Aetius Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 En Lefdal-butikk har uten tillatelse brukt tre bilder fra Akams forum. Les mer Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Dette blir dyrt for en stakkar (men dum) lefdal ansatt. Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 "Standard honorar per bilde 1530" Tror nok denne er mere realistisk Så vi snakker om et firesifret beløp hvis vi dobler og ganger med tre. Men alikevel ikke så værst hvis de får det dobbelte. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Fy Aetius. To helt like tråder! Fyfyfyfyfy Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg synes dette er svært kritikkverdig. Nå er det bare utstilling i en butikk, så omfanget er jo ikke så stort, men det illustrerer jo hvilke friheter ansatte tydeligvis kan ta seg. Så får vi håpe det blir erstatning på alle tre slik at de kan kjøpe seg enda mer glass og fortsette å ta flotte bilder. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Jeg synes dette er svært kritikkverdig. Nå er det bare utstilling i en butikk, så omfanget er jo ikke så stort, men det illustrerer jo hvilke friheter ansatte tydeligvis kan ta seg. Så får vi håpe det blir erstatning på alle tre slik at de kan kjøpe seg enda mer glass og fortsette å ta flotte bilder. Det er ikke utstilling, det er reklame for epson printeren som de har skilt om rett over. Endret 10. februar 2009 av sn0dig Lenke til kommentar
fox Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Bra at icefox oppdaget det, men det er egentlig flaks? De fleste stjeler bilder pga de antar at ingen vil legge merke til det. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg synes dette er svært kritikkverdig. Nå er det bare utstilling i en butikk, så omfanget er jo ikke så stort, men det illustrerer jo hvilke friheter ansatte tydeligvis kan ta seg. Så får vi håpe det blir erstatning på alle tre slik at de kan kjøpe seg enda mer glass og fortsette å ta flotte bilder. Det er ikke utstilling, det er reklame for epson printeren som de har skilt om rett over. Jeg tenke mer på betydningen "at bildene settes til utstilling" uten lov. For de er vitterlig blitt rammet inn og stilt ut som eksempelbilder i forbindelse med markedsføring. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Fy Aetius. To helt like tråder! Fyfyfyfyfy Bug i publiseringssystemet vårt. Skjer av og til, og jeg pisker drift hver gang, men jeg begynner å tro de liker det. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Bra at icefox oppdaget det, men det er egentlig flaks? De fleste stjeler bilder pga de antar at ingen vil legge merke til det.Og med det kan man begynne å lure på hvor mange andre plasser bilder fra Akams brukere har havnet.. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Såå... kommer noen av opphavsmennene til å gjøre noe med det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 "Standard honorar per bilde 1530" Tror nok denne er mere realistisk Så vi snakker om et firesifret beløp hvis vi dobler og ganger med tre. Men alikevel ikke så værst hvis de får det dobbelte. Standardsatsen er for bilder brukt inne i en avis. Jeg mener at bruk av et bilde på denne måten som er gjort her kan sidestilles med en avisforside. Bilder på en avis' forside brukes til å selge avisen, og denne måten som bildene våre er brukt her, kan sammenlignes med det. Bildet brukes jo for å selge en vare. Og derfor er den største satsen valgt. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Såå... kommer noen av opphavsmennene til å gjøre noe med det? Jeg vet ikke om direktøren i Lefdal kommer tilbake med mer informasjon i løpet av dagen eller i morgen. Gjør han det, så tar vi det derfra og da regner jeg med at det blir løst på en rimelig måte. Hvis ikke, så må vi sende et pengekrav til Lefdal. Tom Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Stygg sak. Synes de bør betale ekstra fordi de ikke spurte om lov først. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Appropo opphavsrett: Hvor mange her har betalt eller fått tillatelse til å låne andres bilder i sine avaterer ? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg har verken betalt eller fått tillatelse, for det er mitt eget bilde. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Stakkars ansatte som har gjort dette. Regner med det blir en kraftig overhaling på bakrommet i den nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
fox Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Bra at icefox oppdaget det, men det er egentlig flaks? De fleste stjeler bilder pga de antar at ingen vil legge merke til det.Og med det kan man begynne å lure på hvor mange andre plasser bilder fra Akams brukere har havnet.. Skremmende tanke, men sjansen må vi ta hvis vi vil gi råd&mening til hverandre. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Appropo opphavsrett: Hvor mange her har betalt eller fått tillatelse til å låne andres bilder i sine avaterer ? Og; vi er ingen stor butikk som prøver å tjene penger på avataren vår. Stor forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg