Gå til innhold

Anbefaling; billig & stille harddisk

Anbefalte innlegg

Antall GB er egentlig ikke så viktig, ei heller absolutt toppytelse. Viktigere er det at den blir en del av HTPCen min i stua, så den bør bråke minst mulig. Har sett meg ut denne, er den ok?

PCen vil bli brukt endel til film, men jeg har tenkt å streame mesteparten (via nettverkskabel) fra ISOer på en server jeg setter opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest endel av testene på silentpcreview.com, og ser de sterkt anbefaler laptop harddisker. Men er de brukende til "normal" bruk? Den "verste" bruken på min maskin blir vel å kjøre GTA IV på PCen, vil en 5400rpm laptopdisk klare dette? Ser ingen 7200rpm laptop disker på recommended lista deres, det er vel pga støynivået?

Den WD VelociRaptor disken lengre ned på lista der blir litt vel dyr for meg..

Til nå har jeg satt sammen disse komponentene til HTPC bygget. Vurderer å bytte ut kassa, den er ikke verdens peneste, og som nevnt, disken.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha 0 lyd, 0 vibrasjoner, og ikke trenger så stor lagringskapasitet, så kan jo SSD være midt i blinken for deg. Da får du også ekstrem ytelse med på kjøpet.

2,5" Mtron Mobi 16GB, 1086kr, og 3,5" av samme til 1159.

2,5" Mtron Mobi 32GB 1710kr, og 3,5" av samme til 1785.

2,5" OCZ Vertex 30GB til 1160kr.

Jeg puttet en Mtron SSD i stue-PC'n til foreldrene mine når jeg var hjemme i juleferien, og de var veldig fornøyd. Pappa trodde til og med at pc'n var slått av når den gikk i skjermsparer (og han kan en del om data). De hadde også en 500GB WD Caviar green som stod i den fra før, men den spant ned og stoppet når den ikke ble brukt, så den bidro ikke med lyd. Men når WD disken ble lest fra var faktisk det eneste som lagde lyd i maskinen.

Det som overrasket meg litt også var at den stue-pc'n ble like rask som min var når jeg kjørte OS fra velociraptoren. (de hadde AMD Athlon 64x2 4800, og jeg har Phenom x4 9850be, se signaturen...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...