Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er det å være omskjært?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer omskjæring. Jeg har lest litt i tråden nå, men er fortsatt litt usikker. Det er nesten så jeg MÅ omskjæres, for jeg har ikke sjangs til å få forhuden over penishodet. Jeg har bare et hull som er nesten 1 cm i diameter som jeg tisser ut av. Det var mindre før, men etter at jeg begynte å onanere ble det større. Dog er ikke Lillemann "ferdig utvokst" ennå, så jeg lurer litt på om jeg kanskje bør vente...? Jeg er nå 15 år og slutter på ungdomsskolen til sommeren. Er det ikke litt flaut hvis noen finner ut at du er omskjært? og det er nevnt at de 2 ukene etter operasjonen er litt... ubehagelige, for å si det mildt. Men selve operasjonen er du da i narkose? og er det noen metoder for å gjøre ettertiden litt bedre?

Kanskje greit å få gjennomført det hvis det går utover rensligheten, kan jo gå betennelse i det og slikt. 1 cm er jo ganske lite. En mulighet er jo å ta en fimose, dvs at de ikke kutter vekk alt, de kutter så du får en større åpning istedet. Det var det jeg tok i fjor høst. Det er ikke så veldig synlig etter det har gått litt tid fra operasjonen heller, men du får jo sikkert fritak i gymmen den perioden uansett så ingenting å være redd for. Er heller ingen grunn til å være flau over å være omskjært. Husker en kompis i klassen min som var det på vgs, tenkte ikke noe over det. :p

selve operasjonen foregår med lokalbedøvelse. Du er våken, men forhuden din sover. Det verste med hele operasjonen er bedøvelsen, de stikker flere sprøyter inn i skaftet og det gjør litt vondt. Bedøvelsen min gikk ut mens jeg var på bussen fra Arendal til Kristiansand og det var et lite helvete å komme seg hjem fra bussholdeplassen. Det så sikkert ut som jeg hadde driti på meg på måten jeg gikk på. gjør vondt å gå i et par dager. Etter det kan det være litt ubehagelig med diverse aktivitet, og etter en måned er det stort sett tilbake til det vanlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-140898

Man omkjærte seg på grunn av religiøs tro. Det var bare muslimer og jøder som omkjærte seg, nå har mange også fått vite det er bedre å omkjærre seg pga rensligheten. Mange i USA har begynnr å omkjære seg. Men det stammer fra Jødedommen, og etter hvert Islam.

Lenke til kommentar

låner denne tråden litt:

når jeg er i full blomst er fortsatt HELE forhuden 100% over hode. .

har faktisk meget ganske så nedsatt følsomhet allerede, kan bla dra et håndkle o.l over uten at det "kiler" serlig. .

ved sex føler jeg at huden er i veien. .

omskjæring. . . ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Forhør deg med legen om du vurderer det. Finnes andre alternativer som kan gi deg følsomheten du vil ha uten at du trenger å fjerne hele forhuden og risikere å få nedsatt følsomhet over årene. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei,

Jeg er en gutt på 18 år som nylig har omskjært meg. For de som sier det er negative faktorer ved å utføre en omskjæring tar feil! Det er bare positive sider ved en omskjæring.

For de som er redd for smerter etter operasjonen kan bare ta det helt rolig. Jeg brukte ikke en smertestillende etter opperasjonen, mange har nok overdrevet når det kommer til smerten etter operasjonen. Det beste tipset jeg kan gi er: Ta det rolig de første ukene, hvor mer aktivitet du har de første ukene hvor mer smerte vil man få. Altså ta det rolig.

Jeg kan også svare på noen andre spørsmål folk har kommet med her:

1. Snitte opp forhuden eller ta full omskjæring?

Svar: Da ja kom til legen hadde jeg to alternativer. Enten og snitte opp forhuden eller ta full omskjæring. Legen sa til meg at ved å snitte opp er det en sannsynelighet at plagene vil komme tilbake. Derimot anbefalte Legen at jeg skulle ta full omskjæring siden det er det mest praktiske og smarteste alternativet.

2. Koster det mye penger?

Svar: Det kostet meg 300 kr, så ikke bekymr dere for hva prisen er, den er lav!

Til dere som vurderer å omskjære dere. Hopp i det, ikke nøl. Jeg angrer ikke et sekund, jeg ser ikke noe negativt i det hele tatt.

Til dere som mener dere har noe å si om omskjæring uten å ha gjort det, bare hold kjeft! Dere aner ikek hva dere prater om!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har i den siste tiden begynt å tenke litt på de med omskjæring, siden jeg har lagt merke til at forhuden har blitt voldsomt trang det siste året.

Før kunne jeg dra forhuden tilbake, til strengen sa stopp, men nå har jeg ikke mulighet til å dra den over hodet i slapp tilstand en gang. Det er en åpning på 8-10mm ca vil jeg tro... Jeg føler at jeg ikke klarer å vaske meg skikkelig nedentil, siden jeg ikke kan dra noe til sides.

Men jeg er litt nervøs når det kommer til smerter etc. etter operasjon.

Hvis jeg skulle finne på å ville ta kontakt med en lege? Hvor går jeg? Har for en stund siden flyttet til et nytt fylke, og har aldri vært hos en lege, så er helt blank... Hjelp any1?

Hvilke komplikasjoner vil jeg kunne oppleve senere i livet dersom jeg omskjærer meg/ikke omskjærer meg?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...