foenix Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Enkelte ganger etter et krasj får jeg melding om at min bios muligens ikke er kompatibel med prosessoren jeg bruker. Hvordan kan jeg finne ut hvilken bios-versjon jeg har på maskinen? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 CPU-Z eller lese meldingen under post. Bør kunne ordnes ved å oppdatere bios. I CPU-Z finner du også navnet på hovdkortet, søk opp en ny bios. Hentes fra produsentens hjemmeside. Husk også å gi minnebrikkene rett spenning Lenke til kommentar
foenix Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 CPU-Z eller lese meldingen under post. Bør kunne ordnes ved å oppdatere bios. I CPU-Z finner du også navnet på hovdkortet, søk opp en ny bios. Hentes fra produsentens hjemmeside. Husk også å gi minnebrikkene rett spenning Fikk disse resultatene. Er 1.8V tilstrekkelig? Ble litt overasket over at cpu speeden ikke var mer enn 1.5 ghz. Er det noe galt her? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 CPU hastighet skal vises slik, kalles EIST og er en funksjon som klokker ned hastighet for å spare strøm når den ikke belastes. Du ser ikke hvilken spenning brikkene får på den siden, men snarere spesifikasjonene til minnet (SPD) Standard for DDR2 er 1,8V og hovedkortet gir dette automatisk. Dette er bare et problem om du har brikker som krever mer enn 1,8V Du finner hovedkortet under fanen Mainboard Lenke til kommentar
foenix Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Jeg fikk to forskjellige forslag til bios som følge av om jeg brukte hovedkort eller prosessor som søkekriterie. version 14 i det ene søket og versjon 17 i det andre. hvilken av disse bør jeg forholde meg til? Endret 10. februar 2009 av dagfinn99 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Du henter den SISTE BIOS versjonen til IP35 Pro kortet ditt, altså den med høyest tall når du leter opp BIOSen på ABIT sine sider. Og ja, du får alle fixene som er gjort tidligere også, så bare kjør på. MEN HUSK! Reset CMOS etter FLASH! Ellers vil ikke maskinen starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå