Motig Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Hei. Håper noen smartinger kan svare meg på noe jeg har lurt lenge på: Hva er egentlig Registered RAM? Hvorfor er Registered RAM dyrere enn vanlig ECC-minne, selv om det er treigere? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 ECC - Short for Error-Correcting Code memory, a type of memory that includes special circuitry for testing the accuracy of data as it passes in and out of memory. Registered Memory - A memory module that contains registers that hold the data for one clock cycle before it is moved on to the motherboard. This process increases the reliability of high-speed data access. Registered memory modules are typically used only in servers and other mission-critical systems where it is extremely important that the data is properly handled. Lenke til kommentar
Motig Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 Takk for svaret. Det skulle altså bety at ECC/Reg. minne er enda sikrere enn bare ECC, men også gir redusert ytelse? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Jepp, men ecc/reg er laget for bruk i servere du har ikke noe glede/fordel med å bruke en så kostbare rambrikker i din pc. For å si det på en annen måte, du merker ingen forskjell med eller uten reg/ecc ram på din pc? Men har du formye peng, så kjøp ecc/reg brikker. Det er bortkastet peng syns nå eg da? Lenke til kommentar
Motig Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 Ja jeg kommer nok ikke til å kjøpe Reg da nei. ECC har jeg allerede, og er meget fornøyd med det så det vil jeg nok fortsette med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå