Gå til innhold

Samsung 23" LCD Syncmaster 2333SW - erfaringer/tester?

SilentNET

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har erfaringer eller tester av denne skjermen? Den blir muligens litt stor for meg, men pris/oppløsning ser jo veldig forsåvidt veldig greit ut.

Spørsmålet er vel egentlig hva man kan forvente av kvalitet, når skjermen er såpass stor, og prisen er så lav.

Her er et "review" av skjermen, men det sier dessverre absolutt ingenting i grunn.

http://www.hdtvlounge.net/samsung/2333sw-2233sw/

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg står mer eller mindre klar på kjøp-knappen selv. Men det er i hovedsak den lave prisen som skremmer meg. Hadde skjermen kostet dobbelt så mye så hadde jeg sikkert kjøpt den uten å nøle. Selv om ikke dyrt nødvendigvis betyr bra.

Er generelt skeptisk til det jeg mener er veldig billige produkter.

En eller annen test hadde vært veldig greit, for å hindre at man ender opp med noe som er søppel.

Lenke til kommentar

Ca 4 måneder siden jeg kjøpte min samsung T240 for ca 2800 og er strålende fornøyd!

Bestilte derfor en Samsung 23" LCD Syncmaster 2333SW til broren min nå. Kan fortelle om skjermen når han får den.

Utifra spesifikasjonene er det ikke andre forskjeller fra t240 enn at det er 23" og 16:9 format. Så det burde være bra.

Lenke til kommentar
Ca 4 måneder siden jeg kjøpte min samsung T240 for ca 2800 og er strålende fornøyd!

Bestilte derfor en Samsung 23" LCD Syncmaster 2333SW til broren min nå. Kan fortelle om skjermen når han får den.

Utifra spesifikasjonene er det ikke andre forskjeller fra t240 enn at det er 23" og 16:9 format. Så det burde være bra.

Gleder meg og venter i spenning. Håper på en omtale før tilbudet går ut, hvordan den er på spill, raske bevegelser, fargeflyt osv... ;)

Lenke til kommentar

Vi får stole på dette. Bestiller meg et par skjermer i kveld. Så får vi se når dem dukker opp. Uansett så kan det vel ikke være dårligere enn den gamle noname 17" lcd'n jeg har per i dag. Begynner å bli sviktende backlight på den også. Så ser snart ingenting i annet enn perfekte lysforhold.

Lenke til kommentar

Vi får stole på dette. Bestiller meg et par skjermer i kveld. Så får vi se når dem dukker opp. Uansett så kan det vel ikke være dårligere enn den gamle noname 17" lcd'n jeg har per i dag. Begynner å bli sviktende backlight på den også. Så ser snart ingenting i annet enn perfekte lysforhold.

Jeg for min del må se en omtale først ;)

Lenke til kommentar
Da er 2 stk skjermer sendt fra Komplett :)

Si fra når du får den og har testet litt da :)

Min mening vil som tidligere nevnt være ganske farget av at jeg sitter på en 5-6 år gammel skjerm. Og enhver skjerm uansett vil nok bli en stor forbedring. Men vi får se :)

Er mest interessert i å vite hvor bra kontrasten er, sterke farger, fargeflyt, spesilet hvordan rødfarge blir håndtert. Ellers mener jeg responstiden skal være ganske bra...

Lenke til kommentar

Du har ikke fått skjermen i hus ennå?

Lenke til kommentar

Det jeg kan si så langt er at skjermen er nydelig (men det må selvfølgelig ses opp i mot hva jeg er vant med). Den har jo TN panel, så den kan ikke måle seg med "skikkelig" skjermer, men for prisen er den en kanonskjerm.

Har prøvd å se litt fra Full Metal Jacket (1080p) og Dragon Wars (1080p) så langt. Og gått gjennom Samsung sine egne kalibreringsprogrammer. Bildet ble mye, mye bedre enn det var out of the box. Skjermen var veldig lys, men nå er den bra.

Skikkelig grafikere eller skjermfriker kommer sikkert til å synes denne skjermen er søppel, og det tviler jeg ikke på et sekund. Men for dem som vil ha en billig skjerm i 16:9 så vil jeg tro dette er et veldig godt kjøp.

Skal prøve litt spill nå for å sjekke ghosting etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...