Gå til innhold

God ide å gå for vista 64 bit?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Skal bygge ny pc snart, og kjøper derfor OEM OS.

Er usikker på om jeg skal ha 32 eller 64 bit vista.

32 bit Vista har fungert glimrende på den maskinen jeg har prøvd det på, så er ikke ute etter en vista vs win 7 vs linux osv diskusjon!

Nå har jo flere hovedkort innebygget trådløst nettverk, så 64 bits drivere til trådløse adaptere er vel ikke noe problem..og det finnes jo både brannmurer og antivirus og lignende til 64 bit.

Tenker mest på spill og software.

Er det normalt like greit å innstallere software på 32 og 64 bit, tenker da på alle de freewareprogrammene som OpenOffice, XnView, IxArc, pdf-viewer, brenneprogrammer, rippeprogrammer, mediaplayere osv.

Opplever folk flest at vanlige kjente programmer og spill fortsatt ikke fungerer på 64 bit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har enda ikke funnet et program, med untak av antivirus som ikke fungerer på 64bit (AV må du ha egen versjon for). 64bit er raskere, og driverstøtten er så god nå at jeg ser egentligt ikke noen bakdeler med 64 bit vista. Spill fungerer (ivertfall på min maskin) bedre med 64bit en 32bit vista, selv om spillene er 32bit.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Høres bra ut.

Var inne på kompabilitetslisten til microsoft, og på de fleste programmene jeg skrev inn så stod det bare ukjent på.

Dvs, programmet var kjent men det var ukjent kompabilitet.

Ser ut som om det blir 64 bit da...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg vet at bl.a linksys har veldig få (om noen) 64-bit drivere til trådløse adaptere, men trådløse adaptere er ofte innebygget på hovedkortet og da skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...