Kaptein-Kaos Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Nå har det gått noen dager. Hva skjer videre? Gir Lefdal noe eller blir dette advokat mat?? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hva skjer videre? Nå har vi sendt brev til Lefdal (hver for oss), så får vi se hva de svarer. Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Dette blir nok aldri advokatmat, men det kan vel ende opp i forliksrådet... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg begynner å ane at denne saken renner ut i sanden og at de "skadelidende" ikke kommer noen vei. Jeg håper imidlertid ikke det blir resultatet. Selv om jeg ikke synes Lefdal har gjort noe alvorlig galt, så synes jeg det er på tide at det blir slått ned på slike ting for å unngå tilsvarende episoder senere. Hvis ingenting skjer, så er det i praksis fritt fram for hvem som helst til å "stjele" andres verk på denne måten i framtiden. Man blir jo ikke straffet allikevel, så hvorfor ikke? En gang må det bli statuert et eksempel! Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hva skjer videre? Nå har vi sendt brev til Lefdal (hver for oss), så får vi se hva de svarer. Hmh. Ikke noe svar ennå etter snart en måned? Da vil jeg si at Lefdal har kasta bort sjansen sin og at dere bare kan sende en faktura over og se hva som skjer.. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Innlegget du siterer er jo fra midten av februar, en drøy uke etter artikkelen - ikke en måned etter. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Peppep: Han mener at det er snart en måned siden de sendte brevet, som de ikke har fått svar på ennå. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Ja, jeg leste litt fort (et spørsmålstegn jeg ikke fikk med meg ), og hadde inntrykk av at han kritiserte fremfor å spørre om de hadde fått svar, når han gjorde sistnevnte. Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 hva er egentlig forskjellen imellom : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=551301 og tyveriet som er begått i fra akamforumet? et tyveri er et tyveri, og håper virkelig at lefdal gjør opp for seg for den urettmessigheten de har påført de skadelidende fotografene. det står da ikke at fotografiene er for fritt bruk, dvs. at norsk åndsverklov er gjeldene. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) 20 millioner? .... Samt at de fysisk måtte bryte seg inn i kirken. Endret 13. mars 2009 av pybalto Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 20 millioner? Ja ? Hvem er det som bestemmer om et bilde/fotografi er verdt 20 millioner Norske kroner??? Lefdal da eller? Samt at de fysisk måtte bryte seg inn i kirken. Altså ... det er helt greit å stjele så lenge man slipper å bryte seg inn? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) et tyveri er et tyveri Du ser ikke forskjellen på om åndsverket blir kopiert, slik at innehaveren taper et mulig salg, men beholder åndsverket selv, og et tyveri der innehaveren både taper et salg av åndsverket og åndsverket i seg selv? Endret 13. mars 2009 av Peppep Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Peppep: Han mener at det er snart en måned siden de sendte brevet, som de ikke har fått svar på ennå. Selvom det kanskje er nytteløst.. Har det blitt fylt ut en anmeldelse mot Lefdal, for ulovlig bruk av bilder til markedsføring? Endret 13. mars 2009 av stonhans Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 et tyveri er et tyveri Du ser ikke forskjellen på om åndsverket blir kopiert, slik at innehaveren taper et mulig salg, men beholder åndsverket selv, og et tyveri der innehaveren både taper et salg av åndsverket og åndsverket i seg selv? Hva om Nike,Adidas evt. Rema1000 ønsket enerett på det aktuelle bilde? og så kommer skurker og bruker dette bildet ulovelig i sin reklame av et produkt. uten å betale for dette. Da er verdien av fotografiet forringet siden hverken Nike,Adidas eller Rema1000 kan bruke dette som sitt enemerke. Fotografen sitter igjen med svarteper pga. et simpelt tyveri. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 hva er egentlig forskjellen imellom : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=551301og tyveriet som er begått i fra akamforumet? Det ene er tyveri, det andre er opphavsrettsbrudd. Hva vinner jeg? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) 20 millioner? Ja ? Hvem er det som bestemmer om et bilde/fotografi er verdt 20 millioner Norske kroner??? Lefdal da eller? Samt at de fysisk måtte bryte seg inn i kirken. Altså ... det er helt greit å stjele så lenge man slipper å bryte seg inn? Hvem som bestemmer hva et bilde er verdt aner jeg vel ikke. Jeg prøver bare svare på spørsmålet ditt. Og jeg sier absolutt ingenting om at jeg mener det er mer greit å kopiere bilder enn å stjele de fysisk. Er ikke særlig gjennomtenkt å prøve å analysere svar og legge andre meninger inn i svarene du får enn det som står rett foran øynene dine. Endret 14. mars 2009 av pybalto Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 hva er egentlig forskjellen imellom : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=551301og tyveriet som er begått i fra akamforumet? om tyvene hadde bryti seg inn uten å påført noen skade på dør/vindu, for deretter listet seg inn og tatt en kopi av maleriet uten å skade det, for deretter bare stukket unna med sin egen papirkopi så er det svært liten forskjell på de to hendelsene. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Er det noen oppdateringer i denen saken, eller løses den enklere "på bakrommet" ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Er det noen oppdateringer i denen saken, eller løses den enklere "på bakrommet" ? Vi kan nok komme med en oppsummering før påske. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg