stonhans Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Snakket litt med Tom, om hvor vanskelig det kan være og få positive tilbakemeldinger på bilder i BK. Han refererte sepeielt til denne tråden, hvor jeg brøt retningslinjene for posting av bilder. Derfor gjør jeg et nytt forsøk, og spør igjen: Hvordan kunne komposisjonen vært bedre? Fakkelen fotograferte jeg når Aksis AS åpnet sitt nye kontorbygg, i Alta. Bildet har fått en liten justering i RAW, Photoshop CS3. Håndholdt Lukkertid: 1/30 sek Blenderåpning: F/9 Brennvidde: 25 mm ISO: 320 Endret 10. februar 2009 av stonhans Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Hvorfor f/9 ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg kan begynne med det positive. Det fine farger og en bra kontrast mellom det oransje lyset og den grå bakgrunnen. Det er også brukbart når det gjelder skarphet. Det som trekker ned er komposisjonen. Du er for skrå i forhold til lyset så vi får en litt ubehagelig betraktningsvinkel. Og det er for mye eller for lite bakgrunn. Så til spørsmålet ditt; hvordan gjøre det bedre? Det er kanskje det mange av oss strander på; hvordan ta dette motivet slik at det blir spennende. Og det kan også være derfor det er vanskelig å komme med noen gode råd. Hva mener dere andre. Tom Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Hvorfor f/9 ? Før jeg fotograferte selve fakkelen, tok jeg et oversiktsbilde av hele inngangspartiet med alle faklene tilstede. Jeg kan begynne med det positive. Det fine farger og en bra kontrast mellom det oransje lyset og den grå bakgrunnen. Det er også brukbart når det gjelder skarphet. Det som trekker ned er komposisjonen. Du er for skrå i forhold til lyset så vi får en litt ubehagelig betraktningsvinkel. Og det er for mye eller for lite bakgrunn. Så til spørsmålet ditt; hvordan gjøre det bedre? Det er kanskje det mange av oss strander på; hvordan ta dette motivet slik at det blir spennende. Og det kan også være derfor det er vanskelig å komme med noen gode råd. Hva mener dere andre. Tom Takk for konstruktiv kritikk! Legger ved orginalbildet: Lenke til kommentar
B25S Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Likte bilde veldig godt! Men tror det hadde blitt bedre om du hadde justert hvitbalanse sånn at det blir noe kaldt over flammen, kanskje prøvd noen prosenter svarthvitt for å skape noe mystisk over bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå