville dukke opp helt til slutten og skremme liv av oss saa ville det vert underlig. jeg anbefaler filmen ! Jeg gir filmen saa vidt en 5'er. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Så den akkurat på kino og filmen var i grunn helt grei, likte den mye bedre enn de "gode" gamle filmene hvis man kan si det på den måten. Er en del logiske brister som man rynker litt på nesen av, men skal vel godt gjøres å slippe unna dem når det gjelder slike filmer. Lurer på en liten ting: Jason, aka Robin Hood, skyter jo en pil rett i skallen på han som kjører båten, var et av trofeene på hyllen hans fra et bueskyttermesterskap eller lignende? Det sto jo noen pokaler der, men kan ikke huske å ha lagt merke til noen med pil og bue der. Lenke til kommentar
henry14 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 synes filmen var sykt nice jeg håper på en oppfølger Lenke til kommentar
Elwor Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Så den i går, 18.00. Den var bra, koste meg der jeg satt, Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Så den i dag og kan ikke si jeg likte den. Karakterene er for livløse, og det merkes at Kane Hodder ikke spiller Jason lengre. Tenk Nightmare on Elm Street uten Roberd Englund, så ser dere fort et problem... Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg likte den.^^ Men jeg har null forhold til originalserien, med unntak av originalfilmen. Du vil vel ikke påstå at karakterene er så veldig livlige i originalen heller? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Folkene i den originale er kanskje ikke veldig dypt utviklet, men det tar seg fort opp i de neste filmene. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Så den i dag og kan ikke si jeg likte den. Karakterene er for livløse, og det merkes at Kane Hodder ikke spiller Jason lengre. Tenk Nightmare on Elm Street uten Roberd Englund, så ser dere fort et problem... STOR forskjell. Jason snakker ikke, og går med hockeymaske hele tiden, så man ikke ser ansiktet hans. Jason i Friday The 13th 2-6 funker like bra som Kane. NoES uten Robert derimot hadde vert som Frankenstein uten Boris Karloff. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jason snakker ikke med stemmen, men Kane Hodder snakket med kroppsspråk i stedet. Idioten som spiller i den nye filmen oppfører seg som en arrogant fjott som tror det er nok å ta på seg hockeymaske for å "være" Jason. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Ok. Jeg har enda ikke sett remaken, så jeg skal ikke uttale meg mer om saken. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Ser poenget til crow. Hodders Jason sparker rumpe. Hans rolletolkning er utvilsomt mest badass og kroppsspråket er glimrende. Endret 16. februar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå