Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med spill, noen som har peil?

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettop kjøpt ny gaming pc, og har problemer med å spille.

Hadde først Windows 7 installert, deretter Windows Vista, men skjermkortdriverne var ikke helt enige med disse to forskjellige OSene (søkte rundt på google, fant ut at driverne til nvidia ikke var helt fungerende på Vista, ergo er det heller ikke helt fungerende med win7), så jeg prøvde meg med en windows xp cd jeg hadde liggende , men nå er det slik at hvis jeg starter spillet straks pcen slår seg på, så funker det helt perfekt. Hvis jeg derimot venter 10-15 minutt etter at pcen har slått seg på, så funker det ikke å spille (lagger som bare faen, tar f. eks ti min bare å starte ett nytt spill).

Har fått tilbud av komplett om å sende inn pcen, men er naturligvis ikke noe gira på dette, siden jeg nettop har fått pcen.

Har noen av dere noen forslag til hva som kan være problemet?

Edit: Har prøvd 3 forskjellige drivere til skjermkortet; det som fulgte med på cden, nyeste fra nvidia.com og nyeste fra xfxforce.com

HW Specs:

Antec Nine Hundred sort miditower,

MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Quad Q8200 2,33GHz,

XFX GeForce 9800GT 670M 512MB PhysX CUDA

Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

Kingston ValueR. DDR2 PC5300 4096MB CL5,

Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi snakker alle spill :]

Oppløsning på pcen har jeg hatt på 1024 x 768 og 1280 x 800 (mener jeg det var, sitter på laptopen nå).

Trykket avinstaller drivere, deretter installert jeg de nye driverne, no luck.

Temperaturen er btw helt som den skal være, ligger på 42-50 grader

Lenke til kommentar

Åssen kan du si at det ikke finnes fungerende drivere til skjermkortet ditt? Det er gammelt, Vista ikke akkurat nytt operativsystem, og det finnes sikkert 100'000 andre som har akkurat samme skjermkort som deg uten problemer.

Prøv å legge inn riktige drivere fra nvidia.com du, så ordner det seg nok. Det er ihvertfall ingen grunn til å innbille deg at det ikke finnes stabile drivere for 9800GT til Vista.

Er det riktige innstillinger i BIOS? Er kjøleribba skikkelig festet på cpu-sokkelen, hvordan ligger temp på ulike komponenter?

Kan hende du har fått noen defekte komponenter i pc'n din. Det skal ihvertfall ikke være driverne sin skyld.

Og for all del, ikke bruk drivere som fulgte med skjermkortet. De er gamle og utdaterte.

Lenke til kommentar

Har testet de nyeste driverne fra både nvidia og xfxforce.com, no luck.. Temperaturene ligger lavt, er på jobb atm, men ifølge speedfan var alle temperaturer helt greie.

Sa ikke det måtte være driverne, men ett kjapt googlesøk avslørte at flere sliter med driverne, og når feilmelding på vista konstant sa 'vga driver nvlldkm has stopped responding', så tyder da dette på driver problemer?

Endret av ronnielau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...