Thoraxxx Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hei jeg er på jakt etter gode bruktbutikker som selger brukt fotoutstyr. Jeg vet om finn.no, foto.no, men trenger noen fler. Noen som har peiling? Endret 10. februar 2009 av mariusmk Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Begge de to du nevner er ikke butikker, men bruktmarked der hvem som helst kan legge inn. Kan nevne bruktmarked.no som er tek.no sitt bruktmarked, ebay selvfølgelig, og qxl. Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Begge de to du nevner er ikke butikker, men bruktmarked der hvem som helst kan legge inn.Kan nevne bruktmarked.no som er tek.no sitt bruktmarked, ebay selvfølgelig, og qxl. Ok, takk! Men er ikke det noe skummelt å kjøpe via ebay ? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ikke skumlere enn noen av de andre sidene du nevner, siden det er privatpersoner som legger ut det meste på alle de. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Overhodet ikke! Ebay er mye tryggere enn Finn, qxl, bruktmarked og alle de norske "versjonene." Takket være Paypal og et bra feedback-system, men som med all handel må man uansett være forsiktig. Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Overhodet ikke! Ebay er mye tryggere enn Finn, qxl, bruktmarked og alle de norske "versjonene." Takket være Paypal og et bra feedback-system, men som med all handel må man uansett være forsiktig.Ja skjønner, men liksom vanskeligere å kontrollere produktet når det selges i utlandet. Er ikke det riktig? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Njaai, produktet i Norge er som regel identisk med det som finnes i (f.eks.) USA, men kan være strømforsyninger og regioner på optisk media kan være annerledes. Store selgere er som regel flinke til å skrive mer eller mindre alt om produktet de selger... (Ieeeek, må løpe.. IT-time om 5 min!!) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Så hvis du f.eks bor i Oslo. Finner noe kjekt som en selger i Bergen har lagt ut. Kjører du hele veien til bergen for å sjekke, eller stoler du på at selger holder ord når han sender? Hvis du gjør førstnevnte så er det farligere å kjøpe fra utlandet, hvis du gjør sistnevnte så funker det akkuratt likt, bare at varen kommer fra bombay (f.eks..) istedenfor bergen. Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Så hvis du f.eks bor i Oslo. Finner noe kjekt som en selger i Bergen har lagt ut. Kjører du hele veien til bergen for å sjekke, eller stoler du på at selger holder ord når han sender?Hvis du gjør førstnevnte så er det farligere å kjøpe fra utlandet, hvis du gjør sistnevnte så funker det akkuratt likt, bare at varen kommer fra bombay (f.eks..) istedenfor bergen. Det kan jeg være enig i. Godt poeng der. Sett littp å ebay siden det var ambefalt, og fant dette: Nikon d90. Ville denne annonsen kunne bli vurdert som pålitelig? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Så hvis du f.eks bor i Oslo. Finner noe kjekt som en selger i Bergen har lagt ut. Kjører du hele veien til bergen for å sjekke, eller stoler du på at selger holder ord når han sender?Hvis du gjør førstnevnte så er det farligere å kjøpe fra utlandet, hvis du gjør sistnevnte så funker det akkuratt likt, bare at varen kommer fra bombay (f.eks..) istedenfor bergen. Det kan jeg være enig i. Godt poeng der. Sett littp å ebay siden det var ambefalt, og fant dette: Nikon d90. Ville denne annonsen kunne bli vurdert som pålitelig? Ja. Selger har 100% positiv tilbakemelding med 121 tilbakemeldinger. Det må kunne regnes som brukbart Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Så hvis du f.eks bor i Oslo. Finner noe kjekt som en selger i Bergen har lagt ut. Kjører du hele veien til bergen for å sjekke, eller stoler du på at selger holder ord når han sender?Hvis du gjør førstnevnte så er det farligere å kjøpe fra utlandet, hvis du gjør sistnevnte så funker det akkuratt likt, bare at varen kommer fra bombay (f.eks..) istedenfor bergen. Det kan jeg være enig i. Godt poeng der. Sett littp å ebay siden det var ambefalt, og fant dette: Nikon d90. Ville denne annonsen kunne bli vurdert som pålitelig? Ja. Selger har 100% positiv tilbakemelding med 121 tilbakemeldinger. Det må kunne regnes som brukbart Haha, ja. Hvor lang tid tar shippingen sånn ca? Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Om det er kamerautstyr med sjel av den litt eldre varianten du er ute etter har jeg hørt mange lovord om Antonio. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det finnes og en butikk med mye bra brukt på Voss. Kommer desverre ikke på navnet, men det er det sikkert noen andre som gjør. Hvis ikke jeg tar feil, driver de en enkel form for netthandel også. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Eller så har Interfoto, Stavanger foto og fotovideo bruktsalg.. Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Eller så har Interfoto, Stavanger foto og fotovideo bruktsalg..Ja de ser gode ut. Når jeg ser på ebay kaller spør de om modellene er USA-modeller. Hva betyr dette? Vil dette by på problemer? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei jeg er på jakt etter gode bruktbutikker som selger brukt fotoutstyr. Jeg vet om finn.no, foto.no, men trenger noen fler. Hverken finn.no eller foto.no er bruktbutikker - men markesplasser hvor selger finner kjøper. Det er selgeren som selger for egen regning og ansvar - ikke finn.no eller foto.no. Men derimot har butikken www.fotovideo.no en del brukt fotoutstyr til salgs. Og der er butikken selger. Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Sett littp å ebay siden det var ambefalt, og fant dette: Nikon d90. Ville denne annonsen kunne bli vurdert som pålitelig? Men legg merke til at han her selger bare til USA, ikke worldwide! Går an å spørre om han vil gjøre unntak og selge til Norge. Har gjort det noen ganger, og fått både positive og negative svar. Ellers er Ebay et fantastisk bruktmarked, og dessverre også et eldorado for svindlere. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 .... Den D90'n ligger på $840 legg til frakt og moms og du kommer OVER norsk pris. Og da får du nytt kamera med verdens beste garanti istedewnfor brukt kamera i praksis uten garanti. For å ta det en gang til: Kamerahus i konsumentmarkedet er billigst å kjøpe i Norge. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 www.keh.com selger brukt fotostyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå