Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er det å være omskjært?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_gjest_*

Gapwick, tror du e litt forvirret :p at du i hele tatt kan samendligne kvinnelig omskjæring og mannig omskjæring, er jo helt forferdelig.

 

du vet at de fleste i USA er omskjært, og det er ikke av religiøse grunner.

 

 

jeg er selv omskjært, ble det da jeg var baby. den fungerer helt fint, mye mindre stress (ut i fra hva jeg har hørt :p) jeg er ikke religiøs, og har ingenting imot at foreldrene mine valgte å omskjære meg. jeg ser bare fordeler med det nå, for min del.

 

og jeg kan garantere deg at USA ikke hadde omskjært de fleste babyer hvis det hadde vært noe problem.

Lenke til kommentar

USA er ikke Norge. Jeg mener det ikke skulle vært lovlig i det hele tatt og modifisere et menneske før det aktuelle mennesket kan snakke for seg og si hva han selv ønsker. De som er omskjært som barn vet jo ingenting om hva det vil si å være naturlig.

 

"Jeg har ikke hatt noen problemer med å ha bare høyrehånd, og har ingenting imot at foreldrene mine valgte å gjøre meg slik."

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Support_*
USA er ikke Norge. Jeg mener det ikke skulle vært lovlig i det hele tatt og modifisere et menneske før det aktuelle mennesket kan snakke for seg og si hva han selv ønsker. De som er omskjært som barn vet jo ingenting om hva det vil si å være naturlig.

 

"Jeg har ikke hatt noen problemer med å ha bare høyrehånd, og har ingenting imot at foreldrene mine valgte å gjøre meg slik."

 

Men som du ser er det noen folk på forumet som er omskjært. Og etter de svarene jeg har lest er det ingen som angrer. Noen ble omkjært da de var barn.

Og minus du fikk vel svaret ditt av Malley.

Lenke til kommentar

Man kan gjerne være imot det, men jeg vet ikke om jeg helt setter pris på å høre at det som skjedde med meg var galt. Det var riktignok av medisinske årsaker, men min opplevelse av det er faktisk helt nøytral, jeg har ikke opplevd verken fordeler eller ulemper verdt å snakke om.

 

Eller for å si det sånn, de som mangler høyrehånd kan få en erstatning. Det ville vært helt absurd for meg å få forhuderstatning. Jeg klarer meg helt fint uten.

Lenke til kommentar
Man kan gjerne være imot det, men jeg vet ikke om jeg helt setter pris på å høre at det som skjedde med meg var galt. Det var riktignok av medisinske årsaker, men min opplevelse av det er faktisk helt nøytral, jeg har ikke opplevd verken fordeler eller ulemper verdt å snakke om.

Det jeg reagerer på er foreldre som aktivt går inn for å få fjernet forhuden uten at det er medisinsk nødvendig. (Håpløst dårlig formulert, men jeg antar du forstår hva jeg mener) At du har fått din fjernet og er fornøyd med det er flott, og jeg mener altså ikke at det var galt.

 

Edit: på samme måte som jeg ikke liker at foreldre skal indoktrinere religion på barna sine.

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Det jeg reagerer på er foreldre som aktivt går inn for å få fjernet forhuden uten at det er medisinsk nødvendig. (Håpløst dårlig formulert, men jeg antar du forstår hva jeg mener) At du har fått din fjernet og er fornøyd med det er flott, og jeg mener altså ikke at det var galt.

 

Edit: på samme måte som jeg ikke liker at foreldre skal indoktrinere religion på barna sine.

Jeg er med på at religiøs indoktrinering er skadelig, jeg forstår bare ikke helt problemet med å bli omskjært. Kanskje jeg opplever det mye bedre enn andre, men det virker for meg som noe som er et like greit alternativ. Kuken ser ihvertfall mye bedre ut, så jeg leder foran de fleste norske gutter sånn sett.

Lenke til kommentar
Det jeg reagerer på er foreldre som aktivt går inn for å få fjernet forhuden uten at det er medisinsk nødvendig. (Håpløst dårlig formulert, men jeg antar du forstår hva jeg mener) At du har fått din fjernet og er fornøyd med det er flott, og jeg mener altså ikke at det var galt.

 

Edit: på samme måte som jeg ikke liker at foreldre skal indoktrinere religion på barna sine.

Jeg er med på at religiøs indoktrinering er skadelig, jeg forstår bare ikke helt problemet med å bli omskjært. Kanskje jeg opplever det mye bedre enn andre, men det virker for meg som noe som er et like greit alternativ. Kuken ser ihvertfall mye bedre ut, så jeg leder foran de fleste norske gutter sånn sett.

Nå tror jeg vi snakker forbi hverandre, jeg har ikke noe imot omskjæringen i seg selv, men enkeltes motiver bak det. At den ser bedre ut er vel en smakssak jeg ikke ønsker å uttale meg om, men klart, det er sikkert fordeler med begge deler.

Lenke til kommentar
spørs hvor du bor også, jeg bodde på et liten sted og ble sett litt rart på i dusjen av de andre gutta... Men nå driter jeg selvsagt i det, men om jeg velger det for min egen guttunge er jeg veldig i tvil.

Jeg ble også møtt av rare blikk i dusjen, men det tror jeg hadde mer med at den var så latterlig stor å gjøre. Tbh.

selvsikkerheten er det i alle fall ikke noe gale med. hehe

 

Jeg pleier bare å si nå, unnskyld men jeg er ikke homo og så ser jeg på dem med et trist stramt smil. De slutter å se på rimelig kjapt. hehe

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Strengt tatt føler jeg en ikke trenger å bry seg særlig om at folk kikker i dusjen. Om det virkelig er noe får de heller spørre, så kan de tro hva de vil ellers. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg angrer ikke en plass. Det der med mindre nytelse er bare bullshit, å damene synes å like d også. ;) i begynelsen er det ganske så uvant, men med en gang stingene faller av blir alt så mye bedre. Du legger ikke merke til at kuken kommer borti shorts å sont. Det er ikke d samme som å trekke forhuden ned i 1 uke non stopp. Jeg ville anbefalt deg å gjøre det. Den eneste ulempen, og alt i verden har en ulempe, er kanskje at man får mye fortere stå når noen tar på den.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Man kan gjerne være imot det, men jeg vet ikke om jeg helt setter pris på å høre at det som skjedde med meg var galt. Det var riktignok av medisinske årsaker, men min opplevelse av det er faktisk helt nøytral, jeg har ikke opplevd verken fordeler eller ulemper verdt å snakke om.

 

Eller for å si det sånn, de som mangler høyrehånd kan få en erstatning. Det ville vært helt absurd for meg å få forhuderstatning. Jeg klarer meg helt fint uten.

 

Nja, ettersom du ikke vet hvordan det er å ha forhud har du egentlig ikke noe poeng. Det er sikkert ikke noe problem for en som har vært blind hele livet å være blind heller. Qualia lr.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar
Gjest testkaninen

Vel, jeg skal klarere alle uenigheter!

 

For om cirka 2 uker skal jeg omskjære meg, jeg har samme symptomer som trådstarter.

Ikke kom å si at jeg skal tøye, jeg vil bli kvitt den ekstra huden og gjøre kvinner lykkelige i fremtiden.

 

Poster oppdateringer senere.

 

Wish me luck :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...