Gå til innhold

Intel Larrabee i PS4?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke hvordan du kan slenge ut en påstand som det uten en eneste kilde. Da tenker jeg på "bedre ytelse". Det er jo et perfekt utsagn for å starte flame-war.

Alle tester som er gort på kryssplattformspill jeg har sett viser at enten er de to like, eller så har PS3-utgaven noe dårligere grafikk eller ytelse. Derfor er det god grunn til å anta at 360 yter noe bedre. eg skjønner ikke at det er noe å starte en flamewar over. Såpass må jo folk tåle. Uansett er det ikke så veldig relevant for poenget mitt, selv om man mener begge yter likt, så er 360 mye billigere for samme ytelse. mao er det ikke kun ytelsen (på spilll) som har gjort PS3 dyr.

AtW

Lenke til kommentar
Alle tester som er gort på kryssplattformspill jeg har sett viser at enten er de to like, eller så har PS3-utgaven noe dårligere grafikk eller ytelse. Derfor er det god grunn til å anta at 360 yter noe bedre.

PS3 og 360 er to veldig forskjellige plattformer å utvikle til, både ut i fra SDK og ut i fra arkitektur. Disse kryssplatformspillene har veldig ofte en "lead" platform, det er ofte slurving i portingen til Cell arkitekturen som gjør at PS3 yter dårligere.

Uansett er det ikke så veldig relevant for poenget mitt, selv om man mener begge yter likt, så er 360 mye billigere for samme ytelse. mao er det ikke kun ytelsen (på spilll) som har gjort PS3 dyr.

Har mye å gjøre med at Microsoft er villig til å selge med større tap enn Sony.

Lenke til kommentar
Alle tester som er gort på kryssplattformspill jeg har sett viser at enten er de to like, eller så har PS3-utgaven noe dårligere grafikk eller ytelse. Derfor er det god grunn til å anta at 360 yter noe bedre.

PS3 og 360 er to veldig forskjellige plattformer å utvikle til, både ut i fra SDK og ut i fra arkitektur. Disse kryssplatformspillene har veldig ofte en "lead" platform, det er ofte slurving i portingen til Cell arkitekturen som gjør at PS3 yter dårligere.

Uansett er det ikke så veldig relevant for poenget mitt, selv om man mener begge yter likt, så er 360 mye billigere for samme ytelse. mao er det ikke kun ytelsen (på spilll) som har gjort PS3 dyr.

Har mye å gjøre med at Microsoft er villig til å selge med større tap enn Sony.

Jeg velger å se på det som en trend når dette gjelder så godt som alle spill det faktisk er en forskjell på.

Ellers så subsidierer sony også konsollene mye, alle data som kommer fram om produksjonskostnad tyder på at sonys konsoll er vesentlig dyrere å produsere.

AtW

Lenke til kommentar

Vel det er en trend som går mot sin slutt ATW.

Stadig flere kryssplattform spill får nøyaktig samme bedømmelse av selveste eurogamer.net selv som er kjent for å være noe 360 partisk. Det GDI sier er helt korrekt og spillbransjen selv innrømmer og tar kritikk for dette. Det siste jeg hørte er at flere studioer skal uvikle primært for PS3 og heller porte til 360.

Men uansett diskusjonen er tildels meningsløs, de har begge sine styrker og svakheter og å bruke et kryssplattformspill som tilfeldigvis er dårligere på en plattform(begge veier) er ikke holdbart. Det sier i mange tilfeller like mye om de som sitter på oppgaven.

Eks. kjøpte jeg Pure til PS3 istedet for 360 siden eurogamer i en av sine vs artikler sa den var nøyaktig like god på begge plattformer og at det blir et mer fokus fra spillstudioene å legge like mye energi og kvalitet i begge plattformene :)

Mreinha:

PS3 er for dyrt noen ja, men 3700,- for 80GB konsollen er ikke så ille. Jeg ville uansett kjøpt den billigste 40Gen jeg fant og satt inn en 320GB selv til 450,-. Noe man ikke kan på en 360 som nå har NXE og vil få harddisken til å virke liten. jeg kjøpte min PS3 i april 2008 omtrentlig.. nyeste utgaven og 40GB på ukens tilbud til under 3000,-. Har ikke angret et sekund siden. Jeg synes det er verre for de som må bruke 2500,- på en fullverdig Elite som alle sterke tilhenger sier ikke er noe annet enn en spillboks.

Kineserne lager vel sin egen spillkonsoll om man kjenner kinesere rett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vel det er en trend som går mot sin slutt ATW.

Stadig flere kryssplattform spill får nøyaktig samme bedømmelse av selveste eurogamer.net selv som er kjent for å være noe 360 partisk. Det GDI sier er helt korrekt og spillbransjen selv innrømmer og tar kritikk for dette. Det siste jeg hørte er at flere studioer skal uvikle primært for PS3 og heller porte til 360.

Men uansett diskusjonen er tildels meningsløs, de har begge sine styrker og svakheter og å bruke et kryssplattformspill som tilfeldigvis er dårligere på en plattform(begge veier) er ikke holdbart. Det sier i mange tilfeller like mye om de som sitter på oppgaven.

Eks. kjøpte jeg Pure til PS3 istedet for 360 siden eurogamer i en av sine vs artikler sa den var nøyaktig like god på begge plattformer og at det blir et mer fokus fra spillstudioene å legge like mye energi og kvalitet i begge plattformene :)

Mreinha:

PS3 er for dyrt noen ja, men 3700,- for 80GB konsollen er ikke så ille. Jeg ville uansett kjøpt den billigste 40Gen jeg fant og satt inn en 320GB selv til 450,-. Noe man ikke kan på en 360 som nå har NXE og vil få harddisken til å virke liten. jeg kjøpte min PS3 i april 2008 omtrentlig.. nyeste utgaven og 40GB på ukens tilbud til under 3000,-. Har ikke angret et sekund siden. Jeg synes det er verre for de som må bruke 2500,- på en fullverdig Elite som alle sterke tilhenger sier ikke er noe annet enn en spillboks.

Kineserne lager vel sin egen spillkonsoll om man kjenner kinesere rett.

Sammenlikningene eurogamer har hatt er saklige, objektive, og underbygges av screenshots. At de er "kjent for å være partisk", må isåfall være pga andre ting enn sammenlikningen, eller fordi folk ikke liker det de leser. Dog er det som du sier en mindre variasjon enn før (dvs spillene er fote forskjellige, men begge utgaver har sine ulemper i større grad enn før). Ellers kjøper jeg ikke helt at en såpass tydlig trend har vært tilfeldigheter.

AtW

Lenke til kommentar

En konsoll vil aldri slå igjennom før en forbruker føler h*n får det h*n har betalt for.

Par eksempler (noe den vanlige forbruker bryr seg om):

PS3

+ Stille

+ Bra titler

+ Designet

- Dyr

- Dyr og Kanskje unødvendig(?), folk flest ser ikke på Blueray

- Noe sært

Xbox 360

+ Billig

+ Ser grei ut

+ Gode titler

- Bråker som ett fly så fremt man ikke legger spillet på HDD

- RRod (men en vanlig forbruker aner ikke hva dette er)

- Mangler singstar og buzz

Okey, jeg har ikke tatt med noe om hardware, hvorfor? Mannen i gata bryr seg ikke, kan ikke nok. Mannen i gata er ute etter den løsningen som er mest populær, alle har og er enkel i bruk. Gadget faktor er jo noe som har blitt viktig. Kan ikke legge skjul på hvilke spill som kommer heller. Mange her inne er nok totalt uenige med meg, men håper dere ser poenget. Hardcore fans består av X prosent av salget, de X prosentene tror ikke jeg er store.

Lenke til kommentar

360

+ gode håndkontrollere, ergonomisk.

- lite kapasitet og propritær harddisk løsning

PS3

+ man kan kjøpe selvalgt størrelse på 2,5" HDD og montere.

- Noe ubehaglige kontroller i lengre spilløkter

Hva som er sært med PS3 forstår jeg dog ikke.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hardcore fans består av X prosent av salget, de X prosentene tror ikke jeg er store.

Du glemte å nevne alle de "lojale" PS2 eierne som står på Sony sin side i denne krigen mot MS. XBOX kom sent i forhold til PS2, og PS2 hadde STORT marked. Og mange av disse har muligens utviklet seg til å bli meget positive mot Sony sin PS2 og velger derfor PS3 (og muligens litt fanboy?). PS2 klarte seg veldig bra på markedet, og derfor tror jeg de velger en PS3 fremfor en X360 hvis de skulle få med seg hvor bra og hvor bra PS3 er i forhold til X360. Nå er jeg også evig fanboy, men X360 frister. Blir PS3 uansett, skal ha Final Fantasy!

Edit: X360 klarer seg fint på markedet mye pga pris. Noe sier meg at Halo er også en god grunn til flere X360 kunder.

Endret av nadezico
Lenke til kommentar

Theo: Du beveger deg ett steg utenfor området til en vanlig borger nå. Selvom jeg syntes du har helt rett.

Det jeg mener med sært er hvordan konsollen utvikler seg. Marketplace er veldig begrenset, mye "kun for usa ting" (gjelder vel egentlig alt og alle markeder på elektronikk). Ser du poenget mitt? Ps3 beveger seg utenfor det en vanlig borger klarer. Jeg har som ett eksempel en nabo som ble kjempe glad for og klare og starte ps3'n! Det er ikke første gang jeg hører noen juble over å ha koblet den opp. Selvfølgelig gjelder dette 360'n også.

Men prøver igjen, vi de som er "hardcore" sammenlignet med ola nordmann består av en så liten del av salget att vi nesten ikke er verdt å nevne.

Wii er jo ett kjempe eksempel på hva som selger! wii er stygg, har dårlig hardware, grafikken er elendig etter dagens mening. MEN wii selger som hakka møkk, den er billig, innovativ, skiller seg ut med noe annet. Super enkel i bruk. Ikke noe HDD, ikke noe nett i stor grad.

Take my point? simple is better.

Kanskje ikke for oss, men for mange.

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig men jeg tror de som kjøper PS3 og 360 har litt mer greie på konsoller enn de som bare kjøper Wii :).

Ellers et annet poeng jeg kom på. Jeg kjøper nesten alle bilspill utelukkende til PS3, dette fordi der tilbyr man bedre ratt/pedal løsninger. Har eks. kjøpt Logitech G25 som fungerer både på PC og PS3, men merkverdig nok ikke 360 som jeg synes er sært.

Det er mange ikke-tekniske mennesker som elsker bilspill med gode løsninger rundt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kan dere vær så snill ta xbox vs ps3 diskusjonen et annet sted.

Dette er ingen diskusjon om hva som er best, eller ikke. Den har jeg nemlig ingen meninger om.

Det er en diskusjon om att sony kanskje ikke burde satse utelukket på best hardware for og vinne det store markedet. Men ett enkelt produkt veldig mange mennesker kan ha stor nytte av som leverer det den skal. Sony kan ikke overleve på ett entusiast marked. Noe ps3 delvis har vært ett bevis på.

Lenke til kommentar

For en idiotisk tråd.

Det er en diskusjon om att sony kanskje ikke burde satse utelukket på best hardware for og vinne det store markedet.

Men dette tar kaka. Med andre ord - hvis en nileser theinquirerer, og legger ut om hva som er "best" på markedet basert på ren gjetning og blind tro på merke.. da har man blitt en typisk kjøper av konsoll: man er teknisk interessert, og liker å ha en god følelse av å ha støttet kongen og fedrelandet når man tar konsollen hjem i stua.

Spillene? Om det er enkelt å bruke? Hva slags funksjoner konsollen har? Hvem faen bryr seg, ikke sant? Ikke konsoll- brukere ihvertfall.

Forøvrig - nei, det gir ikke mening å kjøre OpenCL via en ekstern modul på en PS3... med mindre Sony har lyst til å gi bort penger til chip- industrien i USA (les: Singapore), og skrote Cell- prosjektet en gang for alle.

Ikke at det betyr noe, selvsagt. Intel er jo best, ikke sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...